Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

18.4.2013 21:59

Kiitokset hyvistä ohjeista. En ehtinyt tänään paljoa olla tallissa, mutta laitoin sähköt Aapon ohjeilla, Skytarin alkuperäisellä jännitteensäätimellä, eli uuden koneen johdot vanhojen paikoille. Kipinää sai, mutta valot eivät toimineet, eivät polkemalla eikä akkuvirralla. Tähän saattaa kuitenkin vaikuttaa toi vanha akku, se on täys susi ja käyn huomenna ostamassa uuden jos kerkiän.

Keltaset ainakin sain oikein, mutta noista muista en ole varma. Vihreän laitoin vihreään, sinisen punavalkoiseen ja mustapunaisen punakeltaiseen. Koitin myös toisinpäin keltasia, muttei auttanut.

AapoV kirjoitti:Kolmanneksi viimeisen kuvan mötikkä, missä on sininen ja oranssi johto on vilkkurele.
Kyllä sitä tuntee ittensä tyhmäksi, kun just viime kesänä sen siihen itse laitoin. Taitaa dementia iskeä.

Yks kysymys olis vielä, että mikä tämä punaisella ympyröity härveli on? Joku starttimoottoriin liittyvä, sitä ei ilmeisesti enää tarvita?
Kuva

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

18.4.2013 23:29

Startin rele, eli ei tarvitse.

Valoista en oikein osaa mennä sanomaan mitään, kun en tiedä mimmonen staattori tossa on. Ja vaikka tietäisinkin niin en välttämättä osaisi oikein kytkeä :lol: Itse laitoin juuri 150cc Lifanin omaan monkeliin, ja en saanut aluksi valosähköjä millään toimimaan kunnolla. Koneelta tuli vain 1 valosähköjohto. Pääsin helpolla kun oli hyllyssä ylimääräinen staattori joka osui kohdilleen ja tänään tuli postissa vauhtipyörä niin kyllä pelittää ja valaisee. ;)

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

20.4.2013 0:18

Sain mankin nippuun, valot ei tosiaan toimi, mutta lataa kyllä, koska vilkut ja jarruvalo toimivat. Huomenna täytyy koittaa niitä sähköjohtojen paikkoja vaihdella, jos ei onnistu, niin kokeilen sitten sitä uutta jännitteensäädintä.

Hetkeks polkasin koneen tulille ja pari kertaa vähän tuntu jalkaan kun crocsit jalassa lyö takas päin. No, kyllä sen oikeen tekniikan sitten oppi ja lähtee se ihan helposti. Tyhjäkäynti vaikutti turhan korkeelta, koitin tyhjäkäyntiruuvia säätää, muttei tuntunut olevan vaikutusta. Kaasuvaijerin säätöä en viitsinyt koittaa, ihan vaan naapureiden hermojen takia. Eiköhän huomenna pääse säätämään ja sisäänajamaan.

E: tyhjäkäynti on korkeahko, mutta menettelee. Tolla pilipali kaasarilla saa sitä säädettyä. Sähköissä on vika joko orkkis jännitteensäätimessä tai H4-kannassa. Sitä en nyt jaksa tutkia, kun sain valot pelaamaan parkkien kautta. Kohta tyyppaamaan ja yöllä viimestään pitäis olla videoo tubessa, linkkaan kyllä tähän ;)

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

9.9.2013 18:25

Mistäs sais 125 Skyteam mankiin uuden magneetonkopan? En löytäny mistään vaikka kuinka etsin... :s

EDIT: Löyty Motorpowerilta, hinta 60e... Eihän mistää sais halvemmalla?

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

9.9.2013 19:06

http://www.motomaster.fi/kauppa//produc ... .php?c=204 Tuolta vaikka. Wandalta kans löytyy.

