Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Kawasaki KMX 125

14.1.2013 0:48

Menee jos jaksaa kitata ja sovitella:

http://u.vitutus.info/u/47060193866.jpg

Re: Kawasaki KMX 125

21.1.2013 19:33

http://www.ebay.com/itm/Piston-Kit-Kawa ... 19ce6d1cf0

Mitä mieltä olisitte tuosta, pitäs pyttyä porailla tuohon kokoon, mutta onko tuommonen halpa kilinkolinmäntä kovin luotettava?

Re: Kawasaki KMX 125

14.2.2013 16:04

Mikäs ton mäntäsarjan merkki on??tuo Replica:ko? :)
Et oo löytäny suomen sivuistoilta tota 54,50mm mäntää?
Ja kysy myyjältä infoa mäntäsarjasta.Kyllä tuo ainakin asialliselta myyjältä vaikuttaa ja ite en ole kohdannut ku maksimissaan 53,96 mäntiin :roll: varmaa täytyy tuolta tilata ellei muualta löydä.

Mutta omaan asiaan sellasta että, miten tuo kmx 200 eroaa 125:sta? onko tosiaan niin että eroavat vain sylinterin koosta ja pakoputkesta?? :s
Eli onko kmx 200 sylinteri käypänen 125 koneeseen ilman minkäänlaisia muutoksia?
Kiitos

Re: Kawasaki KMX 125

16.2.2013 10:15

Terve taas!
Onko tuo KMX pytty mitä materiaalia että onko sitä mahollista porata?Itse en ole tuohon sylinterin poraukseen syventynyt niin saako ajokuntosen porauksella ja hoonauksella vai joutuuko hankkimaan ton sylinteriputken :roll: Ja onko mahollista tollasta porattua ja hoonattua putkea pinnoittaa?Eikös se ole vähän epäluotettavampi ilman sitä pinnoitetta? :s
Ajatus olisi jos tollasen KMX125 pytyn porauttais ja hoonais ja jos pinnotus mahd.niin saada se sitten 200KMX pytyn mittoihin ja hankkisi 200KMX männän :) veivi samaa koko luokkaa 125:ssa ku KMX200 ja alakerta kamat varmaan myöskin..
Ja sitten erookoha 200 pytyn kanavat hirveästi 125 kanavista että jääkö edes viilaus varaa ja onko KIPS:in osat 200 isommat?
Olisi kiva tietää onko edes mitenkää mahdollista tehä tolleen ?? 8)
Niin ja syl.halkasija pitäs muuttaa kokoon 67 eli 13mm suuremmaks ja paljon hoonaus suurentaa halkasijaa että ei mene vaa ton 67 yli :nolo: joilla on 125 sylinteri hyllyllä tai irti koneesta ois iha jees jos kattos onko tuo 13 milliä liikaa 125 pytylle ja haluaisin varmenteen siihen että onko isku kmx125 54.4?Itse en voi katsoa kun oma KMX ajossa niin en viitsi ruveta pyttyä irroittelemaan mittojen perässä :D

Re: Kawasaki KMX 125

16.2.2013 12:08

Tulee älyttömän kalliiksi, luovuta suosiolla.

1. Porautusvara ei riitä piikkisen sylinterissä, ja huuhtelut varmaan aika erilaiset kakssataseen verrattuna. Myöskään KIPS ei tulisi toimimaan.

2. Pinnoitettavaksi jos pitää viedä, niin se maksaa pari sataa euroa, ja pytty pitää lähettää ties mihinkä Uuteen-Seelantiin. Suomessa näitä hommia ei tee kukaan.

Re: Kawasaki KMX 125

16.2.2013 12:53

Onko tuo pinnotus pakollinenkin asia,eikö selviä porauksella ja hoonauksella?
Mitenkäs toi 200 KMX pytty käypi suoraan tollaseen 125? Meinaan vaan että se yläpään kannentiiviste on samaa koko luokkaa lukuunottamatta sitä keski halkaisijaa :roll: reiätkin sun muut kohat näyttäs olevan samanlaiset,en mie kehtaa luovuttaa noin vähäsellä tiedolla ennen kuin olen 100 varma että ei tule onnistumaan :)
Pitäs saaha mittoja vaan jostakin omaan tietoon ennen luovuttamista :roll:

Re: Kawasaki KMX 125

16.2.2013 13:28

Muistaakseni se 200cc pytty menee kyllä suoraan, mutta viimeinen poraus koko putkitetullakin 125cc pannulla on vain n.140cc. Ja et varmana saa 67 milliseksi sitä porausta. sylinteristä tulee liian heikko rakenteiltaan siinä nyt yks esimerkki. Jos sä lisää tehoa haluat niin osta nettimotosta vanhempi KX jossa melkeen sama kone ja laita se kiinni.

Re: Kawasaki KMX 125

16.2.2013 13:57

Jaa,no kerta ei saa ku 140cc porautettuu niin tosiaan ei saa 191cc :lol:
Harmin paikka,ehkäpä jossain vaiheessa sattus tulee vastaa 200KMX pyttyineen :)
Tai tosiaan hankin jonkunmoisen käxä konee ;)
Kiitos vaan tiedosta!

Re: Kawasaki KMX 125

16.2.2013 14:33

Pinnoitus ei ole valurautapytylle pakollinen eikä myöskään suositeltu, mutta jos pytty on alumiinia niin se on pakko pinnoittaa, muuten rupeaa lastu lentämään :lol:

Re: Kawasaki KMX 125

16.2.2013 15:08

:) Hyvä tietää!

Re: Kawasaki KMX 125

21.2.2013 21:03

Oisko kellää mittarinpyörittäjää ylimäärästä?

Re: Kawasaki KMX 125

22.2.2013 17:08

Kertokaapa muutama seikka tästä kevarista.

Paljonko kulkee/kuluttaa vakiona/TT:nä
Millaset huoltovälit?
saako rekisteröityä kahdelle ?
Saako vm90 osia kuinka helposti ?

Yleisiä käyttäjäkokemuksiakin saa kertoa :)

Re: Kawasaki KMX 125

23.2.2013 17:50

Itellä vakioputkella kulki noin 100-105, ja giannellilla sen 110-120.
Huoltovälit eivät ole yhtätiheät kuin muissa 2t piikeissä, koska hieman alavääntöisempi kone. Oma pyörä rekisteröity kahdelle. Osia löytyy jotenkuten, oma pyörä 01 ja tähän mennessä löytynyt kaikki mitä tarvinnut uusia, joskin välillä täytynyt etsiskellä kauan.

Re: Kawasaki KMX 125

24.2.2013 23:57

Kyllä mulla menee 140 pitkillä väleillä ja tehtaan putki ja kurit poissa ;) Mäntää kyllä pitäs nyt vaihtaa alkaa jo väännöt katoaan jokakierrokselta :/

Re: Kawasaki KMX 125

25.2.2013 13:52

Itellä 14p eturatas, vakio takana. 15p laittaa eteen nii huiput jää samaan lukemaan koska ei jaksa vetää loppuun.