Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Beta RR 125 4T LC

4.7.2013 13:49

mites toi egr pakokaasujen kierrätys kun aattelin leikata sen pillin pois, tuleeko sillä mitään muutosta kaasuherkkyyteen tai huipuihin? ja sitten noista öljyistä että 10w40 öljyillä kun oli ajanut pitkän matkan korkeilla kierroksilla niin kun tiputti vaihteita niin 1-2 vaihteet "paukkui" kun pisti vauhdissa pienemmälle, onko tää sellanen merkki mikä tulee kun öljy mennyt lämmöstä luikuriksi? meen tossa ensviikolla varmaan ostamaan öljyjä niin mikä näistä 4 kannattaisi:
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/593122/0
http://www.supermotocenter.fi/Webshop/p ... php?p=1241
https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... s_id/10009
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/596043/0

Re: Beta RR 125 4T LC

7.7.2013 21:54

Vakiona on 14 eturatas, mahtuuko 15 tai 16 hampainen eturatas? Tarkoitus lähteä pojan kanssa reissuun ja pitemmät välit olisi reissussa paremmat kun tulee ajettua jonkin verran isompia teitä. Kone huutaa vakioväleillä ihan riittävästi 80 vauhdeissa ja pitemmät välit tekee ajamisesta mielekkäämpää kun kone ei huuda niin paljoa, kulkua koneessa kyllä riittää vaikka välitystä harventaisi.

En nyt pääse tarkistamaan kun pyörä ei ole lähellä, siksi kysellään ;)

Poika ei ole vielä moitittavaa löytänyt pyörästä, viimeisen kolmen päivän aikana tehty joka päivä 3-4h reissuja pikiteiden ulkopuolelle ja pyörä on todella mainio seikkailupyörä. Hyvä ajaa asfaltilla ja vielä mainiompi pikitien ulkopuolella, tehoa sopivasti aloittelevalle kurapyöräilijälle ja alusta toimii todella hienosti.

Re: Beta RR 125 4T LC

7.7.2013 23:50

No niin,täällähän on oikein täysiverinen enskapenakin sitten mukana :D Voisin väittää,tietämättä sen paremmin,että jos huom. jos yamaha weeraan menee kyseisen kokoinen ratas,niin menee kyllä tähänkin. Ongelmaksi muodostuukin varmaan sopivan rattaan löytyminen... Löytyisikö teiltä huushollista mahdollisesti GoProota tai muuta vastaavaa oksienkeräilijää? Olisi ihan hienoa nähdä hyvä enskapätkä JuuTuubissa,kun näitä ns. hyviä videoita näistä siellä on niin hintsusti,kaikki on kuvattu perunalla höystettynä italialaisella kielikylvyllä,josta ei ota eikä halua ottaa selvää :lol:

Re: Beta RR 125 4T LC

8.7.2013 7:22

Kiitokset, rattaita kyllä löytyy joten se ei ole ongelma.

Ei tässä meistä kumpikaan ole vielä täysiverisiä enskapenoja mutta pojasta saattaa sellainen vielä tulla, karmee into ainakin on päällänsä ja heti kun ajetaan pikitiellä niin kypäräpuhelimesta kuuluu "tylsääääää"... :lol:

Re: Beta RR 125 4T LC

8.7.2013 10:23

Murska Arska kirjoitti: rattaita kyllä löytyy joten se ei ole ongelma.


Viitikkö kertoa mistä tuota 15p ratasta saisi?
Vai teetätkö tuon jossain.

e. Tuolta stormin linkistä löytyi myös isompia, mutta sopiiko tuo?? Viittikkö ilmotella miten käy :)

Re: Beta RR 125 4T LC

8.7.2013 13:18

Tällä viikolla käyn Stormilta hakemassa ja kerron miten kävi, varmaan laitan 15 ja 16 rattaat, arvotaan niistä kumpi on parempi reissuun. Pojan kanssa tänään juttelin ja sanoi että nykyiset 14/63 välit on erittäin hyvät maastoon ja taajamaan, mutta korvakuulolla ei viitsi ajaa paljoa 70kmh lujempaa kun kone huutaa. Huiput on siellä gps100 tuntumassa vakioväleillä, eikä vedä rajoittimelle, eikä edes tarvii, turhaa huudattamista.

Re: Beta RR 125 4T LC

8.7.2013 16:16

Itse sain gps alamäkeen muna-asennossa vakio takarattaalla (en muista mikä koko) ja 13 piikkisellä eturattaalla 118km/h :)

Re: Beta RR 125 4T LC

8.7.2013 16:47

Huippunopeus ei ole oleellinen asia näissä 11kw päristimissä, kulkee minkä kulkee. Se missä moottorin suunnittelija on onnistunut on moottorin värinättömyys, laaja vetoalue, sitkeä veto tyhjäkäynnin tuntumassa, pieni kulutus, varmakäyntisyys jne.

