Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
5.2.2013 22:27
Juu tosta takaisinpotkusta on kokemusta. Tokalla kerralla kun yritin tota kotaria polkea käyntiin, niin löi oikeen kunnolla takasin ja täyty muutama minuutti lievitellä kipua...
5.2.2013 23:29
Joo iteltä ei kanssa minikrossin kanssa eka tuo polkeminen onnistunu, mutta kyllä sen sit äkkiä oppi, eli siis puristustahin yli (jäykin kohta), niin että poljin loksahtaa just ja just yli siitä, jonka jälkeen kunnon polkasu niin pitäs lähtee tulille.
13.2.2013 11:22
Tuollainen piikkimana / daxi olisi tarkoitus uutena ostaa tässä keväällä tai kesällä ostaa. Sitä kyselisin että kumpaa suosittelisitte? Tulee satunnaiseen matka-ajoon ja lähinnä koulumatka ajoon.
Kuiteskin saman hintaisiahan nämä molemmat vehkeet ovat, niin kaipa tuolla daxilla saisi enemmän vastinetta rahoille (isommat pyöråt, kaksi paikkaa yms)? Tämän viimeisen vuoden olen mankilla ajellut, niin ehkä vaihtelu virkistäisi?
13.2.2013 18:29
Kyllä minä en daxia ottas vaikka ois neli paikkanen on se niin saatanan ruma.
13.2.2013 19:02
Kumpikaan ei oikein sovellu minkäänlaiseen matka-ajoon, mutta daxi siihen sopii paremmin. Kumpi enemmän miellyttää silmää, niin valitse se.
13.2.2013 19:26
Daxistakin saa ihan siedettävännäköisen kun vähän laittelee. Onhan manki tietty aina manki, mutta makukysymys. Ajotuntuma on varmaankin hyvin samanlainen molemmissa, Daxissa ehkä tasaisempi koska isommat vanteet ja näin poispäin. Saattaa olla kakspäällä kamala ajettava (ainakin Skyteam PBR on vaikka se on mankia ja Daxia isompi peli).
14.2.2013 9:11
Kiitos vastauksista! Täytyy sitten myöhemmin katsella kumman ostan. Muuten tietääkö kukaan paljon vakuutukset on? Ja tiedän kyllä mitä mankilla matka-ajo on, nimim. 130km putkeen vakiopuolarilla ajanut
E: Meneekö muuten noihin ihan bolttiksena tälläinen:
http://www.ebay.com/itm/Zylinder-Kolben ... 19b31c0fbf
15.2.2013 13:48
Jos isku, männän tappi ovat samat niin miksikäs ei.
2.4.2013 20:50
Saako tätä skyteamia lemans pro mallina vai mikä tämä on?
http://www.nettimoto.com/muu-merkki/muu ... wandamotor#yritys=wandamotor
2.4.2013 20:56
Saa, mutta tuo on todennäköisesti 50cc malli isommalla koneella jota ei saa kilpiin, mutta tehdas tekee myös 125cc lemans pro versiota jonka saa suomessakin kilpiin.
17.4.2013 16:00
Ei näytä jäävän paljoo väliä lokarin ja kannen välii
17.4.2013 17:39
Itekin luulin eka ettei mahdu, mutta jää siihen puol senttiä väliin
Täytyypä lähteä laittamaan manki valmiiks, tosin koeajoa (jos saan valmiiks) en kyllä lähde tonne vesikeliin suorittamaan. Käyntivideon kyllä ajattelin ottaa.
17.4.2013 20:33
Oli vähän turhan suuret odotukset, ei noista sähköistä tullu mitään... Faijan kanssa ei vielä onnistuttu pähkäilemään mihin väliin toi ekan kuvan systeemi menee.
E: Faija löys ooracingin sivuilta vastauksen, se on
tasasuuntaaja. Löysin täältä
Rajiksen tekemän sähkökaavion, josta on kanssa apua.
Mysteerinen mötikkä (E: uus tasasuuntaaja):
Sen liittimet:
Uuden koneen liittimet (mustalta näyttävä johto on todellisuudessa punamusta):
Vanhan koneen liitin:
Mikä tämä on?
Sähköt, jos joku osais sanoo mihin se mötikkä laitetaan:
Lokarin ja koneen huima väli:
18.4.2013 12:44
Kolmanneksi viimeisen kuvan mötikkä, missä on sininen ja oranssi johto on vilkkurele.
Tasasuuntaaja (=jännitteensäädin) menis varmaan tuon vanhan jännitteensäätimen paikalle. Kantsii eka testata että saa sen toimimaan ilman valoja yms ettei polttimot poksu. Oorin sivujen mukaan punainen johto sulakkeen kautta akun plussaan, musta runkoon. Keltaisten johtojen tuplaliitin menee varmaan tuon koneen tuplaliittimeen. En kyllä tiedä miten tommosesta saa sitten valosähköt yms ulos jos ei ota suoraan akulta.
Toinen vaihtoehto mikä saattaisi toimia on, että et laita tuota oorin jänäriä ollenkaan kiinni. Eli koneelta tulevan tuplaliittimen johdot vedät vain vanhaan johtosarjaan, samoille paikoille mihin ennenkin meni koneen valkoinen ja keltainen. Eli menee väri väriin ne kaks johtoa (kuvasta ei näy onko toinen johto valkoinen, jos sekin on keltainen niin toinen kelt-kelt ja toinen kelt-valk)
Koneelta tulevat kolme muuta johtoa menee sitten vanhaan sähkösarjaan. Vihreä tietysti vihreään (vai onkohan musta tai joku vih-valk, en muista). Vihreä-punainen on vapaavalon merkkivalo, niin sen voi jättää tyhjäksi jossei koneelta tule sille johtoa. Puna-musta on staattorin jatkuva virta, sininen impulssikäämin johto. En muista minkä väriset oli vastineet skytarin sähköissä, mutta sen voi testata. Ei pitäisi hajota jos on väärin kytketty.
E: jos laitat oorin jänärin kiinni, niin sen voi pultata oikeastaan mihin vain. Maadoitus menee erillisen johdon kautta, joten ei tarvitse välttämättä kosketusta runkoon