Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

3.4.2008 21:31

Siis sulle on tulossa se tehokkaampi katumalli, eikä suinkaan kisamalli, joita ilmeisesti ei tuoda lainkaan suomeen saati saa kilpiin?

3.4.2008 21:44

http://www.eximake.com/index.php?page=f ... co-dx-(bis)
Nii siis nestejäähdytteistä ei tule suomeen (-_-) siis mistä helvetistä tämmösiä tietoja on tullu meinaan sellasia ne kyllä kovin myy.

3.4.2008 22:27

Taisit tajuta vähän väärin. Nestejäähdytteisiä kyllä tulee, mutta se kovin kisapeli on ilmajäähy (millä ajetaan sitä korkeamman luokan enduroa, googlettakaa jos ette usko), eikä niitä ole suomessa nähtykkään.

Ei kannata pelkän maahantuojan sanaan luottaa, vaan ulkomaisilta pyöräfoorumeilta löytyy melkoisesti tietoa tästäkin vehkeestä. Laadukas kun mikä kuulemma, ja luotettavuuttavuutta löytyy viritystasoon nähden mainiosti. Toisaalta taas ei ole yhtään juttua tullut vastaan jossa minkään katumallin kerrottaisiin penkittäneen yli 15hp takarenkaalta. (pl. muutaman sivun takainen diagrammi, jossa on joko vääntö tai teho laitettu väärin)

Siksi pahoittelen jonkun mielestä ehkä skeptistä suhtautumistani näihin tehomainostuksiin, mutta on olemassa teho- ja vääntökäyriä, inhoittaa myöntää joita ei edes italialaisilta pyörävalmistajilta kannate odottaa.

4.4.2008 0:17

Samoilla linjoilla Atechin kanssa ollut.

"vesijäähdytteinen racing nokkaakselilla".
Jes kireempi nokka, teidän kisamallit juu. Ja sama nokka löytyykin joka pelistä :D

Ainakin tuotetiedoissa on vain eri jarru, alusta ja renkaat.

En sitten tiedä tuosta: "saatavilla myös "racing" versiona"

4.4.2008 16:40

Ainakin nestejäähdytteisissä racing versioissa on monipuolisemmin säädettävät iskarit.

4.4.2008 16:42

Velmu_ kirjoitti:Ainakin nestejäähdytteisissä racing versioissa on monipuolisemmin säädettävät iskarit.

Ja isompi kaasari kun normi katumallissa.

4.4.2008 17:44

Atech kirjoitti:Taisit tajuta vähän väärin. Nestejäähdytteisiä kyllä tulee, mutta se kovin kisapeli on ilmajäähy (millä ajetaan sitä korkeamman luokan enduroa, googlettakaa jos ette usko), eikä niitä ole suomessa nähtykkään.

Ei kannata pelkän maahantuojan sanaan luottaa, vaan ulkomaisilta pyöräfoorumeilta löytyy melkoisesti tietoa tästäkin vehkeestä. Laadukas kun mikä kuulemma, ja luotettavuuttavuutta löytyy viritystasoon nähden mainiosti. Toisaalta taas ei ole yhtään juttua tullut vastaan jossa minkään katumallin kerrottaisiin penkittäneen yli 15hp takarenkaalta. (pl. muutaman sivun takainen diagrammi, jossa on joko vääntö tai teho laitettu väärin)

Siksi pahoittelen jonkun mielestä ehkä skeptistä suhtautumistani näihin tehomainostuksiin, mutta on olemassa teho- ja vääntökäyriä, inhoittaa myöntää joita ei edes italialaisilta pyörävalmistajilta kannate odottaa.

Ei vaan nyt Fanticilta tulee uusi kisamalli joka on vielä kisasempi kuin se ilmajäähy kisamalli ja sillä on penkitetty se n.24 pollee...onks se niin vaikee uskoo ettei nelitahtisest 125 kuutioisest sais muka sitä yli 20 hevosvoimaa.
Ja sen saa ostettua kevariksi kuristettuna n.7000¤:n hintaan suomessa.
Ja niitä uusia nestejäähyjä ei varmaan ole vielä ehtinyt kisoihin, joten siksi kuvissa ja foorumeilla puhutaan vaan niistä ilmajäähy kisamalleista.(vähän pitkä tuli)

4.4.2008 21:06

Noniin, selvitin asian yksinkertaisesti ja otin yhteyttä Eximakeen, ja kisamallit on rekisteröity ja 15hv kuristettu.

4.4.2008 21:16

Jax_KiBez kirjoitti:Noniin, selvitin asian yksinkertaisesti ja otin yhteyttä Eximakeen, ja kisamallit on rekisteröity ja 15hv kuristettu.

Kysyitkö tai tiedätkö että millä ne on kuristettu

5.4.2008 7:48

En sitä tullut kysyneeksi, koska tuskin itsekään vielä täysin tietävät.

Mistäs sen tietää jos ihan tehtaalta tulee suoraan kuristettuna, ei ole kovin vaikea pistää putsaria tukkoon ja suuttimet pieniks.

5.4.2008 12:07

Katalysaattori putkessa, ei muuta kuristusta.

5.4.2008 12:49

[antti92] kirjoitti:Ei vaan nyt Fanticilta tulee uusi kisamalli joka on vielä kisasempi kuin se ilmajäähy kisamalli ja sillä on penkitetty se n.24 pollee...onks se niin vaikee uskoo ettei nelitahtisest 125 kuutioisest sais muka sitä yli 20 hevosvoimaa.


Ja sitten lähdettä. Kenen mukaan Fanticilta tulee uusi kisamalli, kenen mukaan on penkitetty yli 24 pollea jne? Kyllä on vaikea uskoa, puhuttasiin Motogp-tason koneista tuollaisessa ~27hp kampuralta tehoissa.

Ja nyt siis katalysaattorilla on kuristettu sen "24 bhp" tehot sinne 15 bhp? :)

Tottahan tämä on parempi ja tehokkaampi kuin mikään nelaripiikki ennen, mutta joku roti tähänkin touhuun.

5.4.2008 12:52

Atech kirjoitti:Siis sulle on tulossa se tehokkaampi katumalli, eikä suinkaan kisamalli, joita ilmeisesti ei tuoda lainkaan suomeen saati saa kilpiin?

Nii mist sä oot tälläsii tietoja nyt oikee repiny, kyllä niitä ihan tulee.

5.4.2008 12:53

[antti92] kirjoitti:Nii mist sä oot tälläsii tietoja nyt oikee repiny, kyllä niitä ihan tulee.


Kuka niitä myypi?

Lopetan tämän väittelyn tähän, kun yhdelläkään tunnu olevan pienintäkään käsitystä mikä on mahdollista ja mikä ei. Sitten pistetään silmät kiinni kun joku puhuu järkeä ja vedotaan maahantuojan "ei mikn kiinanpaxxx" -mutuihin ja väärennettyihin, lähteettömiin dynokäyriin. Kuulostaa ihan mopopoikien juttusilta.

Yön_Kiitäjä hieman lupaili käyttää omaansa dynossa kun on saanut sen, luotamme siis tähän, ja odotamme kukin tahollaan.
Viimeksi muokannut Import päivämäärä 5.4.2008 12:59, muokattu yhteensä 1 kerran

5.4.2008 12:55

No jaa siin testis ainaki oli n.24pollee mut en mä sit tiiä. :D