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

9.9.2013 21:08

Mikä noista muka käy? Kaikki näyttää ihan erilaiselta kun vakio? :eek:

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

9.9.2013 21:24

Niin se vakio taitaa olla sähköstartillinen. Kannattaa selailla käytettynä (nettivaraosa, monkeyt.net). MG-koppia sähköstartilliseen koneeseen taitaa olla tarvikeosina aika vähän liikenteessä kun suurin osa koneista ihan pelkällä polkimella, niin on hinnatkin korkealla

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

9.9.2013 21:53

Eli jos vaan heivaan sähköstartin pois, niin eikös tuommosen kopan voi laittaa kiinni? (sähköstartissa muutenkin jotain häikkää :D)

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

10.9.2013 7:30

Ei onnistu. Sähköstartillisessa koneessa on aika varmasti pulttien paikat eri kohdissa, eikä tuollainen normikoppa osu muutenkaan kohdilleen niin että suojaisi kunnollaan. Vähän kuin koittaisi laittaa neliötä kolmion tilalle palikkatestissä :lol:

Ja kaiken lisäksi sähköstartillisessa koneessa magneetonkopassa on kiinni vielä staattorin käämit. Eli pelkästään pärrän käyntiin saamiseksi ilman oikeanlaista magneetonkoppaa pitäisi vaihtaa kokonaan uusi staattorin pohjalevy ja vauhtipyörä, sekä luultavasti uudet käämit ja iimpulssikäämikin.

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

10.9.2013 19:13

Pitää vaihtaa staattoripaketti erilaiseen niin menee tuommone koppa.

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

14.9.2013 20:23

Itelle ois tulossa monkeli kanssa talveksi ja olisi pari kymysystä. keula klappaa, ton saa vissiin kiristettyä? paljon arvioisitte arvoo tommoselle 4000 ajetulle 2013 mallin mankille? nhrc putki ja laitettu vähän sirommaksi orkkis osat mukaan. ;)

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

14.9.2013 21:09

Sitähän on ehitty ajaa pitkälle.. Millä lailla keula klappaa? Emäputkea saa ainakin kiristettyä, kun ottaa ylä-t-palan vek. Rahaa siitä saa luultavasti tonnin luokkaa, jos kaikki pelittää. Nauteilla, isommalla koneella ym. mukavalla hilppeellä yleensä siinä 1300-1500e (myyntihinta, ei pyyntihinta)

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

11.10.2013 23:50

Joo niinkun täällä sanottiin, että laatueroja tuntuu olevan.. Täytyy vaan sanoa että voihan vittujen kevät taas. Mankista lahos tänään 2. vaihde kokonaan, eli kun vaihtaa kakkoselle niin kuuluu vaan rahinaa eikä liiku. Minkäs hintanen remppa tosta tulis ite/liikkeessä (jos vaihtaisivat edes) ? vai onko vaan järkevämpää ostaa uus kone tohon :x ja tosiaan 2300km just vierähti.. Keksittekö mitään muuta mikä tohon vois vaikuttaa vai onko vaan vaihde rikki?

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

12.10.2013 11:45

Jos menee takuuseen niin kannattaa tietysti korjata. Jos pitäis omalla rahalla rempata, niin itse ostaisin suosiolla uuden koneen. Taitaa olla vähän tyyppivikaa tuo vaihteisto, omasta koneesta taisi kolme kertaa hajota sama (kolmos)vaihde? Pelkkä vetoakseli rattaineen maksaa jo n. 60e motorpowerilla (varaosana hankala löytää oikein muualta), ja jos remontin teettää jossain niin varmaan saa aika paljon maksaa töistä kun konetta pitää purkaa aika pitkälle. Perus 125-myllyjä saa nimittäin uutena jo siihen 250e hintaan, (käytettynä todella halvalla) ja omien kokemusten ja tietojen mukaan ovat paljon luotettavempia. Ja helpolla saa myös vähän lisävoimaa, joskus löytyi esim Lifan 150cc:tä siihen 350e hintoihin uutena, ja itse ostin tuollaisen koneen käytettynä 200e.

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

21.10.2013 14:59

Jooh elikkäs, nyt kun vakiokoneen kohtalo alkaa olla sinetöity, aattelin ostaa ooracingilta tuon 160cc koneen. Kyselin että mites sisäänajo ja sen jälkeinen käyttö pakkasella toimii, niin sanoivat että oikein hyvin mutta -10c jälkeen öljystä alkaa tulla liian paksua eikä välttämättä starttaa. Joten mitä öljyy vois koneeseen laittaa ettei pakkasella menis mikskään? jotai 10w-40 täyssynteettistä tms..? Ja mites, kuinka kauan voi ulkona seisoo ennenkun öljy menee liian paksuks? On vissiin ollut aika hyviä noi ooracingin koneet mitä oon porukoilta kyselly, mietin vain että jos talveksi ostais.. :)