Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

19.1.2013 23:33

Laita samanverran öljyä ku dt 125r ohjearvo on, tuskin paljoa heittää ja sitä voi lisätä/vähentää tarpeen tullessa. 2,5dl on mahottoman vähän ja en oikein sitä usko.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

19.1.2013 23:40

Nii. tai sitten vaan tyhjennät ne pumput ja mittat sen määrän ja laitat saman verran ? :D

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

20.1.2013 8:20

olen moneenkin isompaan pyörään laittanut ,,eikä niihin tosiaankaan paljon tuota 2,5 dl enempää laiteta per putki ,.. ;)

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

20.1.2013 13:36

Yamaha Service Manual kirjoitti:Fill:
• front fork leg
Quantity (each front fork leg)
DT125RE 0.495 L
DT125X 0.6 L


Asiasta en enempää tiedä, mutta näin Yamahan service manualissa lukee eli RE:ssä 4,95dl öljyä per pumppu ja X:ssä 6dl öljyä per pumppu.
Viimeksi muokannut Pattes798 päivämäärä 21.1.2013 13:42, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

20.1.2013 16:30

Onko iha bolt-on kamaa detsii?
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... win-cable/

E: On siis tarkoitettu 2 vaijerille, mutta toimiiko yhdellä?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

20.1.2013 19:24

Miks helvetissä haluut ostaa 60e kaasukapulan :eek:

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

20.1.2013 19:53

Ostaisit ennemmin sen kotarin kaasukapulan, sehän sentää lisää tehoa! Tuo on vaan tollanen puutarhajyrsin ;)

Totta puhuakseni: Ootko ikinä laskenu monta kaasuvaijeria sun detsissäs on, jos niitä on usiampi kuin yks niin sitten voisit tollasen ostaakkin. Jos taas ei ole kuin se yksi vaijeri niin kannattaa ostaa joku muu tai hetkinen miksi edes ostaa sikakaasukahva tai miksi ostaa se kaikista typerin vaihtoehto (siis 2-vaijerille ja luultavasti kallein mitä saa :lol: ) Omat on rahas, joten osta niillä vaikka 24-karaatin kultauksella olevia mäntiä.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

20.1.2013 20:06

aattelin vaa ku halvalla saisin, etta mahtaako se ees siihen mitenkää käydä.
Tottakai jos uutta olisin kaupasta ostamassa niin tiekenki ostasin sellasen joka tuohon varmasti kävisi.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

21.1.2013 13:36

Kaikenhan saa sopimaan, jos vaan jaksaa säveltää ja soveltaa, mutta aika hankalaa ja turhaa tuo olisi.

Oma tarkotus olis nyt ens ajokaudeks vähä kanavia vedellä kohalleen niin mistä porukka on tehnyt niitä pytyn alle meneviä korotuksia? Kun mittailin tuossa, että mäntä jää Akk:ssa peittämään 1,7mm pakokanavaa, mutta perus alumiinilevythän on useimmiten 1mm tai 2mm paksuja niin eihän sekään sitten oikein oo hyvä :s

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

21.1.2013 15:06

Eiköhän ne koneistamolla sulle 1,7mm levyn sorvaile ;)

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

21.1.2013 15:11

Tarviipa siis suunnistaa koneistamoilla käymään ja kyseleen hintoja tosta kannen laskusta ja sen korolevyn teosta. ;)
Viimeksi muokannut Pattes798 päivämäärä 21.1.2013 19:45, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

21.1.2013 19:06

Entäpä jos laitat millisen levyn ja sitten hurjat pinot paperitiivisteitä? Kannattaa mitata kuin paksu se vakiotiiviste on ja sitten käydä jostain osakaupasta kattomassa minkä vahvusia paappereita ne myy. Ei sitä kyllä koneistamolla kannata teettää, sehän tulee ihan pirun kalliiksi! Kokeile ensin tota mun juttua.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

21.1.2013 19:49

Joo, täytyypi tossa mittailla kun sattuu pari kappaletta olee ylimääräsenä noita pytyn tiivisteitä! :) Ainoo ongelmahan on vaan ite siinä levyn teossa, että pitää saaha just eikä melkein suora siitä, mutta eiköhän se onnistu kun vaan jaksaa olla kärsivälline! :lol:

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

21.1.2013 22:04

En usko että se on mikään ongelma jos valmiista levystä leikkaa. Laittaa sen esim. tasaiselle puutasolle kunnolla kiinni ja siitä sitten dremelillä tai jollain muulla ei kauhean väkivaltaisella kapineella pilkkomaan. Ja tosiaan jos se ei pääse leikkausvaiheessa läjään niin pitäs olla aika lailla samanpaksunen joka paikasta. Itsellä on joskus ollu semmosta pahvinruskeaa tiivistepaprua ala motonet joka oli paksuudeltaan jotain 2mm ainakin muistaakseni. Jos koneistamolla teetät sen lätyn ilman mitään suhteita, niin hintaa tulee ihan reilusti, vähintään 50e (täälläpäin makso 100e/tunti/työmies) joten kyllä sitä yhden koropalan jyrsii vaikka moralla :lol:

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

21.1.2013 22:49

Noniin, oma hyvin palvellut DT löysi ehkä vähän yllättävänkin nopeasti uuden kodin. Mahtava vehje oli ja ikävä on jo nyt :( Rahaahan sen ylläpitoon meni eikä siitä tietenkään omiaan saa takaisin, kuitenkin kaduttaa kun tuli myytyä niin halvalla. :nolo:

Ajelkaahan turvallisesti ja pitäkää Deeteistänne hyvää huolta. Itse alan pikkuhiljaa siirtymään nelipyöräisiin menopeleihin, toivottavasti meikäläisenkin "neuvot" ovat joskus olleet jollekin hyödyksi ja saatanhan tänne vieläkin kirjoitella kun täällä on niin mukavaa porukkaa ;)

Kiitos ja anteeksi