Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
26.7.2005 21:05
vaihtoväli on 2500
jos ei revi ja muutenki nätisti käyttää niin moottori on lähestulkoon ikiliikkuja, mutta repimällä ja jne, niin 10tkm kohalla brandtilla aikanaan kuulemma remppaa joutuivat tekemään
1.8.2005 22:40
Nostetaanpas nyt tämäkin topik tuonne ylös ettei katoa bittitaivaaseen..
Onhan tuota tullu itekin kiihdyteltyä aika rajusti, ja satasen alueella kiekat tulee poikkeuksetta nostettua sinne 9k paikkeille (kiekkoja 100 vauhdissa 8200-8500rpm). Ja kaupungissa tulee joskus vinguteltua ihan rajoittimeen asti. Pitää alkaa varmaan vähän hiljentämään niin jospa selviäis tämän piikki-ajan ilman koneen aukasuja. Mutta ainakaan toistaseks ei oo mitään vikoja ilmenny eikä konekaan ole pahemmin väljistynyt, huomenna vois mitata puristuspaineet ja kattoo onko väljistyny tuon ~7500km aikana.
Ite oon vaihtanu öljyt 4000km välein, eli 500km päästä taas ja samalla vois ottaa kytkinkopan auki ja putsailla paikkoja ihan varmuuden varalta kun ei kuitenkaan ole kovin suuri homma.
1.8.2005 23:02
mitkä välitykset sulla on? mulla kun on 100 vauhtia niin kierrokset on 10000
välitykset ovat muistaakseni 14/40
1.8.2005 23:54
14/40 on mullakin välitykset, ja tämä on 100% tieto koska kahesti oon vaihtanu ketjut ja rattaat..
Jos sulla kytkin luistaa niin pirusti
?
2.8.2005 11:20
ei se kyllä ennen ole luistanut
tosin ei sekään mahdottomuus ole, pyörällä kuitenkin jonkinverran jo ajettu ja kytkin on mielestäni aina ollutkin hieman outo
esim lämpimänä ravistaa aikapaljon, talvella vois levyt laittaa ni sen osalta sitten kunnossa. tosin kyllä luulis että jos kytkin on nyt 20tkm aikana luistanut noinkin rajusti niin olisi kytkin räjähtänyt jo aikaa sitten
14.8.2005 20:45
no nyt on viralliset huiput ajettu tutkaan tolla mun pyörällä.. 96km/h
:D tosin aika kova vastatuuli oli kun hayabusatkaan ei päässy "kun" 240km/h(edellisvuonna busat kisko siinä 270 nopeuksia)
ois se varmaa vähemmällä tuulella menny enemmänki..
17.8.2005 8:58
Minun cb meni sellasella 100km/h matka-ajossa oikeaa nopeutta 96,8 että ei se paljoa kuseta.. Ja vielä oli vaikka kuin paljon varaa lisätä kaasua.
23.8.2005 13:19
Tuli tässä ajatus että jos talvella alkaisi tekemään cb:n tehopuolelle vaikka vähän enemmänkin, lähinnä oon miettiny tuon 150cc satsin (sylinterisarjat, ilmeisesti täydelliset kannet ja kaasari(t)) tilaamista tuolta ranskasta, hintaa 400e, tai sitten ite tilaan 2kpl Daxin 48mm mäntää (á 40e/kpl) ja vien ne ja sylinterit yhteen porausmestaan ja lähetän kannet työstettäviksi jonnekin. Tällöin hintaa kertyisi:
-Männät 80e
-Porautukset varmaan joku 30-80e
-Kannen työstöt 50-150e
-lisäksi tiivistesarja yms. muistaakseni 34e stormilla
Yhteensä siis maksimissaan ~400e postikuluineen ja halvimmillaan ~200e. Ei paha, sitten jos vielä käyttäisi penkissä sisäänajojen (500-1000km) niin paljonkohan tehoja mahtaisi irrota? Tuskin ilman kaasarien vaihtoja kovin paljoa, nuilla 16-18mm kaasareilla ehken joku 20-23hp? Ei ollenkaan paha.. Alkoi vaan tekemään mieli rassata, ja vielä kun talvella on joka tapauksessa purettava kannet pois kun kannentiiviste on alkanut vuotaa. Vielä kun 1000km kestäis niin olis tavote 10tkm tälle kesää täynnä.
Niin, ja seisontatuki lahosi, ei ole tippumassa pois kun hitsattiin kiinni kun jo kerran tipahti mutta jousi katkes ja koko jalka taittui jotenkin oudosti, pitänee repiä pois kunhan parin viikon päästä kotiin menen ja patentoida keskiseisontatuki vaikka tuosta gammasta..
29.8.2005 16:51
CB miehet jotka on käyttäny kantta avarruksessa, paljonko on maksanu ja missä ootte käyttäny? Talven aikaan minun kansi ois jonnekin päin lähdössä mutten tiiä minne..
29.8.2005 18:35
PItkästä aikaa tänne pitää kirjotella..
Mitään en ole tehny b6..mutta joo pitää laittaa viritykseen..eli kannen kanavian avarrus jne..sit varmaan jostain ne daxin männät ja lohkot porautukseen..mites toi nokka??
PItäiskö se lähettää jollekin speciaalille virisepälle hiottavaksi..jos niin kuka tai mikä ois tällänen..mielellään ei kovin kaukaa kun asun täällä etelä-karjalassa nii ei viittis lähtee jonnekkin turkuun asti ....
JA tottakai kaasarit ja imukaulat vaihtuum mehevempiin..näiden koon tietysti määrää et sorvataanko nokkaa ja minkä kokoset kanavat ja venttiilit kanteen tulee...
AI NIIN..mistähän sais sopiiva venttiilejä tohon..siis isompia??
29.8.2005 19:13
Isompia et varmaan saa kuin tekemällä, tai sitten kokeilemalla sopiiko 250cc:n rebelin venttiilit tuohon kanteen, niitten luulisi olevan vakioita isompia. Imuventtiilien saanti muutenkin heikolla täällä suomessa, kaverin piti belgiasta tilata kun sillä hajos molemmat imut ja hintaa 29e/kpl.
30.8.2005 20:38
Tota joo, aika mehukkan hintaiset.
Tietysti alkaa toi olemaan jo vähän harvinaisuus..siks aattelin et käykö minkään muun pyörän venat kerta noi vakiot on kyl pienet, muta ei ne palotilatkaan ja kuutiot mitään suuria ole..
30.8.2005 21:38
Itseasiassahan ne on aika suuret, kun 25mm imu on aika iso 62cc pytylle.
Onhan niillä hintaa aika roimasti, en tiiä muitten pyörien venttiilien soveltuvuudesta, tuolla topikin alussa joku mainitsi että pikku japsiautojen venoista saa sorvattua hyviä isoja venttiileitä cb:hen..
4.9.2005 22:01
Onpas CB-topikkikin käynyt aika hiljaiseksi, ja mihinhän 123aaa/turunen:kin on kadonnut, liekkö saanut bannia vai jättänyt motot.netin.. Kuitenkin, jos se tämän lukee niin kertokoot että mitä se sillon viime talvena teki tarkalleen niille cb:n kansille, eli avarruttiko vai porttasko vai pelkkää valujälkien siistimistä? Kun tuolla 4t tekniikka ja viritys topikissa ovat sitä mieltä ettei kannata avartaa jos ei venttiileitä suurenna, ja kun tuohon ei saa venttiileitä isompana, ainakaan ei oo tiedossa.
4.9.2005 23:51
niin joo pitää osata suhteuttaa noihin kuutioihin..tuli vaan verrattua autojen venoihin..