Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha DT 125R

2.7.2012 21:02

Noniin eli lämpenemisestä päästiin haynesin raamatun ohjeiden mukaan. Olin näemmä huonosti täyttäny syylärin. Seuraavana ongelmana olis, että mikähä mahtaa olla vikana kun yläkierroksilla pätkii ja paikkapaikoin pahastikin?
*edit* ei siis vedä piikkiä loppuun asti

Re: Yamaha DT 125R

3.7.2012 16:59

Safer kirjoitti:Noniin eli lämpenemisestä päästiin haynesin raamatun ohjeiden mukaan. Olin näemmä huonosti täyttäny syylärin. Seuraavana ongelmana olis, että mikähä mahtaa olla vikana kun yläkierroksilla pätkii ja paikkapaikoin pahastikin?
*edit* ei siis vedä piikkiä loppuun asti


liian pieni suutin / pakoaukonsäädin vituilleen säädetty?

Re: Yamaha DT 125R

3.7.2012 17:10

iamjani4life kirjoitti:
Safer kirjoitti:Noniin eli lämpenemisestä päästiin haynesin raamatun ohjeiden mukaan. Olin näemmä huonosti täyttäny syylärin. Seuraavana ongelmana olis, että mikähä mahtaa olla vikana kun yläkierroksilla pätkii ja paikkapaikoin pahastikin?
*edit* ei siis vedä piikkiä loppuun asti


liian pieni suutin / pakoaukonsäädin vituilleen säädetty?


Pakoaukonsäädin ei ole minun säätämäni, ainakin vakiona toimi täydellisesti. Suutin on 270 ja musta se tuntuu ehkä hieman liian isolta, voisko olla näin?

Re: Yamaha DT 125R

3.7.2012 17:12

Safer kirjoitti:
iamjani4life kirjoitti:
Safer kirjoitti:Noniin eli lämpenemisestä päästiin haynesin raamatun ohjeiden mukaan. Olin näemmä huonosti täyttäny syylärin. Seuraavana ongelmana olis, että mikähä mahtaa olla vikana kun yläkierroksilla pätkii ja paikkapaikoin pahastikin?
*edit* ei siis vedä piikkiä loppuun asti


liian pieni suutin / pakoaukonsäädin vituilleen säädetty?


Pakoaukonsäädin ei ole minun säätämäni, ainakin vakiona toimi täydellisesti. Suutin on 270 ja musta se tuntuu ehkä hieman liian isolta, voisko olla näin?


PS on ihan pyöräkohtasta, mitä palikkaa sulla on kiinni? jos vakioputsari vaihettu johonki "piperii" tai vastaavaa ni suutinkoko pomppaa heti 30 numeroo ylöspäin, mulla näin ainakin kävi.

Re: Yamaha DT 125R

3.7.2012 21:02

Depin putki ja mikunin 34 kaasari. Ja on vakio putsari, tosin se kumitötsä ei kaikkein kauneiten ole levitetty

Re: Yamaha DT 125R

3.7.2012 22:02

Semmonen tähän väliin, että miten levitetty? Sen pitäisi lähteä vetämällä kokonaan pois. Sori jos en tajunnut :lol: Sitten jos sitä reikää vähän avartaa niin pitäisi olla hyvä 34 -milliselle kaasarille.
Seoksen laihuutta voi koittaa vaikka kokeilemalla, että pätkiikö silloin kun on ryyppy päällä. Jos ei niin käy laihalla ja jos tämä "pätkintä" sitten vielä korostuu niin se taitaa olla rikkaan seoksen röpötystä.

Re: Yamaha DT 125R

3.7.2012 23:34

Finland744 kirjoitti:Semmonen tähän väliin, että miten levitetty? Sen pitäisi lähteä vetämällä kokonaan pois. Sori jos en tajunnut :lol: Sitten jos sitä reikää vähän avartaa niin pitäisi olla hyvä 34 -milliselle kaasarille.
Seoksen laihuutta voi koittaa vaikka kokeilemalla, että pätkiikö silloin kun on ryyppy päällä. Jos ei niin käy laihalla ja jos tämä "pätkintä" sitten vielä korostuu niin se taitaa olla rikkaan seoksen röpötystä.


Joo pitääpä koittaa tuota ryyppyä. Siis sitä kumitötsää on avarrettu sopivaks 34 milliseen kaasariin luultavasti sulattamalla (kaasari tötsineen ja imukauloineen ostettu siis käytettynä). Ei istu aivan täydellisesti mutta ei sillä oo luultavasti väliä?

Re: Yamaha DT 125R

4.7.2012 20:55

Itsellä on Gianellin ja 32mm mikunin kanssa 300 suutin ja toimii hyvin, mutta niinkuin edellä mainittii säädöt on aina pyöräkohtasia :)

Re: Yamaha DT 125R

4.7.2012 21:17

Safer kirjoitti:
Finland744 kirjoitti:Semmonen tähän väliin, että miten levitetty? Sen pitäisi lähteä vetämällä kokonaan pois. Sori jos en tajunnut :lol: Sitten jos sitä reikää vähän avartaa niin pitäisi olla hyvä 34 -milliselle kaasarille.
Seoksen laihuutta voi koittaa vaikka kokeilemalla, että pätkiikö silloin kun on ryyppy päällä. Jos ei niin käy laihalla ja jos tämä "pätkintä" sitten vielä korostuu niin se taitaa olla rikkaan seoksen röpötystä.


Joo pitääpä koittaa tuota ryyppyä. Siis sitä kumitötsää on avarrettu sopivaks 34 milliseen kaasariin luultavasti sulattamalla (kaasari tötsineen ja imukauloineen ostettu siis käytettynä). Ei istu aivan täydellisesti mutta ei sillä oo luultavasti väliä?

