Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
16.6.2012 12:16
Pistä vaikka piikin pienempi eturatas. Vilkkurele on suunnilleen siinä pelkääjän kahvan alla, takavalojen edessä. Vastukset kytketään rinnan takavilkkujen kanssa, eli näin:
S1 esim vilkku ja S2 se vastus.
16.6.2012 20:25
Noniin, 100km oon ajanu tällä pyörällä ja vikaa pukkaa.. Saatana!
Eli, toiminu muuten normaalisti, mutta 10krpm jälkeen on röpännyt vitusti, ja siksi ei oo kulkenu yli 120km/h, mutta nyt sitten tuli joku hankalampi vika.
Lähin motonettiä kohti hakeen vaihteistoöljyä, kunnes alko kuuluun aivan tajuttoman kova kilkatus/kolkotus. Pysähdyin bussipysäkille, ja nostin tankin ilmaan ja tsekkailin paikat. Jäähdytysnesteet oli loppu.. Neljän tupakan jälkeen sain yhteyttä kaveriin, joka toi mulle vettä, että sain lisää nestettä. Noniin, nesteet täynnä, nyt varmasti toimii, eikun baanalle! No mutta oho, eipäs mennäkkään. Kolkottaa vielläkin vitusti. Toiset neljä tupakkaa meni siinä pohdiskellessa mikä on vikana. No, kotiin lähin siitä, kierroksia en uskaltanu nostaa yli neljän tonnin, kun sillon se piti hiljasinta ääntä.
Kotona sitten sääsin pakoaukon säätimen ja vaihdoin uuden tulpan, sekä lisäsin vaihteistoöljyä. Mitään muuta vaikutusta ei ollut, kun että nyt vetää vitusti paremmin 1k-5k rpm, mutta sitten huomasin siinä toisen vian. Ykkösellä lähtee kiihtyyn ihan ok, mutta 6krpm pätkäsee siihen... pikkuhiljaa nostaa 7krpm ja lähtee piikillä vetään ja samantein pätkii niin vitusti. Muilla vaihteilla ei kierrä yli 6k, pätkii ja vääntö hiipuu. Akustakin loppu lataus... Ja tööttikin hajos. Vittuttaa jo pikkuihiljaa, cebarilla ajoin +10k ja ei ollut MITÄÄN vikaa, tässä näitä vikoja sitten taas löytyy. Ja kun paikoillaan kierrättää, niin siinä on kuin rajotin... "näään!! Nään!! Nään!!! Näään!" ja alakierroksilla lähtee booaan... Ei se nyt suuttimesta voi olla kiinni, kun toiminu ihan täydellisesti ennen tota?*
Eli mistä johtuu? apua.
17.6.2012 0:04
Tuo kilkatus ja se että jäähdytysnesteet loppu kuullostaa hyvältä...
mulla kilkatti tuo toinen pyörä sillo kun leikkas kiinni tosin sillon ajettiin liian vähillä öljyillä (4tahti) että se voi olla siitäki, kun eisen aina tarvii iha jumis olla et ois leikannu kii. Mutta en mene siitä sen enempää sanomaan, kokeneemmat 2tahti pojat puhukoot..
Lähetetty iPhonesta
17.6.2012 11:07
Kyllä mie sanoisin että kannattaa kyllä kattoa mäntä ja sylinteri hommat
17.6.2012 12:25
Hei omasta pärrästä on sittenkin laakeripesä väljänä. Petarien autto ei auttanut kuin hitusen,mutta siis mitäs nyt? Vai onko suosiolla hommattava vain uusi lohko tuohon magneetonpuolelle
Kasatessa vain sujahti toi magneeton puoli paikalleensa.
17.6.2012 17:46
Joopati, lämpöleikannu oli. Saatana.
17.6.2012 19:25
Ihan btw, että olitko unohtanut lisätä nesteitä vai olivatko hävinneet jostain syystä?
17.6.2012 20:53
JedTheDJ kirjoitti:Hei omasta pärrästä on sittenkin laakeripesä väljänä. Petarien autto ei auttanut kuin hitusen,mutta siis mitäs nyt? Vai onko suosiolla hommattava vain uusi lohko tuohon magneetonpuolelle
Kasatessa vain sujahti toi magneeton puoli paikalleensa.
Laakerilukitettu voi kokeilla, jos se ei nyt ihan pikkurillillä painamalla mene paikoillee.
17.6.2012 21:14
ollu mulla sen 100km toi pyörä, eli kaks päivää... Mutta tosiaan, vissiin vuotaa kannentiivisteen välistä nesteet
Vituttaa kun myydään paskaa.
17.6.2012 21:57
Nettimoton halvimmat uuemmat näsärit näyttääkin kyllä sen verta rujoilta, että kannattaa varautuakkin niitä laittelemaan jonkunverran
Lämpömittaria kannattaa vastaisuudessa seurailla tiheään, itellä kerran pelasti ettei ehtinyt leikkaamaan kun kansipahvi kärys ja nesteet väheni.
17.6.2012 23:13
Ostin kaverin isältä. Ei ollut mikään nettimotosta räävitty. Ja ei nousut lämmöt yhtään yli sinisen, ei vissiin toimi koko mittarikaan.
18.6.2012 2:08
Noh, sillä männällä oli tullut kilometrit täyteen ei sen kummempaa. En ala syyttämään mutta tuossa kuljettajan olisi pitäny kuulostella pyörää vähän tarkemmin niin pahimmalta olisi ehkä voinu säästyä
20.6.2012 0:06
Kertokaas että missä se näsärin vilkkurele sijaitsee? siellä matkustajan kahvan alla mustassa laatikossa? Ja minkäläinen elektroninen rele menis suoraan tai helposti kiinni?
20.6.2012 13:41
Suunnilleen matkustajan penkin alla, sellanen pingispallon kokonen johon menee kaks johtoa. Ei ole se musta laatikko takavalon eessä, se on CDI boksi.
Esim.
tämä menee ihan suoraan näsäriin.
20.6.2012 20:35
Onko uudemman ja vanhemman mallin nassen puolassa ja staattorissa eroa? Ja onko täällä kellään kokeusta miten vakio pa säätimen hilut menee 180 malossiin sisälle?