Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha WR125X/R

7.1.2013 17:36

-11 ja -12 matalempia kuin vanhemmat mallit.

Re: Yamaha WR125X/R

7.1.2013 17:36

On. Iskarin alapäässä olevat kolmiot kääntämällä nousee perä. Mieti kuitenkin Arskan sanoja ennen kuin lähet nostamaan perää.
E: Perkele et oon hidas :x

Re: Yamaha WR125X/R

7.1.2013 17:45

kiinnostais yks 2012 mallin wr mutta mietityttää niin kovaa se että näyttääkö se sitte niin matalalta kuin muut mallit? että näkeekö sen ihan selvästi silmällä et on matalampi ja näyttääkö tyhmältä ku on niin matala?

Re: Yamaha WR125X/R

7.1.2013 17:52

Ei näytä tyhmältä, korotetut perät taas on enemmän ja vähemmän tyhmän näköisiä, lisäksi niillä tuhotaan pyörän hyvä ajettavuus. Matalampi pyörä on parempi ajaa kun painopiste on alempana, ei noi isommatkaan supermotot ole mahottoman korkeita jos laittaa sellaisen WR:än viereen. Krossit on sitten korkeampia, myös WR:nä.

Kannattaa ajatuksella lukea mun aiempi postaus jousituksen korkeuden säätämisestä ja kokeilla laittaa pyörään "oikeat" säädöt. Verratkaa sitten ajettavuutta kavereiden koroperiin ja kertokaa oliko eroa ajettavuudessa.

Ajettavuus menee aina ja ehdottomasti ulkonäön edelle, paitsi peräkärryssä kuskattavien näyttelypyörien osalta.

Re: Yamaha WR125X/R

7.1.2013 17:56

Mistäs tähän löytää mäntiä ja paljon maksaisi mäntäsarja? Google tutkittu puhki ja en vain onnistunut löytämään.

Re: Yamaha WR125X/R

7.1.2013 19:11

Murska Arska kirjoitti:Ei näytä tyhmältä, korotetut perät taas on enemmän ja vähemmän tyhmän näköisiä, lisäksi niillä tuhotaan pyörän hyvä ajettavuus. Matalampi pyörä on parempi ajaa kun painopiste on alempana, ei noi isommatkaan supermotot ole mahottoman korkeita jos laittaa sellaisen WR:än viereen. Krossit on sitten korkeampia, myös WR:nä.

Tää on kyllä 100% totta!

Itsellä oli dt korotettu ja vakioon verrattuna ajo-ominaisuudet oli HIRVEÄT ja nyt kun WR on korotettu (Kolmiot käännetty, esijännitys 5-6) on ajo-ominaisuudet vielä siedettävät, toki vakiot oli paremmat, onhan ne tehtaalla jotain ajatellut...
Toki korotettu voi joidenkin mielestä olla hienompi, mutta kannattaa ajatella että jos ajat niin vakio on lähes aina parempi!

Ja näin muille, korotettu ei aina ole hienompi!

Onko sillä olemattomalla korkeus erolla nyt ostopäätöksen suhteen eroa?'

Meneekö pyörän takalipan huippukorkeus nyt tärkeysjärjestyksessä ykköseksi?
Jos tarjolla on -12malli jossa 5000km mittarissa ja -09 malli jossa 15000km mittarissa niin kannattaa harkita kahdesti, varsinkin jos on mahdollisuus valita kumpi vain.

Itseäni (188cm/95kg) ei ole -12 mallin mataluus yhtään... Olkoot vaikka kuinka lowrider verrattuna -09 malliin niin ei haittaa.

Porkki kirjoitti:Mistäs tähän löytää mäntiä ja paljon maksaisi mäntäsarja? Google tutkittu puhki ja en vain onnistunut löytämään.


http://www.ebay.com/itm/WR125R-YZF-R125 ... 53e88a304d

Meni 2min?
Viimeksi muokannut Alexir päivämäärä 7.1.2013 19:22, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Yamaha WR125X/R

7.1.2013 19:13

Porkki kirjoitti:Mistäs tähän löytää mäntiä ja paljon maksaisi mäntäsarja? Google tutkittu puhki ja en vain onnistunut löytämään.

http://www.yamaha-motor.eu/fi/dealer-lo ... aspx#cc=FI

No jos vaikka tonne kirjoittaisit asuinpaikkakuntasi niin saat lähimmän Yamaha huollon osotteen. Tai sitten http://www.yamaha-center.fi/Etusivu/

Re: Yamaha WR125X/R

8.1.2013 23:06

Nyt tuli sitten sähköpostia paikalliselta Yamaha-huollolta tuohon ECU:n säätöön liittyen mistä aiemmin oli puhetta;

"Hei.

