Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
21.10.2013 15:44
Öljyks kannattaa laittaa esim. 0w30, niin ei haittaa pakkanen mitään. 0w pumpattavuuden rajalämpötila on -40C, joten sen pitäis kyllä olla ihan sopivaa Suomeenkin.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Moottori%C3%B6ljy
21.10.2013 16:03
Eli jos ostan vaikka tohon 5w-40 Castrolin tommosta öljyä, niin pitäs toimii hyvin tosi kovillakin pakkasilla? Ja sittenku kelit lämpee nii vaihtaa sitä mukaan öljyjä? Mites, voiko noita vaikka 0w-30 kelkkaöljyä laittaa monkesiin? Sori jos on tyhmiä kysymyksiä, mutta haluun tietää kaikki asiat varmaksi
21.10.2013 21:57
Toi 5w40 käy oikein hyvin talveksi, mutta ooracingin koneeseen en laittais kyllä kesäksi, juuri niin kuin sanoit. Kesäksi se kone kaipaa öljyä, jonka jälkimmäinen luku on korkeampi, esim. 10w50 tai 10w60.
Moottoripyörät tarvitsevat öljyissä kytkinlisäaineet ja näin moottorikelkkaöljyistä mitään tietämättömänä sanoisin, ettei kannata sitä laittaa moottoripyörään.
4.11.2013 20:33
Itellä on nyt taivastiimissä pörinä putkisto ja vaahtomuovi ilmasuodatin osaatteko sanoo tarviiko kaasarin säätöjä muuttaa, vetääkö laihalle? ja missä tossa mikunissa on tyhjäkäyntiruuvi kun tällähetkellä joutuu ryypyllä tyhjäkäyntiä säätelee
4.11.2013 22:24
Suosittelen kyllä muuttamaan, itellä on ainakin 105 ps ja 22.5 tk. Eikö se tyhjäkäyntiruuvi oo siellä putken puolella kaasaria, eli oikealla. Ainakin itsellä on
4.11.2013 22:55
Muistaako kukaan minkä kokoiset suuttimet vakiokaasariin menee? En jaksaisi avata kaasaria, vaikka ei tuo nyt iso homma ole.
27.11.2013 0:42
Joo, niistä laatueroista.
Nyt oli mankilla ajettu 2439km ja kun kotiin päin olin ajelemassa kaupungilta niin mankin kone otti ja leipas kiinni
Ajoin noin 50km/h ihan normaalia ajoa ja aivan yhtäkkiä kuuluu *thump* ja kone sammuu kun seinään. Ajoin heti tiensivuun ja virrat pois yms. Kokeilin kiksiä polkasta, niin oli ihan löysä ja kaikki puristukset hukassa.. Noh, onneksi manki valitsi hyvän ajakohdan kuolla koska huomenaamulla UPS tuo OOR:ilta tuon 160cc koneen. Mietiskelin vain, että mitä ootte mieltä että mikä leipomiseen oli syynä näillä kilometreillä? öljyjä vaihdeltu, venttiilit säädetty, ilmanputsari pidetty puhtaana yms. Manki on myös ollut aina ihan hyvissä säädöissä. Öljyäkin oli oikea määrä kiinnileipasun jälkeen..
Täytyy vaan sanoa että en edes halua tietää minkälaista kyytiä toi manki on saanut vanhalta omistajalta kun 2tkm kohdalla ensin 2 vaihde antaa periksi ja sitten hajoaa koko paska
28.11.2013 15:15
Keulimisesta ei mankit tykkää, öljypumppu kun ei sillon pumppaa yläkertaan kunnolla öljyä, koska rakenne on ehtaa vanhaa liittoa roisketoiminnallaan ja pumppu sijaitsee koneen etuosassa ja öljyt taas takaosassa.
Eli luultavasti armottomasti vedetty hc keulaa ilman taukoja, jolloin pääsee yläkerta kulumaan ja sittenhän se leipasee.
Eli järki päässä ja välillä antaa käydä ihan vaakatasossa sen koneen jos paljon keulimista harrastaa ni luulis pelittävän, mutta toki syynä voi olla ihan maanantaimallin laatuvaihtelu.
28.11.2013 16:04
Joo ei varmaan tosta keulimisesta tykkää, mutta itse en oo pahemmin keulinu varsinkaan pitkää matkaa kun ei oikein taidot riitä
Nää kiinalaiset vermeet on kyllä niin yksilöitä että melkein kokonaan tuurista kiinni että kestääkö 1000 vai 10000 km..
E: Ainiinjoo, toi OORacingin 160cc kone on nyt kokonaan kiinni, vielä kun saisi noi sähköjohdot kiinni.
2.4.2014 8:52
Vauhtia vakiokoneella riittää vähän päälle 90. Jotkut sanoo päässeensä yli 100, mutta en oo ite kyllä niin kovaa päässy
Ei kyllä mitään herkkua ajella tolla yli 60 vauhteja..
4.4.2014 23:10
Zapsky kirjoitti:Eikös se kulje vakiona 90? Eikö välityksissä ole yhtään varaa muuttaa niitä raskaammiksi?
Vakiona 15/29 välit, jaksaa 17/29 välit vetää helposti loppuun jos ei tyhjillä renkailla painele ja ketjut ruosteessa
Oma intinjälkeinen kesäpeli meni 17/29 väleillä, putkella, suuttimien päivittämisellä ja paremmalla putsarilla mittariin sen 120, eli oikeeta sen 100 varmaankin? Vakio renkailla noi nopeudet on kyllä _hyvin_ kyseenalaisia
Btw mistä porukat on tilannu tota # 22,5 tyhjäkäyntisuutinta? Pitäisi nykyseen Apeen tuo #15 päivittää ehdottomasti isommaksi, kierrosten palautuminen hyvin hidasta ja seosruuvin pyörittelykään ei näytä tohon laihuuteen auttavan..
Btw laite myynnissä jos käytettyjen manojen hinnat hirvittää
http://www.nettimoto.com/skyteam/ape/1656862Talvenajan remppakuvat :
http://www.bikepics.com/members/jarez/12ape125/
7.4.2014 23:07
Moro! Kipinä hävis mankista tässä pari päivää sitten
oon kattonu että puolan johoille tulee virtaa mutta puolasta ei mene eteenpäin, eli puola rikki? Ja sitä viel ihmettelin että onko väliä minkä puolan ostaa, mankissa outer rotor kitti ja jonkun sortin performance cdi poksi?
6.8.2014 17:39
Minkälaiset vakuutus maksut on Skyteam ST 125?
6.8.2014 20:54
Itellä taitaa olla OP-pohjolassa täyskasko 450e, jos oikein muistan.
15.8.2014 12:34
Hommasin itelleni taas kanssa isokilpisen, yllättäen vakuutusmaksut noin 80€ kalliimmat kuin aikaisemmassa laitteessa. Kuitenkin sama pyörä, sama vakuutusyhtiö ja sama vakuutus. Eka pyörä oli tosin 2011 ja 5,8kW otteessa, nykyinen on 2007 ja 6kW otteessa, en vaan jaksa uskoa että on noin paljon väliä pyörän iällä ja 0,2kW:lla...