Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Honda CBR 125 R

20.8.2013 22:50

Siis ootko lisäämässä nestettä häipyneen tilalle vai vaihtamassa nesteitä? Jos vain lisäät niin täsmälleen samanvärisiä ja sävyisiä voi lähes huoletta sekoittaa mutta kannattaa ne nesteet vaihtaa samantien kokonaan uusiin.

Re: Honda CBR 125 R

21.8.2013 16:18

Siis aattelin vaan lisäillä vähissä olevien nesteiden päälle, kun samanväristä tavaraa on kyllä.

Re: Honda CBR 125 R

21.8.2013 19:39

Mistä on porukka hommannut kaasaricebariin nokkaketjua ja automaattikiristintä? ketju löytyy joka toisesta verkkokaupasta, mutta kiristintä ei löydy mistään..

Re: Honda CBR 125 R

21.8.2013 20:43

http://www.bike-parts-honda.com/ tuolta pitäs löytyä tai sitten CMSNL.

Re: Honda CBR 125 R

21.8.2013 22:38

Pystyykö muuten sitä ketjun automaattikiristäjää käyttämään uudelleen? ku on vissiin maksimissa nyt. Voiko sen ns. ladata uudelleen?

Re: Honda CBR 125 R

21.8.2013 22:45

Ainakin kiinan nelariskootterissa kiristin on uudelleen viritettävissä joten luulisi näin olevan astetta laadukkaammassa cebarissakin. Joku reipas tarkistaa korjaamokäsikirjasta, minen jasa.

Re: Honda CBR 125 R

22.8.2013 14:50

Tänään vaihdoin koulussa jäähdytysnesteet. Aiempia aineita tyhjentäessä huomasin, että sieltä syylarista ja letkuistahan tulee vihreetä nestettä mutta paisuntasäiliössä mulla oli punasta nestettä :s Miksi näin?

Tyhjensin ja huuhtelin ne vihreät ja sitten lisäsin vaan punaset nesteet sisälle 50/50 suhteella. Mutta ny taas tuntuu, että kone kävis kuumempana kun aikasemmin. Kun koskin koneeseen nii se oli melkein polttavan kuuma ja tämä siis 15km matkalla.

Re: Honda CBR 125 R

22.8.2013 16:48

Makezz97 kirjoitti:Tänään vaihdoin koulussa jäähdytysnesteet. Aiempia aineita tyhjentäessä huomasin, että sieltä syylarista ja letkuistahan tulee vihreetä nestettä mutta paisuntasäiliössä mulla oli punasta nestettä :s Miksi näin?

Tyhjensin ja huuhtelin ne vihreät ja sitten lisäsin vaan punaset nesteet sisälle 50/50 suhteella. Mutta ny taas tuntuu, että kone kävis kuumempana kun aikasemmin. Kun koskin koneeseen nii se oli melkein polttavan kuuma ja tämä siis 15km matkalla.


Mulla on ollu ongelmana, että nesteet ei oo kunnola kiertäny (nostaa muuten ihan saakelisti lämpöjä) ku on käyttäny putkistoja tyhjänä.

Tankkasin 98, ku normaalisti laitan 95, missä vika, ku ilmesty putkessa paukkumista, ylätehojen vähenemistä (kiihtyy alamäkeenki heikommin) ja tyhjäkäynnil ei pysyny käynnis.

Sopiiko seppoon kaikki 7mm kierteelä olevat suuttimet?

Re: Honda CBR 125 R

23.8.2013 12:15

huuko07 kirjoitti:Sopiiko seppoon kaikki 7mm kierteelä olevat suuttimet?


Kai ne sopii, hassua vaan että mistään en ole 7mm suuttimia löytäny. Paikallinen varaosaliikekkään ei ole kuullut sen kokosista suuttimista eikä googlestakaa kyllä löydy pikasella kattomisella.

Re: Honda CBR 125 R

28.8.2013 17:00

Toho ketjunvaihtoon vielä palatakseni..

Miten ootte tuon vauhtipyörän saanu irti? Käsittääkseni kiristimen saa irti vasta sitten kun on ottanut vauhtipyörän siitä eestä pois. Luin että suodatinavain pyörän ympärille ja keskipulttiin jatkovarrella hylsy. Mikä sen mutterin kiristysmomentti on? Ja vielä semmon että onko sen vauhtipyörän takana vielä muuta osaa vai saako sen kiristimen ja ketjun irti siitä suoraa? Mielellää näin etukätee kysyn ettenvaa hajota mitää xd

Pikaista vastausta kiitos! Kone on jo auki tuola tallissa ois kiire saada se ajoon. Kiitos jo etukätee 8)

Re: Honda CBR 125 R

28.8.2013 23:31

Eikai sitä nokkaketjun kiristimen käsittelyä varten tarvi kajota millään muotoa vauhtipyörän suunnalle? Pytyn kyljestä vaan irti.

Re: Honda CBR 125 R

28.8.2013 23:37

kimsson kirjoitti:
Vam0s kirjoitti:Mitä helv..?? Miksi kaasutinta ei voi säätää? Miksi se alunperin käy rikkaalla? En myöskään näe tuota mitenkään miinuksena mutta jos laihemmalle haluat niin laita pipercross putsariksi.


No mistä kuvittelet sitä säätäväs? Ei siinä ole ruuviakaa missää, täältäkin olen kysynyt että onko kenelläkään hajua säätöruuvista. Ja käy rikkaalla, koska väänsin paksumman putken, porasin suutinta ja tuli ilmeisesti pikkuisen liian iso. Kiitos kysymästä, nyt joku tietävä voisi vastata että onko jostain eri merkkisestä samankokoisesta tai muutaman millin isommasta kaasuttimesta erityisempää tehollista hyötyä?
Se seosruuvi ei paljoa auta.. Pienempää suutinta vaan kehiin niin kyllä rupeaa taas toimimaan

Re: Honda CBR 125 R

29.8.2013 0:52

m-tuninki kirjoitti:Toho ketjunvaihtoon vielä palatakseni..


Vauhtipyörää ei tarvitse irroittaa kiristintä varten. Kiristin irti kahdella pultilla, ja uusi tilalle. Tämä voidaan ''löysätä'' avaamalla kiristimen kyljessä oleva ruuvi jonka takana toinen ruuvi jota kiristämällä kiristin ''löystyy'' eli painuu kasaan. Elikkäs kiristin ei ainakaan vaadi vauhtiksen irroitusta, ketjunvaihtoon en ole perehtynyt.

Lievästi tosin saattaa aiheuttaa ärräpäitä mahdollinen ketjun tippuminen vauhtiksen rattaalta, mutta kuuluu kai asiaan :lol: (saa kyllä kikkailun jälkeen takaisin rattaalle yhä ilman vauhtiksen irroitusta)

Re: Honda CBR 125 R

29.8.2013 7:27

Joo on mulla kiristin jo irti, mutta eihä sitä ketjua saa irti, ku en haluis katkasta sitä. Eikös se oikeeoppisesti vaiheta sillai, että auhtipyörän takana olevalta hammasrattaalta pyöräytetään ketju pois, ja sitte vedetään ketju pois yläkautta.

Re: Honda CBR 125 R

29.8.2013 7:36

Näin tein jampissa.. Sivukoppa kannesta irti niin että näki nokkaketjun sitten koko kiristin pömpeli pois. Kannen ruuvit pois ja venttiilien "mutterit" myös sitten kun kansi on ns irti niin pitäisi saada nostettua/vedettyä ketju pois ja kansi irti.