Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
19.6.2017 23:48
Mielestäni arrow hieman hiljaisempi kuin ixil. Tietty jos haluaa oikein itse säätää voimakkuutta niin modaa db-killeriä sen mukaisesti eli mitä lyhyempi / enemmän reikiä = ääntä
21.6.2017 13:00
Nepa kirjoitti:Tietääkös kukaan mistä saisi wärrään isompia ruiskun pääsuuttimia?
Ja tarviiko 180cc malossille + pc muka suuremman pääsuuttimen.
penkki lapun mukaan korkeilla kierroksilla sille ei saa kuulemma syötettyä tarpeeksi bensaa vakio suuttimella. Eli suutin jää liian pieneksi
Suuttimia saa esimerkiksi AMPSilta noin 80 dollarin hintaan. Ja jos haluaa kaiken irti 180cc pytystä niin suutinta ostamaan. Toimiihan se ilmankin.
BossOlliboo kirjoitti:Täällä taas kysymyksen kanssa
! Tavallaan kysynyt jo, mutta kysytään uudelleen.
Tietääkö kukaan jotain kivaa änkkää joka pitäisi jonkun verran ääntä, mutta inasen hiljaisempi kun ixil ilman db-killeriä. Arrow vissiin vähän kovempi ääninen? Entä gianelli?
Mulla on Gianelli ja on paljon komiemmat (matalemmat ja rauhallisemmat) äänet kun parin kaverin LeoVince SBK ja LV onessa. Ixilkin vissiin tommonen Leovincen tasoinen. Joskus Arrowia kuunnelleena se on kyllä kans hyvä.
Itseä kiinnostaisi
mistä kannattaisi ostaa vakiokoon mäntä. PJMEstä katselin, myös Wemotosta. Niistä löytyy merkittömiä, ja sitten löytyi Airsalin mäntä. Mitä suosittelette? Mahdollisimman halvalla. Ulkomailta tilaaminen ei siis ongelma.
Edellisellä männällä ajettu 22 tkm. Sylinteri oli erinomaisessa kunnossa.
26.6.2017 21:50
Hei olen nyt ajanut wrrälläni about 430km (uusi) ja tuossa 415km kohdalla huomasin että kuuluu jotain epämääräistä kilinää/hilinää koneesta joka on yllättävän kovaäänistäkin. äänen kuule vielä 60kmh vauhdeistakin. Kannattaako odottaa 1000km huoltoon vai käydä viemässä näytille heti?
Video äänestä:
https://www.youtube.com/watch?v=DXwILFe ... e=youtu.beEDIT:
Video ottanut äänen todella hyvin, tuntuu ettei ääni olisi noin kova, mutta kypärä päässä aina tätä kuunnellut joten....
27.6.2017 6:20
Aika metallinen ääni, käy kääntymässä huollossa tarkastuksessa.. Onhan koneessa öljyä?
27.6.2017 9:43
Tai eihän siellä resonoi joku metalliosa? Jos suoraan koneesta tulee tuo mellakka nii käyttäisin huollon pojilla. Mulla ~700km ajettu ja kun laski uudet öljyt 500km kohdalla niin toimii kyllä smoothisti eikä äännä mitenkään.
Joku täällä puhui että wr ei ole kauheasti muuttunut vuosien aikana. Tästä ois kiva kuulla enemmänkin kun tuntuu et kaikenlaisia pikkueroja näyttäis löytyvän. Esim. Siis eri keuloja, tossa 2016 mallissa säädetään takaiskarin esijännitystä portaattomasti sellasilla "oikeilla" kierrekappaleilla ( mitenhän nuo selittäs
) ja tuntuu jopa et eri vuosimalleissa ois pikkasen erilainen ruiskun säätö? (autokoulun ja tyttöystävän weerat -13 ja -14, ja tuntuu et niissä on ihan alakierroksilla seos vähän laihemmalla vert. Oma viimeinen vuosimalli, toki voi olla myös ikää.)
En muuten tiedä oliko täällä tietona et 2016 oli sitten viimeinen mitä näitä tuotiin maahan. Tänä vuonna myyty vain noita viimevuotisia. Syynä Eu:n tiukentuneet säädökset, ja ainakin yammu-centtereillä kertoivat uusiin kevareihin tullee abs-pakko.