Kyseinen prosessi vaikuttaa vain tyhjäkäynti
seoksiin eikä siitä ole apua kyseiseen ongelmaan. Että ruiskusta
saataisiin oikeasti säädettävä siitä tulisi purkaa sen estävät salaukset
ja siihen me täällä emme saa/pysty puuttumaan.
"

Re: Yamaha WR125X/R

9.1.2013 12:29

Kolmetoista kirjoitti:Nyt tuli sitten sähköpostia paikalliselta Yamaha-huollolta tuohon ECU:n säätöön liittyen mistä aiemmin oli puhetta;

"Hei.

Kyseinen prosessi vaikuttaa vain tyhjäkäynti
seoksiin eikä siitä ole apua kyseiseen ongelmaan. Että ruiskusta
saataisiin oikeasti säädettävä siitä tulisi purkaa sen estävät salaukset
ja siihen me täällä emme saa/pysty puuttumaan.
"


No johan on :) onkohan siellä jenkeissä sitten eri systeemit kun meillä noitten ruiskujen kanssa.. tuskin? :eek: No mutta hyvä kun raaskit laittaa sähköpostia, saatiinpahan sekin homma sitten selvitettyä ;) Eli potikoissa sitten näköjään pysytellään, Murska Arska oli oikeassa :D

Re: Yamaha WR125X/R

9.1.2013 16:26

AttK0 kirjoitti:Murska oli oikeassa :D


Jeeeee, mitä mä voitin? :D

Valitettavan usein näissä asioissa kirjoitetaan fiktiot faktana ja persdynon perusteella, ilman kunnollosia ja riittäviä mittauksia. Sen jälkeen "amuricanserkku" kirjoittaa asian faktana jollekkin foorumille ja muut seuraa hänen kirjoituksiaan kun piru raamattua.

Kun nyt lähdettiin tälle linjalle niin onko kukaan täällä tai ulkomailla mitannut oikeasti paljonko seokset muuttuu potikan avulla? Siis ei mitään persdynojuttuja tai tulpan väriä, vaan ihan oikeilla seosmittareilla saatua faktaa?

Kun löydätte jotain hyödyllistä tietoa ulkomaan foorumeilta, oli se mitä tahansa, laittakaa linkki juttuun. Mukavampi päästä lukemaan juttu tietolähteestä, eikä tarvii arvuutella kuinka paljon juttu on matkalla vääristynyt.

Re: Yamaha WR125X/R

9.1.2013 23:45

Paljonko maksaa liikkeessä power commanderin asentaminen? Vai voisko onnistua ite asentamaan :eek: ?

Re: Yamaha WR125X/R

9.1.2013 23:46

Eiköhän se asentaminen onnistu keneltävaan, mutta säätäminen onkin sit asia erikseen. ;)

Re: Yamaha WR125X/R

9.1.2013 23:49

Sitä nyt meinasinki :)

Re: Yamaha WR125X/R

9.1.2013 23:57

Löytyyhän netistä valmiita karttoja ja kaippa siihen itsekin voi kartan tehdä, mutta hyviin säätöihin sitä on vaikea saada, jossei dynossa säädä jotta saa maksimaalisen hyödyn irti, mikä on verrattain pieni suhteessa tehon lisäykseen.
Eli jos tarkasti haluat säädöt, niin pc kiinni ja ammattilaiselle säädettäväksi ja jos sinnepäin asetukset riittävät, niin potikkaa kiinni ja sillä säätää seokset suurinpiirtein kohdalleen.

Pahoittelut sekavasta tekstistä, kännykällä kirjottelen. :D

Re: Yamaha WR125X/R

10.1.2013 9:00

PC:n asennus on helppoa, se kytketään liittimien kanssa pyörän omaan ruiskujärjestelmään ja on muutaman tunnin homma. Jos verrataan potikkaviritystä tai valmiilla kartalla olevaa PC:tä niin ehdottomasti PC.

Potikalla saa rikastettua seosta koko polttoainekartan alueelle, kun PC:llä korjataan polttoaine kartan alueet oikeiksi, rikkaammalle toisesta kohtaa ja laihemmalle toiselta alueelta. Kuvan kartassa näkee hyvin miten seoksia on jouduttu säätämään rikkaammalle/laihemmalle kaasun asennon ja moottorin kierrosten eri alueilla.

Tiedän monia jotka ajaa valmiilla kartoilla ja moottorit toimii niillä paremmin kuin ilman PC:tä, penkissä säätäminen ei ole pakollista mutta suositeltavaa jos haluaa vehkeen vimpan päälle säätöihin.

Vastaavalla valmiskartta menetelmällä touhutaan aika paljon eräässä oranssissa merkissä ja toimii mainiosti. Kyseisissä kapineissa ei tarvita PC:tä, niissä pääsee käsiksi pyörän omaan ECU:un ja sitä kautta tekemään erilaisia muutoksia.

Kuva