Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Hyosung Comet

3.8.2013 23:34

Ongelmat luultavasti ratkaistu! Säädin nyt bensanpintaa lähemmäs 1cm ja nyt kiertää nätisti ainakin 4 vaihteelle asti 11,5trpm. 5 vaihteella ei kehdannut vielä testata tossa pikkutiellä :D

Re: Hyosung Comet

4.8.2013 12:45

Onkos kellään tuota gt125r eli katettua mallia. Itselläni oli ja hyvin toimi paitsi kierrosmittarissa häikkää eli kun kierrokset ylittivät 10 500 niin neula putosi 6000 vaikka kierrokset vielä kasvoivat. Nii ja pyörä kiersi huvin 13 000 asti ainakin mittariin jos se sattui toimimaan

Re: Hyosung Comet

4.8.2013 13:50

Ei tähän 125cc taida olla CDI-modia, vaan pelkästään siihen 250cc-malliin. Se näyttää olevan juuri tuo turvakytkinten piuha eli ei pitäisi siis enää pätkiä sen takia. Tosin nyt ei kannata laittaa käyntiin ilman että seisoo päällä, ellei ole 100% varma, että mopo on vapaalla. Starttaa sivujalka maassa vaihde päällä ja starttaa vaihde tuvassa, vaikkei paina kytkintä.

Re: Hyosung Comet

4.8.2013 16:53

Onneks nää piikit on niin kevyitä ja vähän vääntöä, että vaikka olis vaihde silmässä ja sivujalalla starttaa niin voi vielä saada kiinni pyörästä ennen kaatumista. Itellä pari kertaa hussella käynyt niin ja nykyään laitan kuminauhan starttinapin viereen jos jätän vaihde silmässä parkkiin.

Re: Hyosung Comet

5.8.2013 20:51

Jep, tossa ekoina omistuspäivinä tuli muutaman kerran koettua toi sekä istuessa pyöränpäällä, että vieressä. Eipä se siitä ihmeemmin lentäny :D. Mites onko porukka kokeillu 15p eturatasta? Nyt menee mun alla 100 km/h tasasella ja kierrokset 10trpm. Jos sais ihan vähän lisää huippuja ja pienemmät kierrokset tolle vauhdille.

Re: Hyosung Comet

7.8.2013 23:09

Ei välttämättä kule isommalla eturattaalla sen kovempaan.

Innostuin taas tästä Hyosungista, tosin GT125R, mallista. Mitään tietoa meneekö 250 tai 650cc version kone heittämällä kiinni? Ajattelin vaan, kun kuulostaa aika laiskalta tuo katettu malli kun 125cc ja painaa n.180kg ? Katoin, että tuosta 250cc koneesta irtoaisi vajaat 30hp ja 650cc:stä n. 80hp, joten ainekin kiihtyisi sen jälkeen ;) Ebay:stä näyttää löytyvän noita 650cc koneitakin kohtuu hintaan, jopa alle 600€, joten ei olisi ainekaan teho/hinta suhteelta huono viritys 8) Jos menee heittämällä, tai edes pienillä muutoksilla, voisin ehkä harkita comettia seuraavaksi pyöräksi. :)

Re: Hyosung Comet

7.8.2013 23:46

Meinaatko ettei poliisi huomais eroa 125cc ja 650cc välillä? :D

Re: Hyosung Comet

7.8.2013 23:54

Itse vaihdoin derbini tähän comet r:ään ja hyvä peli oli kunnes ajoin sen lunariin. Riksulle että tuon gtr hankkiminen voi olla hankalaa koska nettimotossa yksi kpl myynnissä...

