Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Rieju Marathon

10.12.2011 17:23

Eikö tässä oo H4-kanta? Ja riittääkö virta tuolle 55-wattiselle, vai pitääkö ottaa tuo 35-wattinen?

Re: Rieju Marathon

10.12.2011 18:45

Vakiomaskissa on joku Ba20D tai simmone hehkulamppukanta, mutta esim. v-faces on vakiona hs1 halogeeni. sihen sopis hyvin tollanen xenon ja oon itekki miettiny tota ostamista. Onko tossa e-villen H1 xenon kitissä samassa lampussa pitkät ja lyhyet? :s
käykäähä kattoos miu galleriaa ja blogii ;) oli iha pakko mainostaa :lol:

E: puhuin paljon mutta asian vierestä. 35W riittää varmasti mutta 55W en oo varma. ohjekirjan mukaan laturi tuottaa 120W. siitä lasket. amppeereista wateiksi kaavalla A x 12 = W.
Esim. mulla maksimikulutus taka-/jarruvalo ja toisen puolen vilkut ~5W (ledit), töötti 24W, sit toi 55W xenon, ni se on 120W-84W=36W, eli 36W jää koneen ja muitte tilpehöörie käyttöön, ylimääräiset akkuun, mutta yleensä akkuun pakotetaan joku tietty määrä wirtaa. Korjatkaa jos olen väärässä. Laskemalla se selviää riittääkö virta tohon 55W etuvaloon. :idea:
EE: Ainii, mittaristo ois kans iha jees. Ohjekirjan mukaan mittaristo vaatii 2.4W (??)... joten eipä tuo nyt paljoo laskuja heilauttanut mutta kummiski. alkuperäset vilkut oli kai 10W/kpl ja takavalo 21w :s

Re: Rieju Marathon

11.12.2011 16:40

Muuten tuli mieleen että oliko jollakin kiinni Koso Db-01R mittaristo vai muistanko väärin? Rupes vaan houkuttaa kun siinä on kierroslukumittariki. :P Mutta marassahan ei ollu bensamittarii?

Re: Rieju Marathon

11.12.2011 20:10

Mulla on toi koso, hyvin on toiminu kaikin puolin. Saa kalibroituakin just oikeeseen nopeuteen.

Re: Rieju Marathon

11.12.2011 21:07

entäs nää ajetut kilometrit, saako sihen määritettyä kokonaiskilometrilukeman aluks, vai pitääkö alottaa nollasta... Epäilen että pitää mutta varmistan... saako tähän bensamittaria tarvikkeena jostain, simmonen joka sopis toho kosoon, kun näissähän ei ollut.. :s

Re: Rieju Marathon

11.12.2011 22:00

Onhan nuita bensamittarin antureita saatavilla esim. Biltemasta, en mene takaamaan että saa kytkettyä juuri kyseiseen Koson mittariin.
Vaatii reiän poraamisen tankin päälle.

Kilometrilukemaa tuskin voi itse asettaa.

Re: Rieju Marathon

12.12.2011 10:10

Juu kilometrei ei voi asettaa, nollasta lähtee.

Re: Rieju Marathon

12.12.2011 10:10

Kilometrimäärää ei pysty tuohon koson malliin asettamaan, tai ainakaan itse tuollaista toimintoa en löytänyt mittariston ohjekirjasta.

Itselläni on 35W Xenon muutossarja, ja virta riittää hyvin, takuisiin minä en ainakaan menisi että riittäisi virta tuolle 55W sarjalle.. Cobra xenoneitahan löytyy tuolle ba20D kannallekin, mutta juuri nyt tuohon sarjaan en linkkiä muista/löydä. Kalliimmatkin nuo ba20d xenonitkin on..

E: Perkeles, olin hidasss

Re: Rieju Marathon

12.12.2011 16:43

Mattuu- kirjoitti:Itselläni on 35W Xenon muutossarja, ja virta riittää hyvin, takuisiin minä en ainakaan menisi että riittäisi virta tuolle 55W sarjalle.. Cobra xenoneitahan löytyy tuolle ba20D kannallekin, mutta juuri nyt tuohon sarjaan en linkkiä muista/löydä. Kalliimmatkin nuo ba20d xenonitkin on..

E: Perkeles, olin hidasss


ba20d kannan xenonit esim. tässä... :)

Joo kyl se varmaa aika tiukil menee ton 55W sarjan kanssa, mutta näkeehän sillä 35w edes jotain... :lol:
Noo, sit on varmaa pakko alottaa nollasta jos ton mittarin ostaa... 8500 km sinne tai tänne... :D

Ja tuon bensamittarinhan voi laittaa vaikka korkkiin kiinni niin ei tarvii tehä reikiä... siis sillee et tekee/ostaa jstn uuden korkin. :idea:

Re: Rieju Marathon

12.12.2011 19:42

Riejun uudet Marathon 125 2012 mallit: Kuva
Kuva
Nämä siis Riejun Facebook sivuilta.

Re: Rieju Marathon

12.12.2011 21:53

Onkos noissa penkki maksumpi kuin vanhemmissa vai näänkö väärin? änkkäki näyttää erilaiselt :s ei huonomman näkönen tuo mustakaan, pumppujen suojat ei vaan sovi omaan silmään. :)

Re: Rieju Marathon

12.12.2011 22:21

Takahaarukka on ainakin erilainen.

Re: Rieju Marathon

12.12.2011 23:52

jos jollain on myydä ehyttä enduro vannetta taakse niin yyveetä kiitos ;)

Re: Rieju Marathon

14.12.2011 23:15

Mulla ainaki oli normaali h4-polttimo riejussa. Eikä tunnu virta riittävän 55/60wattiselle nightbreaker-polttimolle, kun pitkät päällä ja vilkuttaa niin palaa sulake. No, onneksi nyt näkee lyhyilläkin valoilla jotakin, niin ei tartte pitkiä olla koko aika :) Tietenkin ledivilkut vois korjata tilanteen, mutta empä tuota taida ruveta niitä vaihtamaan ennen ens kesää.

Re: Rieju Marathon

15.12.2011 22:54

Mulla ei moista ongelmaa 65/55w Motonetin 4.5e polttimolla ole ollu mutta on se vaan heijastinpinnan tuosta etuvalosta polttanu osittain.