Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

8.6.2008 18:58

AFI on kyllä ihan helvettiä purkaa jotta pääsee mäntään asti käsiksi, tulin just äsken siihen tulokseen

9.6.2008 14:49

Kertokaa nyt voiko vesipumpun toimintaa tarkistaa vai puranko koko alakerran?

9.6.2008 14:52

Ootte huolisanne vaan männistä ja ehkä sylintereistä vaikka leipasu jysäyttää koko alakertaa? Itellä ainaki oli monen saakelin millin klappia laakereissa leipomisen jälkeen. Suosittelen ainaki tarkistaa kun on kuitenki vanhasta rohjosta kyse. :D

9.6.2008 15:02

Niin, mutta yleensä leipomisessa kärsii vain mäntä ja vähän sylinteri. Tottakai jokaisessa koneen äkkipysähtymisessä kärsii alakertakin. Esim, ajat normaalisti ja takarengas menee lukkoon, niin siinäkin kone kärsii.

9.6.2008 16:47

voiko gilardoni 2 sylinterin porauttaa ku alkaa vähä väljältä tuntuu

9.6.2008 17:48

Dayttoona kirjoitti:Ootte huolisanne vaan männistä ja ehkä sylintereistä vaikka leipasu jysäyttää koko alakertaa? Itellä ainaki oli monen saakelin millin klappia laakereissa leipomisen jälkeen. Suosittelen ainaki tarkistaa kun on kuitenki vanhasta rohjosta kyse. :D
Ei se niin vakava jysäys oo ku tyhjäkäynniltä leipoo :D

9.6.2008 18:54

QoAaLi- kirjoitti:Itellä samat jouset ja ei narina ollut niistä kiinni. Jos haluat oikein syyn tietää ilman mitään oivalluksia niin kytkin levyjen vaihdon yhteydessä on myös syytä vaihtaa välilevyt, koska ne ovat afin nariseva osa. Ne ovat siis hieman käyrät. Tästä syystä uudet levyt eivät kulu tasaisesti. Eli narina ongelmissa suosittelen molempien, niin massa kuin välilevyjen vaihtoa SAMALLA kertaa.


samaa mietin minäkin mutta eipä auttanut vaikka uusin kaikki kytkin levyt ja setti oli vielä se "racing" malli... pakko se on koittaa niitä jousia vaihtaa.. hitto on veemäinen kytkin.. eihän se yks päällä narise tai haittaa mut 2 päällä sit ku joutuu luistattaa enemmän..

9.6.2008 21:07

jöllikkä kirjoitti:voiko gilardoni 2 sylinterin porauttaa ku alkaa vähä väljältä tuntuu
ei voi jollei oo putkitettu, mut periaattees se kovakromi ei kulu et uutta mäntää sisään vaa.

mitäs sun sporost teki muute ohikulkutien varres tosa yks aamu?:D

9.6.2008 21:25

joo heittäkää vaan uutta mäntää 0.05-0.07mm välyksellä ja unohtakaa porailut. hoonata toki saa.

Ja toi afin kytkin on tosiaan aika persoonallinen kapistus. Todennäkösesti et pääse eroon siitä 2 päällä narinasta, vaikka kuinka haluaisit...

9.6.2008 21:38

Keppis- kirjoitti:
Dayttoona kirjoitti:Ootte huolisanne vaan männistä ja ehkä sylintereistä vaikka leipasu jysäyttää koko alakertaa? Itellä ainaki oli monen saakelin millin klappia laakereissa leipomisen jälkeen. Suosittelen ainaki tarkistaa kun on kuitenki vanhasta rohjosta kyse. :D
Ei se niin vakava jysäys oo ku tyhjäkäynniltä leipoo :D


No ehkä sitten :) Itellä olikin jotain tehopiikin luokkaa silloin.

9.6.2008 21:46

Voi-han asd. Nyt tuli sen luokan ongelma että ei oo toista vastaan tullut. Eli en saa pyttyä irti koska en saa etummaisia pytyn kiinnitysmuttereita siitä syystä irti että mikään mun työkaluissa olevista hylsyistä, lenkeistä tai mistään muustakaan asianmukaisesta työkalusta ei m-a-h-d-u pytyn ja mutterin väliin.
Milläs helvetillä noi pitäs nyt sit irrottaa?

9.6.2008 21:51

kyl sinne jonku näkönen lenkki pitäis mahtuu, käyt vaik kaverilt lainaamas. tiiän kokemuksest et sen pitää olla melko kapee, ne 13 mutut on nii jämptei et mun neljästä 13mm lenkist 1 mahtuu sinne välii.

uudempii malleihi sitäki on parannettu(?) laittamal 11mm kannal olevat mutterit.

10.6.2008 1:52

Onko kukaan ajanu 5000km-> aprillioillaan ilman tekniikka murheita?
Jotenki alkaa tuntuun et af1 ei ois järkevä valinta kevariksi :D

10.6.2008 14:16

MÄ OON :), ku sitä pitää hyvi ni kyl se kestää.

10.6.2008 14:28

Keppis- kirjoitti:Voi-han asd. Nyt tuli sen luokan ongelma että ei oo toista vastaan tullut. Eli en saa pyttyä irti koska en saa etummaisia pytyn kiinnitysmuttereita siitä syystä irti että mikään mun työkaluissa olevista hylsyistä, lenkeistä tai mistään muustakaan asianmukaisesta työkalusta ei m-a-h-d-u pytyn ja mutterin väliin.
Milläs helvetillä noi pitäs nyt sit irrottaa?


Kun saat sen joskus irti niin kannattaa vaihtaa sinne 12 millin kannalla olevat mutterit, mahtuu lista jatkossa huomattavasti paremmin sinne väliin.