Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha DT 125R

7.7.2012 1:56

Joo eli nyt on pyörä suunnilleen säädöissä. Jäähdytysnesteen seassa on kumminkin sen verran öljyä että tuo astetta tummemman värin, pitäiskö olla huolissaan? Lämmöt pysyy matalina ja kone kuulostaa tavalliselta.

Re: Yamaha DT 125R

7.7.2012 2:08

Kanttii sitä vähän huolestua, seuraa nesteen määrää ja jos katoaa niin kannessa vika.

Re: Yamaha DT 125R

7.7.2012 14:43

meni tuo oma detsi kilvelle;)

Re: Yamaha DT 125R

7.7.2012 17:16

Menee kait se kun lippakin ottaa kiinni jo kello 11 :lol:

Re: Yamaha DT 125R

8.7.2012 1:08

_rieska_ kirjoitti:Kanttii sitä vähän huolestua, seuraa nesteen määrää ja jos katoaa niin kannessa vika.

Värjäänty sen jälkeen kun avasin kytkimen puolen ja otin tuoreöljyvoitelun rattaan ja akselin irti. Käytin hetken aikaa ilman mitään jäähdytysnesteitä kun unohtu. Sen jälkeen siitä jääh.nesteen poistoruuvista tuli pihalle tilkka öljyä. Voiko se jääh.neste vuotaa alakertaan lootaöljyn sekaan, ei luultavasti olis kauheen terveellistä?

Re: Yamaha DT 125R

8.7.2012 1:35

Joo, hei se vika on sitten vesipumpun stefassa. Sen tarkoituksena on pitää vedet ja öljyt erillään, jos se vähäsen vuotaa niin ei periaatteessa haittaa, kannattaisi kuitenkin vaihtaa (muistaakseni helkkarin kallis stefa)

Re: Yamaha DT 125R

8.7.2012 1:39

Millä kierroksilla pakoaukonsäätimen pitäs aueta kokonaan? kun itellä aukee vasta 9 tonnissa vaikka se hahlo on siinä reiän kohalla sillon kun virrat on päällä, tuntuu että ennen piikkiä on semmonen tehokuoppa ja sen takia ei vedä kutosta loppuun asti.

Re: Yamaha DT 125R

8.7.2012 2:12

Siistiä, mutta en kyllä tajua miten olet tuon 9000 kierrosta mitannut nimittäin on ajossa melko vaativaa tiirailla pakoaukkoa ja paikoillaan kierrättämällä tuskin saa tarkkaa arvoa. Mitäpä jos vaan väitän että vika on jossain muualla: a) mäntä lopussa b) säädöt aivan perseellään c) imuvuoto

Re: Yamaha DT 125R

8.7.2012 7:32

_rieska_ kirjoitti:..ja paikoillaan kierrättämällä tuskin saa tarkkaa arvoa..

Paikallaan viguttamalla mun mielestä juuri nimenomaan helpoin on katsoa venttiilin liikkeitä. Se onko ajossa vai ei, ei vaikuta venttiilin liikeisiin mitenkään. Servo säätelee venttiiliä sen mukaan mitä ohjainboksi sanoo koneessa olevan kierroksia.

Joonazzs kirjoitti:Millä kierroksilla pakoaukonsäätimen pitäs aueta kokonaan?

Nämä vähän vaihtelee eri vuoden malleissa. Niitä ohjainbokseja on erilaisella ohjelmakoodilla.

Re: Yamaha DT 125R

8.7.2012 12:48

_rieska_ kirjoitti:Joo, hei se vika on sitten vesipumpun stefassa. Sen tarkoituksena on pitää vedet ja öljyt erillään, jos se vähäsen vuotaa niin ei periaatteessa haittaa, kannattaisi kuitenkin vaihtaa (muistaakseni helkkarin kallis stefa)


Missähän päin tuo stefa sijaitsee niin osaa sanoa että oonko ollenkaan sörkkiny sinne suuntaan?