Juu taidettiin vaan ajatella eri tötsää. Itse meinasin sitä ilmanputsarin tötsää ja sä taisit meinata sitä YEIS -juttua eli boost bottlea. (resonanssisäiliö) En tiedä miten sen tilavuus vaikuttaa eri kaasarien kanssa sopimiseen. Näin nopeasti ajateltuna mielestäni siihen vaikuttaa vaan sylinteri- ja kampikammiotilavuus.

Re: Yamaha DT 125R

5.7.2012 0:58

Finland744 kirjoitti:
Safer kirjoitti:
Finland744 kirjoitti:Semmonen tähän väliin, että miten levitetty? Sen pitäisi lähteä vetämällä kokonaan pois. Sori jos en tajunnut :lol: Sitten jos sitä reikää vähän avartaa niin pitäisi olla hyvä 34 -milliselle kaasarille.
Seoksen laihuutta voi koittaa vaikka kokeilemalla, että pätkiikö silloin kun on ryyppy päällä. Jos ei niin käy laihalla ja jos tämä "pätkintä" sitten vielä korostuu niin se taitaa olla rikkaan seoksen röpötystä.


Joo pitääpä koittaa tuota ryyppyä. Siis sitä kumitötsää on avarrettu sopivaks 34 milliseen kaasariin luultavasti sulattamalla (kaasari tötsineen ja imukauloineen ostettu siis käytettynä). Ei istu aivan täydellisesti mutta ei sillä oo luultavasti väliä?

Juu taidettiin vaan ajatella eri tötsää. Itse meinasin sitä ilmanputsarin tötsää ja sä taisit meinata sitä YEIS -juttua eli boost bottlea. (resonanssisäiliö) En tiedä miten sen tilavuus vaikuttaa eri kaasarien kanssa sopimiseen. Näin nopeasti ajateltuna mielestäni siihen vaikuttaa vaan sylinteri- ja kampikammiotilavuus.


No ryypyn kanssa pätkintä paheni entisestään. Aivan samasta tötsästä puhuttiin eli ilmanputsarin ja kaasarin välissä olevasta kumista. Oon siis ostanu kaasarin käytettynä ja siihen tuli mukaan valmiiksi levitettynä se kumi. Irrotin tulppan ja vertasin sitä haynesin manuaalin esimerkkeihin ja jos oikein tulkitsin niin ilmaseos on väärin säädetty tai se kumilörpäke tukkii ilmatien.

Re: Yamaha DT 125R

5.7.2012 2:46

paljonko tuollasen dtR:rrän pitäis suurinpiirtein kulkee kurittomana kun tuli hankittua tuollanen detsi missä on pakoaukonsäädin käytössä ja putkesta kuri pois ja ottaa huippuja vaan 110 vitos vaihteella ja kutosella ei jaksa enää vetää, säädöistä mulla ei ole kyllä mitään tietoa mutta ei tuo booaa eikä röpötä.

Re: Yamaha DT 125R

5.7.2012 17:21

Safer kirjoitti: Aivan samasta tötsästä puhuttiin eli ilmanputsarin ja kaasarin välissä olevasta kumista. Oon siis ostanu kaasarin käytettynä ja siihen tuli mukaan valmiiksi levitettynä se kumi.

Ei tainnut tarkoittaa sitä "tötsää", vaan tässä kuvassa näkyvää osaa numero 29 -> http://www.oemmotorparts.com/oem5.asp?M ... T-R-125_af

Löytyy siis penkin alta

Re: Yamaha DT 125R

6.7.2012 7:07

Joonazzs kirjoitti:paljonko tuollasen dtR:rrän pitäis suurinpiirtein kulkee kurittomana kun tuli hankittua tuollanen detsi missä on pakoaukonsäädin käytössä ja putkesta kuri pois ja ottaa huippuja vaan 110 vitos vaihteella ja kutosella ei jaksa enää vetää, säädöistä mulla ei ole kyllä mitään tietoa mutta ei tuo booaa eikä röpötä.


mul oli ennen sama ettei vetoja ollu. syitä voi olla monia mutta todennäköistä että mäntä niin kulunut että puhaltaa jo kunnolla ohi. munkin detsin männällä oli muka ajettu 6tkm. kulki sen 110 just ja sit kilahti. mäntä meni siruiksi. Uudella männällä 135 helposti ja kiihtyy paljon paremmin ja tuntuu iha eri pyörältä.

Re: Yamaha DT 125R

6.7.2012 12:34

Ei pitäs olla väljästä männästä kiinni kun 500 kilometriä sitten mäntä vaihettu koneremontin yhteydessä, mutta minkälaisilla säädöilla kannattas lähtee hakemaan kun taitaa sittenkin käydä vähän laihalla kun ryyppy päällä ajaessa ei pätki ja tyhjäkäynnillä jos vetää kaasun pohjaan niin booaa. Ja tosiaan vireinä yvps toimii ja putkesta kuri pois ja tötsä ilmanputsarista veks.

Re: Yamaha DT 125R

6.7.2012 18:06

Joonazzs kirjoitti:Ei pitäs olla väljästä männästä kiinni kun 500 kilometriä sitten mäntä vaihettu koneremontin yhteydessä, mutta minkälaisilla säädöilla kannattas lähtee hakemaan kun taitaa sittenkin käydä vähän laihalla kun ryyppy päällä ajaessa ei pätki ja tyhjäkäynnillä jos vetää kaasun pohjaan niin booaa. Ja tosiaan vireinä yvps toimii ja putkesta kuri pois ja tötsä ilmanputsarista veks.


TK 27,5 ja 250-280ps