Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

21.10.2013 15:44

Öljyks kannattaa laittaa esim. 0w30, niin ei haittaa pakkanen mitään. 0w pumpattavuuden rajalämpötila on -40C, joten sen pitäis kyllä olla ihan sopivaa Suomeenkin.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Moottori%C3%B6ljy

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

21.10.2013 16:03

Eli jos ostan vaikka tohon 5w-40 Castrolin tommosta öljyä, niin pitäs toimii hyvin tosi kovillakin pakkasilla? Ja sittenku kelit lämpee nii vaihtaa sitä mukaan öljyjä? Mites, voiko noita vaikka 0w-30 kelkkaöljyä laittaa monkesiin? Sori jos on tyhmiä kysymyksiä, mutta haluun tietää kaikki asiat varmaksi :D

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

21.10.2013 21:57

Toi 5w40 käy oikein hyvin talveksi, mutta ooracingin koneeseen en laittais kyllä kesäksi, juuri niin kuin sanoit. Kesäksi se kone kaipaa öljyä, jonka jälkimmäinen luku on korkeampi, esim. 10w50 tai 10w60.

Moottoripyörät tarvitsevat öljyissä kytkinlisäaineet ja näin moottorikelkkaöljyistä mitään tietämättömänä sanoisin, ettei kannata sitä laittaa moottoripyörään.

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

4.11.2013 20:33

Itellä on nyt taivastiimissä pörinä putkisto ja vaahtomuovi ilmasuodatin osaatteko sanoo tarviiko kaasarin säätöjä muuttaa, vetääkö laihalle? ja missä tossa mikunissa on tyhjäkäyntiruuvi kun tällähetkellä joutuu ryypyllä tyhjäkäyntiä säätelee :)

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

4.11.2013 22:24

Suosittelen kyllä muuttamaan, itellä on ainakin 105 ps ja 22.5 tk. Eikö se tyhjäkäyntiruuvi oo siellä putken puolella kaasaria, eli oikealla. Ainakin itsellä on :D

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

4.11.2013 22:55

Muistaako kukaan minkä kokoiset suuttimet vakiokaasariin menee? En jaksaisi avata kaasaria, vaikka ei tuo nyt iso homma ole.

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

27.11.2013 0:42

Joo, niistä laatueroista.
Nyt oli mankilla ajettu 2439km ja kun kotiin päin olin ajelemassa kaupungilta niin mankin kone otti ja leipas kiinni :roll: Ajoin noin 50km/h ihan normaalia ajoa ja aivan yhtäkkiä kuuluu *thump* ja kone sammuu kun seinään. Ajoin heti tiensivuun ja virrat pois yms. Kokeilin kiksiä polkasta, niin oli ihan löysä ja kaikki puristukset hukassa.. Noh, onneksi manki valitsi hyvän ajakohdan kuolla koska huomenaamulla UPS tuo OOR:ilta tuon 160cc koneen. Mietiskelin vain, että mitä ootte mieltä että mikä leipomiseen oli syynä näillä kilometreillä? öljyjä vaihdeltu, venttiilit säädetty, ilmanputsari pidetty puhtaana yms. Manki on myös ollut aina ihan hyvissä säädöissä. Öljyäkin oli oikea määrä kiinnileipasun jälkeen..
Täytyy vaan sanoa että en edes halua tietää minkälaista kyytiä toi manki on saanut vanhalta omistajalta kun 2tkm kohdalla ensin 2 vaihde antaa periksi ja sitten hajoaa koko paska :paha:

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

28.11.2013 15:15

Keulimisesta ei mankit tykkää, öljypumppu kun ei sillon pumppaa yläkertaan kunnolla öljyä, koska rakenne on ehtaa vanhaa liittoa roisketoiminnallaan ja pumppu sijaitsee koneen etuosassa ja öljyt taas takaosassa.

Eli luultavasti armottomasti vedetty hc keulaa ilman taukoja, jolloin pääsee yläkerta kulumaan ja sittenhän se leipasee.

Eli järki päässä ja välillä antaa käydä ihan vaakatasossa sen koneen jos paljon keulimista harrastaa ni luulis pelittävän, mutta toki syynä voi olla ihan maanantaimallin laatuvaihtelu.

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

28.11.2013 16:04

Joo ei varmaan tosta keulimisesta tykkää, mutta itse en oo pahemmin keulinu varsinkaan pitkää matkaa kun ei oikein taidot riitä :D Nää kiinalaiset vermeet on kyllä niin yksilöitä että melkein kokonaan tuurista kiinni että kestääkö 1000 vai 10000 km.. :roll:

E: Ainiinjoo, toi OORacingin 160cc kone on nyt kokonaan kiinni, vielä kun saisi noi sähköjohdot kiinni.

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

2.4.2014 8:52

Vauhtia vakiokoneella riittää vähän päälle 90. Jotkut sanoo päässeensä yli 100, mutta en oo ite kyllä niin kovaa päässy :lol: Ei kyllä mitään herkkua ajella tolla yli 60 vauhteja..

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

4.4.2014 23:10

Zapsky kirjoitti:Eikös se kulje vakiona 90? Eikö välityksissä ole yhtään varaa muuttaa niitä raskaammiksi?


Vakiona 15/29 välit, jaksaa 17/29 välit vetää helposti loppuun jos ei tyhjillä renkailla painele ja ketjut ruosteessa ;)

Oma intinjälkeinen kesäpeli meni 17/29 väleillä, putkella, suuttimien päivittämisellä ja paremmalla putsarilla mittariin sen 120, eli oikeeta sen 100 varmaankin? Vakio renkailla noi nopeudet on kyllä _hyvin_ kyseenalaisia :D

Kuva

Btw mistä porukat on tilannu tota # 22,5 tyhjäkäyntisuutinta? Pitäisi nykyseen Apeen tuo #15 päivittää ehdottomasti isommaksi, kierrosten palautuminen hyvin hidasta ja seosruuvin pyörittelykään ei näytä tohon laihuuteen auttavan..

Btw laite myynnissä jos käytettyjen manojen hinnat hirvittää

http://www.nettimoto.com/skyteam/ape/1656862

Talvenajan remppakuvat :

http://www.bikepics.com/members/jarez/12ape125/

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

7.4.2014 23:07

Moro! Kipinä hävis mankista tässä pari päivää sitten :itku: oon kattonu että puolan johoille tulee virtaa mutta puolasta ei mene eteenpäin, eli puola rikki? Ja sitä viel ihmettelin että onko väliä minkä puolan ostaa, mankissa outer rotor kitti ja jonkun sortin performance cdi poksi?

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

6.8.2014 17:39

Minkälaiset vakuutus maksut on Skyteam ST 125?

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

6.8.2014 20:54

Itellä taitaa olla OP-pohjolassa täyskasko 450e, jos oikein muistan.

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

15.8.2014 12:34

Hommasin itelleni taas kanssa isokilpisen, yllättäen vakuutusmaksut noin 80€ kalliimmat kuin aikaisemmassa laitteessa. Kuitenkin sama pyörä, sama vakuutusyhtiö ja sama vakuutus. Eka pyörä oli tosin 2011 ja 5,8kW otteessa, nykyinen on 2007 ja 6kW otteessa, en vaan jaksa uskoa että on noin paljon väliä pyörän iällä ja 0,2kW:lla...