Nämä on paljon tärkeämpiä asioita kun kulkeeko pyörä 102 vai 112 kun aurinko paistaa selkään tai keuliiko töötistä 8)

Poika on hyvin sisäistänyt tämän asian ja itse sanoi että haluaa reissuun pitemmät välitykset, huippunopeus/maksimikierrokset ei kiinnosta vaan pyörän käytettävyys ja ominaisuudet eri olosuhteissa.

Re: Beta RR 125 4T LC

9.7.2013 1:09

Ja se tärkein tietenkin kadulla ajaessa: alitehoisten bimmereiden jättäminen valoissa 8) 8) :lol:

Re: Beta RR 125 4T LC

9.7.2013 18:42

Tuli haettua 16 eturatas ja kierrokset on kyllä maltilliset maantiellä mutta aavistuksen liian pitkä välitys, 15 on varmaankin aika sopiva kompromissi. Ratas minkä hain on JTF1263 ja lukkolevyn reikiä joutuu viilaamaan millin leveämmälle.

Re: Beta RR 125 4T LC

11.7.2013 20:21

Mikä mahtaa olla kun pistin betan ylös pukille ja pistin 1 vaihteen ja kytkinpohjaan käyntiin niin takapyörään ei näyttänyt paljoakaan vaikuttaa kytkimen painaminen, kokeilin pysäyttää renkaan kytkin pohjassa onnistui mutta kun päästin kytkimestä niin ei enää pystynyt. luistaako kytkin mahdollisesti? miten sais korjattuu/mitä kannattais tehä? :roll: kiire!

Re: Beta RR 125 4T LC

11.7.2013 20:23

Ihan normaalia, että rengas pyörii kun on ilmassa ja kytkin pohjassa.

Mutta mikäli kytkin pohjassa ja rengas maassa se ei tahdo pysyä paikallaan, niin sitten se luistaa.

Re: Beta RR 125 4T LC

11.7.2013 20:33

Kun kytkin on pohjassa ja rengas jää pyörimään niin kyse ei ole kytkimen luistamisesta vaan siitä että kytkin ei irroita kunnolla.

Kun rengas on ilmassa, kone käynnissä, vaihde päällä ja kytkin pohjassa ja rengas pyörii niin se on ihan normaalia.

Jos on renkaat maassa, kone käynnissä, kytkin pohjassa ja vaihde menee takkuillen päälle ja sitä on vaikea ottaa pois niin kytkin kantaa.

Syynä on yleensä väärin säädetty kytkin tai/ja kyseiseen kytkimeen/vaihteistoon soveltumattomat öljyt.

Re: Beta RR 125 4T LC

13.7.2013 12:18

meneekö tähän minkään muun pyörän jarrupalat? ja paljon mahtaa olla hintaa?

e: mikä polttimo tässä on? ja saako menemään mitään vahvempaa polttimoa/ h4?

Re: Beta RR 125 4T LC

15.7.2013 13:22

metko kirjoitti:Johtokuri löytyy vasemmalta puolelta pyörää kun ottaa ilmanputsarikotelon katteen ja sen ruuvin sivukatteesta irti. Siellä on joku elektroninen ohjausyksikkö ja siihen menee iso liitin. Sen liittimen saa irti kun nostaa sen violetin muovi klipsun ylös ja vetää sen liittimen irti. Sitte pitää ottaa se liittimen suoja kumi siitä ylös ja sieltä kohdasta B5 musta johto poikki. Lisäksi änkän päässä on db killeri, joka lähtee, kun ottaa sokan pois ja vetää killerin ulos. Jollain on myös ollu välipillin ja putken liitoskohassa joku reikälevy, mutta itellä ei ollu mitään siellä. Noitten jälkee sitten ois sit suositeltavaa pistää vähä isompaa suutinta.


Voisko joku kertoa uudelle betan omistajalle, että kuinka paljon suurempi suutin kannattais kurien poiston jälkeen laittaa ja mistä sellasia kannattaa ostaa? Ei oo paljoo tullu koneita rassailtua ja tietomäärä on aika huono :s

Äsken just poistin johtokurin ja aattelin lähipäivinä kurkistaa putken siälle ja vetästä db killerin samalla pois. Ja juu äskenkii yritin ottaa killeriä irti mut sehän oli niin tiukka et pitää vissiinki irrottaa änkkä ja sitte vasta yrittää kun saa paremman otteen siitä :roll:

Ja muutes nätti pyörä tää beta, tykkään nii perkuleesti 8)