Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
29.11.2014 13:16
Tänkjuu
7.12.2014 16:24
Itellä on 12t ajettu wr jossa ollut aina gianellin kokoputkisto ja siinä ei ole mitää pc:tä tai potikkaa. No nyt huomaskn että se on alkanut syömään öljyä joten aattelin männän vaihtaa ja laittaa potikan MUTTA vaikuttaako potikka ulkoilmalämpötilan anturin toimintaan kun eikös se sen johtoon kytketä ns huijaamaan että ulkona on kylmempi ilma eri tarvitsee enemmän soppaa? Kiitos vastauksista etukäteen
7.12.2014 19:31
maratoonari kirjoitti:Itellä on 12t ajettu wr jossa ollut aina gianellin kokoputkisto ja siinä ei ole mitää pc:tä tai potikkaa. No nyt huomaskn että se on alkanut syömään öljyä joten aattelin männän vaihtaa ja laittaa potikan MUTTA vaikuttaako potikka ulkoilmalämpötilan anturin toimintaan kun eikös se sen johtoon kytketä ns huijaamaan että ulkona on kylmempi ilma eri tarvitsee enemmän soppaa? Kiitos vastauksista etukäteen
Sinuna seuraisin tuota öljynsyöntiä vielä nimittäin ei noin vähän ajetun mitään öljyä pitäisi syödä
Suosittelen kyllä suuresti powercommanderin ostoa potikan sijasta. Itellä ollut nyt noin 10 tuhatta kilometriä powercommander ja ei mitään negatiivista mainittavaa ole. Asentaminenkin oli helppo homma hyvien kuvallisten ohjeiden ansiosta.
7.12.2014 20:13
Öljyn syönnissä 1dl/1000km on hyvä raja, jos syö enemmän niin mäntä vaihtoon.
8.12.2014 1:15
Mites muuten kun nyt on kylmempää+jos vielä talvella ajaa ja on vielä kylmempää niin käykö tuo vehje rikkaammalla kun kesällä ~+20 asteessa?
8.12.2014 1:22
naksu007 kirjoitti:Mites muuten kun nyt on kylmempää+jos vielä talvella ajaa ja on vielä kylmempää niin käykö tuo vehje rikkaammalla kun kesällä ~+20 asteessa?
Mun mielestä ruiskun pitäisi antaa enemmän bensaa kyllä kpska ilmassa on enemmän happea? Sama kun kaasutinvehkeisiin vaihdetaan isompi suutin talveksi
8.12.2014 8:31
Imuilman lämpötilasensori säätää seosta lämpötilan mukaan, kylmällä rikkaampi seos.
9.12.2014 1:33
Kiitoksia vastauksesta!
Ja umpion alkuperäinen kanta on hs1 mutta h4 käy aivan pienellä vaivalla umpioon,muistankohan aivan väärin,että piti jotkut pienet väkäset poistaa vai vääntää. Saattoi olla peräti että meni h4 suoraan.
Sitten vielä onkos muilla änkän vaihdon jälkeen ruvennut putkesta tulemaan mustaa töhnää/karstaa? Minulle tulee änkkään ja lippaan pieniä mustia täpliä ja kilpi menee molemmilta puolilta kunnolla mustaksi. Vakioputkella ei tullut ja änkän vaihdon jälkeen noin tuhannen kilometrin jälkeen alkoi ja tuntuisi pahenevan. Koneella ajettu ~9500km änkkä on Leovincen LV One molemmat db killerit poistettuina. Noin 2000km sitten vaihettu takuuseen uusi vakio alkukäyrä.
Onko normaalia?
9.12.2014 1:58
Onko Leo vince lyhyempi kuin orkkis?
9.12.2014 8:22
Kyllä se vähän lyhyempi on,mutta ei paljoa.
9.12.2014 9:02
Ihan normaalia, vaimentimen villoihin voi näillä keleillä kerääntyä kosteutta ja pakokaasujen virtaus räkii vedet pois vaimentimesta. Jos säilytät pyörää ulkona vesisateessa niin kannattaa kiinnittää huomiota ettei vaimentimeen pääse sadevettä, myös pesuissa kannattaa olla tarkkana. Jotkut on poranneet vaimentimen eteen/alas 3mm reiän vedenpoistoa varten.
9.12.2014 15:32
Teki myös tätä kesällä jolloin ei sateesta tietoakaan ja eikä paljoa kosteuttakaan. Ja säilytän pyörää kylmässä tallissa,koulun pihassa tosin sateessa. Pesuissa on aina pesutulppa änkän päässä ja en ole edes varma onko tuossa äänenvaimentimessa villoja
9.12.2014 19:24
mistäköhän sais 2012 vuoden weeraa mänän ja yleensäkki koneen osia ?
11.12.2014 20:13
Mistäköhän sais 2011 vuoden mallii kaikki katteet ? yamahacenteris maksaa mansikoita