Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
13.1.2013 21:47
No oiskohan toi ps 260 ja tk 25 sopiva ? :O entäs sitte kesällä ps 250 tk 25 ?
13.1.2013 22:26
No sehän riippuu ihan siitä miten se toimii, jos nyt käy laihalla niin pääsuutinta (ainakin) suuremmaksi sekä vaihdat sen tk-suuttimen vaikka siihen 25 kokoon. Oikeat säädöt löydät vain kokeilemalla, sillä kaikki pyörät on yksilöitä.
13.1.2013 23:08
Itellä oli tossa syksyllä 0-10 asteen keleillä 290ps ja 27,5tk, niin tötsä kiinni nollan pinnassa ja lämpösemmällä kelillä ilman tötsää toimi hyvin.(kesällä 270ps ja 22,5tk, tötsä pois) Muuta viriä siis giannellin putki ja ypvs käytössä. Mutta tosiaan toinen pyörä voi toimia vaikka 20kokoa pienemmillä suuttimilla, eli ne pitää vaan kokeilla.
14.1.2013 19:51
Jos jollain ois myydä siniseen dtseen vasemman etukatteen tarra niin ostaisin enemmän kuin mielelläni! Kuvia galleriassa
Itse en ole netistä löytänyt, että jos viisaampia on niin kommenttia ilmi vain! Ja kyllä soitin sinne yamaha centterille ja niillä mulkuilla oli 4 erilaista ja lähde siitä saatana arpomaan kun lähin centteri on 150km päässä ja täällä turun pisteessä ei myydä kuin jotai veneitä ja mönkijöitä!
15.1.2013 17:52
Naurattaa tollanen, täällä jumalan selän takanakin saa yammu osia
Jos sulla on toisen puolen tarra kunnossa niin olettais toiselle puolen kuuluvan lähes samanlaisen tarran? Oisko sähköposti mitään ja mallikuvalla varustettuna...
16.1.2013 11:41
Joo eiköhän havainnollistava kuva sähköpostilla pitäis onnistua.
Mites muute, onkos täällä kukaan enää halukas tekemään lyhyempiä koiranluita esim. 87mm tai 90mm reikien keskikohtien väli? Tekisin kyllä itse muuten, mutta ei oo materiaalia taikka sitten välineitäkään.
16.1.2013 12:37
Et tarvii siihen muuta kun lattarautaa, sahan, poran ja viilan. Ei maksa tarvikkeet paljoa. Ja noin lyhkäsillä koiranluilla tulee varmaan aika härön korkunen kun mulla on 95mm ja ylettää varpaat just maahan enskassa(pituutta n. 180cm)
16.1.2013 13:17
Aattelin, että toi 90mm vois olla aika jees smotolle, mutta eipä tuo juveen laite pahalta näyttäny vaikka oli 87mm reikäväli.
E: My bad, unohin, että juvella oli se USD niin keularatkaisu on myös hieman korkeampi.
Eli 95mm reikäväli olis aika hyvä?
16.1.2013 16:30
Mun mielestä ainakin aika passeli
16.1.2013 19:03
Jees, tarvii tässä jossain kohtaa koittaa väsäillä!
Varmaan menee sitten kiinni samaan aikaan kun muutkin hifistelyvehkeet eli lumien sulettua onpi sitten detsi hieman eri näkönen ja ainakin toivottavasti huomattavasti paremmin kulkeva laitos.
E: Viittiskö joku ystävällisesti linkittää mulle motonetin verkkokaupasta ne X:sään sopivat etupään stefat? En tiedä mikä on, mutta en vaan löytäny.
Viimeksi muokannut Pattes798 päivämäärä 16.1.2013 19:18, muokattu yhteensä 1 kerran
16.1.2013 20:44
Aattelin ostaa dt:see nappulakumit mitkä sitte nastottas ja tälläset löyty. Etee:
http://www.hyeenaracing.fi/product_details.php?p=1701 Taakse:
http://www.hyeenaracing.fi/product_details.php?p=1060Mitä ootte mieltä eikös noi pitäs istua ihan jees dt:see
?
16.1.2013 21:59
Ylempi linkki johti virhe ilmoitukseen, mutta alemmassa linkissä oleva maxxis 4.6-17 on mulla weerassa takana välikelin nastoilla hyvä kumi. Satapiikki.fi myy noita valmiiks nastoitettuna mut hinta melko suolainen, tosin tiedä sitten onko hintaero enää niin suuri kun nastat ostaa erikseen.
16.1.2013 23:05
Joo mitäpä luulette kannattaako noita nastakumeja alkaa itse vääntämään? Aluksikin nämä nastoitusfirmat on tehny työtänsä useita vuosia (liekkö vuosikymmeniä) ja ovat takuulla joutuneet yrityksen ja erehdyksen kautta homman opiskelemaan. Sen lisäksi ne nastat (riippuu mitä käytät) tekee ainakin 50-100e rengasta kohden HELPOSTI ja sen lisäksi lopputulos voi olla mitä tahansa, eli voi tulla huippuhyvä tai sitten (luultavasti) ne lentää ekojen kymmenien kilometrien aikana huis helvettiin.
Jos on kokemusta hommasta niin sillon luultavasti tuo palopuhe on turha mutta jos ei niin kannattaa suosiolla uskoa että ne oikeat välikelinpiikit on paremmat kuin ekat itsenastoitetut kumit ja tulee melko varmasti halvemmaksikin ostaa valmiit kuin tehä itse 2-3 rengassarjaa talvessa, kestävyydestä ja jälleenmyyntiarvosta puhumattakaan....
16.1.2013 23:29
Aika hyvinhä se rieska kiteytti, että miksi ei kannata itse ruveta nastoittamaan.
Vaikka monta asiaa jääräpäisesti teen itse, renkaiden nastoittamiseen en rupea, oli kyseessä auto, mopo, kevari, crossi tms. Tässä asiassa kannattaa turvata ammattilaisiin, joilta tosiaan löytyy se vuosien / vuosikymmenten kokemus aiheesta.
X:n keulan stefojen mittoja kaipailisin, joten jos joku viitsisi kertoa niin pääsis hakeen uudet vuotavien tilalle.
17.1.2013 0:24
http://www.storm-motor.fi/osat/moottoripyorat/yamaha/dt125r/2007/etustefat-pari-43x55x105/ Nuo kaiketi kävis re, jos vaan ottasit mitan käteen ja mittaisit ne vanhat stefat tai sitten stefojen paikat, eli liukuputken halkaisija, sen alaputken halkaisija kohdasta johon stefa tulee ja sitten tarvittavan stefan paksuus.