Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
24.3.2015 0:05
Riippuu aivan yksilöstä ja omistajan käytöstä, että missä kunnossa pyörä on tuossa vaiheessa. Toki vakioputkiston vaihtamalla pyörä ei käy sitten enää niin laihalla.
Potikkasäädöstä taitaa löytyä tietopankin kautta ohjeita.
Mites mahtuuko 160/60 takarengas, vai kannattaako vaan laittaa se perus 150/60 taakse?
Jos joku haluu luopuu pörinäpöntöstää nii viestii mullepäi
(pelkkä änkkä)
25.3.2015 8:43
Onkos porukat ollu tyytyväisiä kun on vaihtanu hussen jammun weeärrään? Tottuuko noihi tehoihin yms?
6.4.2015 22:44
NOPEETA VASTAUSTA KIITOS!
Miten pitkät ketjut tarvitsee, kun vaihtaa 520 jakoisiin ketjuihin ja rattaisiin?
Huomenna pitäis tulla viimeset osat projektiin ja sit alkaa kasailu
http://aijaa.com/e50e0q
7.4.2015 18:40
Elikkäs käykä nämä stefat
http://www.mc-scatter.com/moottoripyori ... -5437.html vuoden 2012 yamaha weeraan vaikka lukee että vaan vuoteen 2010 asti? Kiitos vastauksista
7.4.2015 22:44
Kyllä käy.
9.4.2015 14:22
Karggainen kirjoitti:NOPEETA VASTAUSTA KIITOS!
Miten pitkät ketjut tarvitsee, kun vaihtaa 520 jakoisiin ketjuihin ja rattaisiin?
Huomenna pitäis tulla viimeset osat projektiin ja sit alkaa kasailu
http://aijaa.com/e50e0q
Osta 120 lenkkiä pitkät ketjut esimerkiksi biltemasta ja lyhennä tarpeen mukaan. Taisin ite ottaa kaheksan palaa pois, että oli sopivan pitkät 12-47 välejä varten
11.4.2015 23:04
Joo ostin noi 120 lenkkiset
Pitää lyhennellä kuha saa koneen ensviikolla runkoon kiinni
13.4.2015 2:01
Millasethan öljyt tulee kun öljyt ja jäähdyttänjän nesteet menee sekaisin?
Mulla oli semmoset tosi vetiset öljyt,vaihdoin ne ja nyt tuli taas semmoiset.
Nyt ne oli ihan öljyn väriset,mutta tosi vetiset. Olen niillä nyt vähän ajanut ja ne muuttui mustaksi mutta edelleen on vetiset.
Nyt alkoi sillein että vaihteet ei mene puhtaasti,eikä tahdo saada jos tulee vaikka nelosella risteykseen ja rullailee tosi hitaasti ja rupeaa vaihtamaan ykköselle niin ilman että kytkintä päästää joka vaihteen kohdalla.
13.4.2015 7:09
Jäähdytinnesteen kanssa öljyt menee maitokahvin väriseksi. Jos öljyt on vetiset mutta öljyn väristä niin syynä voi olla öljyn sekaan menevä bensa, haiseeko öljy bensalle?
Mikä öljy on käytössä? Kun moottori on ajettu lämpimäksi niin melkein kaikki öljyt on aika vetisen oloisia.
13.4.2015 16:44
Joo kyllä bensalle haisee öljyt.
Ja käytössä on Bel-Ray Thumper Racing 10W-40 tuota käytetty uudesta asti kun takuun aikana sitä huollossa sinne laittoivat.
13.4.2015 17:11
Sitten vaihtoehtoja on väljä mäntä, männänrengas poikki ja syystä tai toisesta ruisku antaa liian rikasta seosta.
En suosittele ajamista ennen kun syy on tutkittu. Jo ruisku syöttää liikaa bensaa niin se menee männän ohi öljytilaan, mennessään bensa huuhtelee sylinterin seinämistä voitelukalvon pois ja männän kuluminen lisääntyy huomattavasti.
Voi olla pelkästään väljä mäntä, mutta silloin kone syö öljyä.
13.4.2015 17:20
Kone ei syö öljyä ja pyörällä on ajettu ~11tkm.
"Tehot" ovat myös tallessa.
13.4.2015 19:03
Siinä tapauksessa kannattaa etsiä syytä miksi bensaa menee öljyn sekaan. Käykö moottori kylmänä -> ruisku syöttää rikkaampaa seosta -> bensaa pääsee öljyn sekaan -> viileänä käyvä moottori ei lämpene niin paljoa että bensa haituu pois öljyn seasta.
13.4.2015 23:32
Näillä keleillä on kyllä moottori lämmennyt hyvin aika varmasti.
On kyllä minusta uudesta asti öljyt vähän bensalle haissut,mutta ei noin lirua ole ollut.
Mutta voisiko noi vaihde ongelmat vaan noista öljyistä johtua?
14.4.2015 6:14
Vaihteiston ongelmat voi hyvinkin johtua öljyistä. 15w50 Teboil Superbikella vaihteisto toimii hienosti eikä kytkin luista. Motulilta ja Gastrolilta löytyy myös hyviä öljyjä 10w40-10w50 haarukassa.