Re: Yamaha DT 125R

8.7.2012 15:35

Kytkinkopassa, vesipumpunkopan alla, vesipumpun rattaan alla ja siellä stefan toisella puolen on vaihteistoöljyä ja toisella jäähytinnestettä. http://www.oemmotorparts.com/oem5.asp?M=Yamaha&T=DT%20R%20%20125&Y=1999&L=YA-DT-R-125&O=WATER%20PUMP&F=YA-DT-R-125_ac&L2=YA-DT-R-125_ac tuota osaa numero 2 siis tarkoitan. Mutta ei kannata välttämättä vielä räjäyttää osiksi vaan seurata tilannetta ja jos öljyä ei enempää ilmesty nesteen sekaan niin turha sitä alkaa purkamaan, jos taas aivan öljyiset nesteet niin ei muuta kuin koppaa auki tarkastelemaan.

Re: Yamaha DT 125R

8.7.2012 16:06

_rieska_ kirjoitti:Kytkinkopassa, vesipumpunkopan alla, vesipumpun rattaan alla ja siellä stefan toisella puolen on vaihteistoöljyä ja toisella jäähytinnestettä. http://www.oemmotorparts.com/oem5.asp?M=Yamaha&T=DT%20R%20%20125&Y=1999&L=YA-DT-R-125&O=WATER%20PUMP&F=YA-DT-R-125_ac&L2=YA-DT-R-125_ac tuota osaa numero 2 siis tarkoitan. Mutta ei kannata välttämättä vielä räjäyttää osiksi vaan seurata tilannetta ja jos öljyä ei enempää ilmesty nesteen sekaan niin turha sitä alkaa purkamaan, jos taas aivan öljyiset nesteet niin ei muuta kuin koppaa auki tarkastelemaan.

No onhan tuo voinut vaurioitua, piti vähän väkivaltaa käyttää tuon kopan irrottamisessa kun oli se jäähdytinnesteen putki ruostunu kiinni. Jestas ku on suolane hinta yhelle kumirinkulalle, pitää varmaa ainakin koettaa jotain tiivistemassa korjausta alkuu...

Re: Yamaha DT 125R

8.7.2012 19:16

_rieska_ kirjoitti:Menee kait se kun lippakin ottaa kiinni jo kello 11 :lol:


no sit mul on korotettu:D mul ottaa kilpi melkee 12

Re: Yamaha DT 125R

8.7.2012 19:25

Safer kirjoitti:
_rieska_ kirjoitti:Kytkinkopassa, vesipumpunkopan alla, vesipumpun rattaan alla ja siellä stefan toisella puolen on vaihteistoöljyä ja toisella jäähytinnestettä. http://www.oemmotorparts.com/oem5.asp?M=Yamaha&T=DT%20R%20%20125&Y=1999&L=YA-DT-R-125&O=WATER%20PUMP&F=YA-DT-R-125_ac&L2=YA-DT-R-125_ac tuota osaa numero 2 siis tarkoitan. Mutta ei kannata välttämättä vielä räjäyttää osiksi vaan seurata tilannetta ja jos öljyä ei enempää ilmesty nesteen sekaan niin turha sitä alkaa purkamaan, jos taas aivan öljyiset nesteet niin ei muuta kuin koppaa auki tarkastelemaan.

No onhan tuo voinut vaurioitua, piti vähän väkivaltaa käyttää tuon kopan irrottamisessa kun oli se jäähdytinnesteen putki ruostunu kiinni. Jestas ku on suolane hinta yhelle kumirinkulalle, pitää varmaa ainakin koettaa jotain tiivistemassa korjausta alkuu...


Osta tuo sarja. Siinä tulee vesipumpun stefakin mukana. Ja ei oo kovin pahan hintainenkaan. ;) http://www.mpt.fi/index.php?ukey=produc ... ctID=36735

Re: Yamaha DT 125R

8.7.2012 22:15

ostakaa leiponu detsi ilma kaasarii ja putkee=)