2.8.2015 15:12
5.8.2015 13:40
Sataaviittäsataa kirjoitti:Ainii ja onko xenonien vaihto millane projekti ku vaihan sit heti ku uus pyörä on pihas. Pitääks polttimon paikkaa muokata yhtää ja kannattaako maskia irrottaa että olisi helpompaa vai vienkö suoraa jonnekki ammattilaisille?
5.8.2015 21:38
6.8.2015 23:17
7.8.2015 11:59
9.8.2015 10:33
Ghostly.K kirjoitti:On suht helppo ja kivuton operaatio. Muistaakseni oon tähän threadiin laittanutki ohjeet niistä.
9.8.2015 10:44
9.8.2015 11:51
9.8.2015 13:17
9.8.2015 16:08
9.8.2015 17:57
10.8.2015 9:31
10.8.2015 18:26
Ghostly.K kirjoitti:Noniin, pieni varoituksen sananen. Alla tulee olemaan moooonta kuvaa liittyen Xenonvaloihin, nimenomaan pitkiin valoihin.
Tää nyt on vähän jälkikäteen tehty ohje, mutta kerran pyörä oli ny purettuna ja näitä rämpläsin, niin päätinpä sit napsia kuvat siin samalla. Eli pääpaino tällä tekstillä on nyt sen kannan muokkaamisessa ja sovittamisessa umpioon. Yzärissähän se kanta, mihin hehku tulee on (ilman hehkua) tällanen. Kuva on muuten jo muokatusta kannasta.
Toi aukaistaan simppelisti kääntämällä vastapäivään eli vasempaan.
Sivusta toi mutikka näyttää tältä. Eli tuon oikealla puolen olevien kahden palikan pitäis jatkua tohon ihan keskelle asti. Leikkasin ne pois, eli johdotkin joutui sit modaamaan uusiksi. (lue: liittimet) Muista tehdä rei'ästä niin iso, että ne ballastiin tulevat liittimet mahtuvat läpi. Allekirjoittanuthan joutui vähän suurentamaan tuota aukkoa ensialkuun.
Muista ennen lampun sovittamista ottaa irti tuo pieni metallinen rinkula kannan pohjasta. Tee siihen leikkaus, jotta saisit sen pujotettua valmiiden johtojen läpi. Tuosta rei'ästä ei nimittäin mahdu xenonin johdot läpi. Rinkula on kiinni kolmesta kohtaa ja lähtee nätisti vetämällä.
Nyt kun mötikkä on leikattu ja se pieni metallirinkula on hyvin, tarkistetaan hehkun istuvuus. Mulla tuo istuu aika hyvin kun pieni puristus on, eli itse hyväksyn tuon. Toisella kädellä kuvasin, niin ei oikein saanut hyvää kuvaa, mutta idean ymmärtää.
Sitten voidaankin sovittaa hehku umpioon. Tästä kuvasta huomaa, että ylimääräistä tilaa hehkun ja ton mötikän välissä hirveesti ole, joten ole huolellinen, ettet leikkele liikaa. Voi hehkun poisottaminen myöhemmin olla aika tuskaa ilman tuota liparetta.
Sitten yhdistelet johdot väri väriin ja hyvin menee. Mutta entä kun pitäis saada järkevästi johdot läpi siitä kumitötsästä?
Otat puukon ja leikkaat kauniin X kirjaimen siihen tötsään, tähän tapaan.
Tuolla sisässä on hehkun + ja - kiinnitys itse xenoniin ja tuolta ulos tulee sit vedenkestävät ballastin johdot, eli nämä kolme.
Tulevat sitten ballastiin kiinni, mutta nyt päästäänki siihen mielenkiintoisimpaan kohtaan. Eli ballastin kiinnittäminen pyörään. Tuo mötikkä kuitenkin on kohtuu iso + se pitäis saada pois näkösältä ja vielä suht kuivaan paikkaan. Tietenkin tästä yhdistelmästä puuttuu vielä piiiiieni rajoittava ominaisuus.. Johdot eivät olleet erityisen pitkät.
Allekirjoittaneella meinas mielikuvitus loppua tuon kanssa, joten päätinpä sit vetästä tuonne mittariston taakse parilla patentilla. Ainakin kädessä tuntuu erityisen tukevalta, ei valskaa ja on suht kuiva paikkakin. Toivotaan parasta pysyvyyden kannalta. Edelliset ballastit olivat kiinni töötin pidikkeessä ja sit syylärin korkin yläpuolella olevassa raudassa. Aika paskaiset olivat, joten jospa tuo olis vähän parempi paikka. Älkää lynkatko minua ton likakerroksen takia..
Päältäpäin vasemmalta
Päältä oikealta
Tuleekohan noista kuvista sanomista.. Tietopankkiin jos joku on halukas, voi minun puolestani siirtää tekstin + kuvat sinne.
10.8.2015 22:48
16.8.2015 21:16