Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
12.1.2016 19:10
Siis oli isän työkaveri isälle kertonut jostain tapauksesta kun jollaki leikannut kun alamäkeen ajanut kaasuttamatta tms ja oli muutenkin isän puhunu aivan sekaisin mutta tällä jätkällä on silti about 30-40v kokemusta kaiken maailman vehkeistä.
Ja moottorijarrun haitallisuushan on itsestäänselvyys.
Pyritäänkö siihen että kaasua ei päästetä kokonaan vaan pikku hiljaa niinkuin JL tuosta kaasun asennosta mainitsi?
Ja tosiaan kevaria ei ole vielä ostettu eli pyörää tässä vielä "arvotaan".
12.1.2016 20:04
Jonxxe kirjoitti:Siis oli isän työkaveri isälle kertonut jostain tapauksesta kun jollaki leikannut kun alamäkeen ajanut kaasuttamatta
Tämähän nimenomaan on moottorijarruttamista, eli koneessa on kierroksia reilusti mutta kaasua ei käännetä eli ei anneta bensaa ja sen kautta voitelua. Ratkaisu on se että hidastettaessa laitetaan kytkin pohjaan, jolloin kierrokset putoaa tyhjäkäynnille.
13.1.2016 0:00
Niin, tarkensin vain yksityiskohtia Muikhulle ja Ma$$ille.
Kiitoksia hyvistä vastauksista kaikille!
17.1.2016 16:58
Mikäs toho takarenkaaks menis 5tuumasel vanteel ja 03 takahaarukas, mahtuuks 160/60 pyörii hyvin 03swingis?
19.1.2016 23:38
Osaako kukaan sanoa kuinka paljon eroaisi katuajossa Husqvarna TE 125 ja KTM EXC 125, kun hussessa on linkullinen takajousitus ja kotarissa taas ei? Ja kellään tietoa meniskö Hussen -16vm katteet tähän jos vaihtaa hussen tankin ja sopiiko se ylipäätänsä -16vm kotkaan?
20.1.2016 8:09
Ei mitään merkitystä kumman valitset katuajoon, ota se kumpi miellyttää enemmän. PDS on tarkka jousen arvoista kuskin painolle, linkullinen on enemän anteeksiantava jousen suhteen. Katukäyttöön saa molemmat säädettyä mieleiseksi ja kannattaa sagit säätää ohjekirjan mukaisiin arvoihin, myös jousi/jouset kannattaa vaihtaa jos ne ei ole oikeat omalle painolle. Aika harva tekee näin, vaan ajelee sillä mitä on alla, oikeista säädöistä välittämättä.
20.1.2016 10:18
Jonxxe kirjoitti:Osaako kukaan sanoa kuinka paljon eroaisi katuajossa Husqvarna TE 125 ja KTM EXC 125, kun hussessa on linkullinen takajousitus ja kotarissa taas ei? Ja kellään tietoa meniskö Hussen -16vm katteet tähän jos vaihtaa hussen tankin ja sopiiko se ylipäätänsä -16vm kotkaan?
miks vaihtasit hussen katteet kotkaan..
, osta jompikumpi mutta älä tee sekasikiötä
20.1.2016 15:41
Piti sanoa että etukatteet.
btw kunhan mietiskelin.
23.1.2016 22:31
Mikähän vika nyt tuli kotkaan, ajelin ihan kevyttä ajoa ehkä kilometrin ja vein talliin, tunnin päästä ajoin 50metriä hiljaan kunnes pyörä sammui.
Poljin hetken kunnes se lähti käyntiin mutta pysyi käynnissä vain 2 sekuntia ja sama toistuu kokoajan voiko vaikka kaasari olla jäässä tai jotain?
24.1.2016 14:16
Riittääkö konetta kasatessa lohkojen väliin pelkkä tiiviste vai kannattaako laittaa sen lisäksi jotain tiivistelimaa väliin?
24.1.2016 15:49
Samupoika kirjoitti:Mikäs toho takarenkaaks menis 5tuumasel vanteel ja 03 takahaarukas, mahtuuks 160/60 pyörii hyvin 03swingis?
28.1.2016 16:57
Saisin kaverilta tosi hyvään hintaan piikkisestä aprilia mx:stä smotovanteet niin mitkä kaikki osat täytyis vaihtaa vanteissa ja onko ylipäätänsä mitään järkeä lähteä modailemaan omaan kotariin niitä?
30.1.2016 13:15
@herrAAH Ekana tsekkaisin tulpan ja @M1Kseri joo tiiviste riittää hyvin!
160/60 kumi mahtuu kyllä varmasti swingiin, mutta ottaa ketjuihin kiinni, nii joutuu vähän vuolemaan renkaan sivusta. Sitten kun ei enää ota kiinni pahasti, niin kovaa ajoa vaan, kyllä ne ketjut hoitaa sen sopivaksi.
Joo kyllä ne apikan smotot varmaan menisi kotariin, mutta ite en niitä ainakaan laittas. Uuet holkit ainaki joudut ostamaan/teettämään. Sitten apikoissa, kun taitaa olla 320mm levy niin adapterin joudut ostamaan jarrusatulaan/teettämään uuden levyn? Sitten taakse myös holkit, ja oikeen kokoset levyt ja tsekkaat, että ketjulinja menee kohalleen. Ite ostaisin suoraan VMX smotot, kun niitä saa nyt 700e/sarja ja on kyllä laadukkaat!(Samaa tavaraa kuin smpro/finmx). Kysele Tero Kolehmaiselta, löytyy fb
31.1.2016 16:37
Mistäs saisi sellasen vaihdepolkimen jossa olisi useampi mutka tavallaan ja jonka saa säädettyä alemmaksi kuin vakion? Kun tuota vakiota ei saa alemmaksi enään säädettyä kun ottaa runkoon kiinni heti motin vierestä. Olisi kadulla ajaessa paljon mukavempi kun saisi polkimen alemmaksi kun tuo vakio poljin vaatisi crossipopon että olisi kiva vaihdella muttei viitti crossijalkineita ihan normi ajossa käyttää
2.2.2016 19:24
Edelleen samaa asiaa mietin kuin yllä ^
Onko kellään kokemuksia noista hammerhead vaihdepolkimista? Hinta ainakin on kova
melkee 90€, mutta mitö siihen hintaan sitten saa?
Onko tossa hammerheadin polkimessa enemmän säätövaraa alaspäin kuin vakiossa joka tökkää äkkiä runkoon kun koettaa säätää alemmaksi
Havainnollistava kuva hammerheadista:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.