Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Aprilia MX 125

18.4.2012 20:14

Mitäs sanotte, kannattasko ostaa tehtaan tt-putki ja myydä arrowi? Sais aika sopivasti ;)

Re: Aprilia MX 125

18.4.2012 22:34

Riippuu mitä putkelta haluaa, mikäli poliiseista ei välitä niin turha vaihto. Äänimaailmalla ei juurikaan loppupeleissä eroa, isoin vaikuttava tekijä on se vaimennin mikä siellä perässä pörisee ;)

Re: Aprilia MX 125

18.4.2012 22:57

Entäpä se tehoalue, miten paljo alempaa nappaa toi tt-putki? ;)

Re: Aprilia MX 125

19.4.2012 0:19

Tietopankki kirjoitti:Putket järjestyksessä alavääntöisimmästä yläkiertoisimpaan: Tehtaan TT-putki Arrow/Giannelli Jollymoto/Scarov

Tietopankin mukaan tehtaan TT-putki on alavääntöisin

Re: Aprilia MX 125

19.4.2012 14:45

Niin sen kyllä tiesin, mutta miten paljon tehoalue eroaa arrowista? :D

Re: Aprilia MX 125

19.4.2012 16:02

Sitä en tiedä :D yritin vain päteä

Re: Aprilia MX 125

19.4.2012 16:59

Salamimestari kirjoitti:Sitä en tiedä :D yritin vain päteä
That's the spirit! :lol:

Mut oli mulla sellastaki,kun pitäs välit pikkuhiljaa vaihtaa maantielle sopivammiksi. Elikkä 14-45 olis hakusessa, mutta PJME:ltä saa vain 49-hampaista takarissaa, joten kummat on lähempänä välejä 14-45, 15-49 vai 16-49? Kummat sopisi paremmin maantielle? Ainakin noilla nykyisillä 15-45 väleillä pitää välillä pudottaa 5 vaihtetta silmään, että kulkee. Semmonen vittumainen tehomonttu 6 vaihteella ennenkuin Rave aukee.

Re: Aprilia MX 125

19.4.2012 17:10

Jupezki kirjoitti:
Salamimestari kirjoitti:Sitä en tiedä :D yritin vain päteä
That's the spirit! :lol:

Mut oli mulla sellastaki,kun pitäs välit pikkuhiljaa vaihtaa maantielle sopivammiksi. Elikkä 14-45 olis hakusessa, mutta PJME:ltä saa vain 49-hampaista takarissaa, joten kummat on lähempänä välejä 14-45, 15-49 vai 16-49? Kummat sopisi paremmin maantielle? Ainakin noilla nykyisillä 15-45 väleillä pitää välillä pudottaa 5 vaihtetta silmään, että kulkee. Semmonen vittumainen tehomonttu 6 vaihteella ennenkuin Rave aukee.

15-49 on lähes täydellisesti sama, piikin isompi ku olis takana eli 50 niin välit olis käytännössä samat. Edessä piikki vaikutta n.5km/h, takana n.1km/h.

Re: Aprilia MX 125

19.4.2012 17:39

240turbo kirjoitti:15-49 on lähes täydellisesti sama, piikin pienempi ku olis takana eli 48 niin välit olis käytännössä samat.

Pilkkua viilattu :P

Re: Aprilia MX 125

19.4.2012 17:40

TT-putki nappaa 500rpm alempaa piikin kuin arrow ;) TT ~7800, Arroe ~8300

Re: Aprilia MX 125

19.4.2012 17:59

0Pi kirjoitti:
240turbo kirjoitti:15-49 on lähes täydellisesti sama, piikin pienempi ku olis takana eli 48 niin välit olis käytännössä samat.

Pilkkua viilattu :P

Piikin isompi se minusta on :lol:

Re: Aprilia MX 125

19.4.2012 19:11

14/45 = 0.3111... (tavoite)

15/49 = 0.306122448979591836... (ero tavoitteeseen 0.004988662131519274...)
15/50 = 0.3 (ero tavoitteeseen 0.011111...)
15/48 = 0.3125 (ero tavoitteeseen -0.001388888888888888... --> lähin ;) )

Re: Aprilia MX 125

19.4.2012 19:33

Täytyypä sitten tilata nuo 15-49 välit. Onko muuten rissoilla yleensäkkin mitään merkitystä, kummin päin? Eli tässä tapauksessa onko 14-45 vs. 15-49 eroa missään, esim. väännössä?

Re: Aprilia MX 125

19.4.2012 20:53

Eipä niillä rattailla itsellään merkitystä ole*, välityssuhteella vain. 15-49 on aavistuksen verran kevyempi suhde kuin 14-45, mutta hiukan raskaampi kuin 14-46. Ero on siis aika pieni, jos sitä edes huomaa.

*Ellei nyt sitten oikein rupea hifistelemään ja ala laskea isompien rattaiden suuremman massan ja hitausmomentin vaikutusta... Samalla vaihtaa sitten ketjut semmosiin joissa on vähiten vastusta ym yhtä hyödyllistä. ;)

Re: Aprilia MX 125

19.4.2012 21:37

mikkets kirjoitti:TT-putki nappaa 500rpm alempaa piikin kuin arrow ;) TT ~7800, Arroe ~8300

Taida tollasen takia kannattaa vaihtaa putkea :D Taino, jos saan pari kymmpiä bensa rahaa sillä että ostan TT-putken ja myyn arrowin.. Pitää kahtoo:D