Re: Hyosung Comet

7.8.2013 23:57

Niin eikä tuo katettu malli mikään mopo ole kyllä se kiihtyy nelarin tavoin ja ei Yamahakaan hirveesti pääse viivoilla karkuun. Mittariin omat huiput 134 km/h

Re: Hyosung Comet

7.8.2013 23:59

AceFin kirjoitti:Meinaatko ettei poliisi huomais eroa 125cc ja 650cc välillä? :D
Jos sanoo niille, että villat on palanu putkesta? :lol:
Wilenius kirjoitti:Itse vaihdoin derbini tähän comet r:ään ja hyvä peli oli kunnes ajoin sen lunariin. Riksulle että tuon gtr hankkiminen voi olla hankalaa koska nettimotossa yksi kpl myynnissä...
Juu. Voihan se olla vähän hankalaa, mutta en mä sitä vielä oliskaan hankkimassa, joten aikaa olis ettiä vaikka puoli vuotta tai enemmänkin. :)

Re: Hyosung Comet

8.8.2013 0:03

Ja muistaakseni jossain oli puhetta että tuohon menis ainakin 250cc sylinterit heittämällä kiinnii...

Re: Hyosung Comet

8.8.2013 0:17

Niin. No.. Kiihtyishän se teoreettisesti melkein puolet nopeemmin, jos siinä olis se 28hp, mutta kun se vaan on niin painava pyörä. Tietysti voishan siihen EFI:n laittaa kylkiäisiksi ja vapaasti virtaavaa putkea, mutta ei se mikään maailman nopein kevari olis sittenkään, tosin eiköhän n. 30hp riitä. Ei ainekaan motari vauhdissa enää sen jälkeen pitäisi olla ongelmaa ja jos pistäisi välit vielä sillein, että menis sen 130, niin ainekin kiihtyisi.

Enon skootteriin ruisku toi n. 4hp ja kiihtyykin jo pelkästään ruiskulla puolet paremmin, kuin kaasarilla kiihtyi, eikä ole enää niitä "kuolleita kohtia" myöskään. Meinaatko, että sylinteri setti käy muka suoraan 125cc koneeseen tuosta 250cc koneesta? Sitten tämä tulisi hyvin tod.näk. olemaan seuraava pyörä ;)

Re: Hyosung Comet

8.8.2013 11:50

Tuossa hieman katseltuani löysin 125cc ja 250cc sylinterit ja aika samaa näköä. tosin tuossa pelkkä sylinteri en tiedä miten kansien ja muiden kanssa menee.

http://www.hyosungsource.com/index.php? ... cts_id=962

http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=5221

Itseänikin rupesi asia kiinnostamaan kun todennäköisesti uuden hyosungin hommaan. Täytyy perehtyä jossain kohtaa paremmin asiaan ;)

Re: Hyosung Comet

8.8.2013 13:56

Edelliseltä sivulta lainattua tietoa, eli 650cc kone ei sovi 125cc comettiin.

kersti91 kirjoitti:GT650-mallissa EI TODELLAKAAN ole sama runko kuin piikissä, vaan GT650 pohjautuu Suzukin SV650-malliin. Tätä shaissea saa lukea ihan tarpeeksi joka toisessa myynti-ilmoituksessa. GT650-mallin moottorit EIVÄT KÄY MITENKÄÄN PIIKIN RUNKOON eikä PIIKKIMALLISSA OLE 650cc-mallin runkoa. Ainoat yhtäläisyydet 650- ja 125/250-mallien välillä on tankki, penkit, katteet, valot ja ehkä etuvanne.

Yhtäläisiltä osistaan johtuen pyörät ovat käytännössä samankokoiset, ja Comet on tavallista kevaria suurempi, leveämpi mutta myös armottomasti raskaampi. Runko taitaa olla patarautaa.

GT250 Cometin ja GV250 Aguilan moottorit menevät bolt-on-kiinni GT125 runkoon.

Re: Hyosung Comet

8.8.2013 15:04

Joo. Tuollasta vähän rupesinkin muistelemaan. Se olis sitten 250cc settiä kiinni, jos Hyon jossain vaiheessa hommaan. 8)