27.6.2017 9:46
Juu toikin uutena ostettu ja kysyttiin että miks ei oo 2017 mallia saatavilla niin syyksi laitettiin juuri tuo abs pakko.
5.7.2017 0:50
Käykös yzf-r125 kytkinvaijeri wärrään?
5.7.2017 5:28
Varma en oo mutta epäilen että ysärin vaijeri on lyhyempi.
5.7.2017 10:40
Latexii kirjoitti:Itseä kiinnostaisi mistä kannattaisi ostaa vakiokoon mäntä. PJMEstä katselin, myös Wemotosta. Niistä löytyy merkittömiä, ja sitten löytyi Airsalin mäntä. Mitä suosittelette? Mahdollisimman halvalla. Ulkomailta tilaaminen ei siis ongelma.
Kaipaisin kysymykseen vastausta mahdollisimman nopeasti.
20.7.2017 20:25
Mikä on wrrässä kun keulinta session jälkeen tuntuu että kytkin ei ottaisi loppuun saakka kiinni? Ei välttämättä johdu tästä, mutta normaalisti kun heittää kytkinjysärin niin keula nous helposti. Nyt kun heittää jysärin niin tuntuu siltä kuin ei päästäisi kytkintä loppuun saakka. Mitään ideoita miten korjata ja mistä johtuisi....? Ihan bränikkä vehje kysees. Voiko olla vain vaijjerin säädöistä kii? Tai jostain muusta pienestä? Entä miten ehdotatte ongelman selittämistä jos menis selittään yamaha centteriin ja ne kattois (kun kerran takuuta jäljellä). En oo hirveesti tutustunu takuuta rikkoviin juttuihin, mutta olettaisin ettei keulimista oteta hyvällä?
EDIT: ennen nosti helposti kytkinjysärillä , nyt nousee ehkä 5cm ja jos haluaa kunnolla nousemaan täytyy kunnolla pumpata....
21.7.2017 7:10
Keuliessa öljyt valuu moottorin takaosaan ja kytkin ei saa voitelua, ei saa myöskään mootori voitelua koska öljypumppu imee tyhjää. Jos keuliminen on kovin tärkeää niin pitää hyväksyä ne tosiasiat että moottori ei siitä tykkää ja käyttöikä lyhenee.
21.7.2017 15:07
Edellisessä kirjotuksessa muutama virhe joten jos korjaisin ne tähä.
Eli ei tunnu etteikö kytkin ottaisi loppuun saakka kiinni vaan että se ei päästäisi itseään vapaaksi eli ottaa kiinni 24/7. Huomaa kun kytkinjysärillä ei nouse keula melkein millään ja huiput jonkun verran tippunut, ennen pääsi 6 vaihteella 110-115 nyt 105 just ja just. Mikäköhän helvetti tässä on? Pyörällä ajettu 1600km ja sisäänajo tehty kunnolla keulittu ehkä 500m 50m pätkissä.
Huollossa laittoivat tällaista öljyä sisään: YAMALUBE 4-S 10W/40 IRTO, voiko johtua tästä?
Luovuutta kehiin ja miettimään miten selittää huollolle (takuuta kun on jäljellä niin turha itse ruveta omilla rahoilla korjaamaan).
23.7.2017 13:24
Ei kannata huollolle paljoa selitellä että enään keketä kytkinpommilla niinko ennen. Huiputkin näissä on vähän niin ja näin, yhtenä päivänä kulee kovempaa kun toisena.
23.7.2017 20:00
Näin ajattelinkin, ja tottahan tuokin on jonain päivänä menee 100 ja toisena 115 :S
Onko mahdollista, että kytkimen käyttäytyminen on vain muuttunut ajanmyötä, sillä tuntuu, että kytkin ottaisi myöhemmin kiinni.
23.7.2017 21:46
Kyllä kytkimen käytös ja tuntuma muuttuu ajan kanssa kun se kuluu. Onko kytkinkahvan liikerata valmistajan suosittelemissa säädöissä, tarkoittaa onko kahvassa tyhjää liikettä tarpeeksi?