Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Cagiva Mito

2.9.2011 17:48

ppeetu kirjoitti:Mitä mieltä ootte että jos laittaa TT:ksi ja pitää tuorevoitelun käytössä niin pitääkö sitä tuorevoitelua jotenki säätää että antaa enemmän öljyä vai pystyykö sitä ees säätä?

Pystyy säätämään, muttei tarvitse.

Re: Cagiva Mito

2.9.2011 17:55

Saako Mitosta kaasaria irti ilman että ottaa imukaulan irti? Kun mulla ei tuohon sopivaa avainta ole, tollanen kuusiokolo missä on sellanen tappi keskellä, kolotorxko se on vai mikä...

E: Sain sen sieltä keploteltua, oli aika tiukka. Saa nähä miten kiinnilaitto! :roll:
Toi luisti on kyllä "vähän" isompi kuin monkeyssä :D

Re: Cagiva Mito

2.9.2011 21:27

Jaahas olipas sitte mito päässyt leikkaamaan. Syytä en toistaseks tiedä. Mitenkäs onko normaalia että CTS on täynnä kaikennäköstä paskaa ja öljyä ja oli muutenkin vähän jumissa? Miten se kannattaisi säätää, että toimisi parhaiten? Myös voisitte kertoa mistä saa sylintereitä ja mäntiä mahdollisimman halvalla kun nekin pitäisi hommata.

E: Käykös Mitakan pytty ja 200h kansi yhteen? Näyttäis olevan Mitakan pytyt todella halpoja, männät vaan kuulemma ei kestä kovin paljoa?

Re: Cagiva Mito

3.9.2011 0:34

tsirbula kirjoitti:E: Käykös Mitakan pytty ja 200h kansi yhteen? Näyttäis olevan Mitakan pytyt todella halpoja, männät vaan kuulemma ei kestä kovin paljoa?

Käy 200h kansi Mitakan pyttyyn, ja kannattaa valita Mitakan männän tilalle jokin parempi merkkinen, se kun ei iso sijoitus enään tossa vaiheessa ole.

Re: Cagiva Mito

3.9.2011 14:49

tsirbula kirjoitti:Jaahas olipas sitte mito päässyt leikkaamaan. Syytä en toistaseks tiedä. Mitenkäs onko normaalia että CTS on täynnä kaikennäköstä paskaa ja öljyä ja oli muutenkin vähän jumissa? Miten se kannattaisi säätää, että toimisi parhaiten? Myös voisitte kertoa mistä saa sylintereitä ja mäntiä mahdollisimman halvalla kun nekin pitäisi hommata.

E: Käykös Mitakan pytty ja 200h kansi yhteen? Näyttäis olevan Mitakan pytyt todella halpoja, männät vaan kuulemma ei kestä kovin paljoa?

Leikanneestakin sylinteristä voi saada vielä toimivan. Männän alumiini on paljon pehmeämpää kuin sylinterin pinnoite, niin saattaa käydä niin että männän alumiini sulaa siihen pinnoitteeseen kiinni, mutta sen saa vielä irroitettua. Jos se sylinteri on kuitenkin entinen, niin englannista http://www.pjme.co.uk sai ainakin muutama vuosi sitten halvimmalla Mitakan sylinterin.

Minulla aikoinaan Cagiva leikkas kiinni, niin että paloi mäntään reikä ja sytytystulppa suli, mutta sylinteristä sai vielä toimivan raaputtamalla puukolla ja männän helmalla sylinterin seinästä sulaneet alumiinit pois.

On ihan normaalia, että CTS on ihan täynnä öljyä ja giljotiini karstoittuu niin paljon, että jää sylinteriin jumiin.

Jos ostat 200H kannen niin varmista, että mäntä on yksirenkainen tasapää mäntä. Kupumäntä ottaa kiinni kanteen.

Re: Cagiva Mito

3.9.2011 14:54

Moi.

Elikkäs multa löytyy jo 200H kansi, joten sitä ei tarvitse ostaa. Kokeilin myös jo raaputella pois, mutta vahvasti näyttää siltä että siinä olisi pinnoite hajalla. Myöskin yhden huuhtelukanavan välissä löytyy halkeama, tiedä sitten mistä tullut sekin.

Osaakos joku kertoa miten ton CTS:n saa nyt kasattua takasi? Levähti koko homma auki ja en kerennyt kattoa miten mikäkin osa oli siellä kiinni.

Todennäköisesti myös ostan Mitakan sylinterin ja kokeilen kestääkö se miten, jos ei kestä niin sit täytyy ostaa joku toinen. Mitakan männäthän ovat kuulemma huonoja?

Re: Cagiva Mito

3.9.2011 17:42

Kokemuksesta voin sanoa, että Mitakan sylinterit on ihan hyviä, Mitakan männistä ei ole omaa kokemusta.

CTS:n räjäytyskuva. Kopan sisällä oleva jousi, joka palauttaa giljotiinin pitää kiertää jännitykseen käsin. Kopan kannessa oleva mutteri täytyy kiristää siten, että giljotiini ei ota mäntään kiinni. W.S.M:ssä on mainittu giljotiinin oikea etäisyys männästä. Giljotiini ei myöskään ole symmetrinen, vaan viisteet on tehty eri kulmiin, mutta en muista kummin päin sen kuuluu olla. Muistaakseni oikein päin asennettuna giljotiini sopii paremmin yläasennossa pakokanavan muotoihin. Vaijeripyörässä on nuolet, jotka auttaa vaijerien säätämisessä. Vaijerit ei saa kiristää, mutta ei myöskään olla liian löysällä, kun giljotiini on ala asennossa.

Re: Cagiva Mito

3.9.2011 18:22

Elikkäs kattelin tänään miton putkeen ajatuksena laittaa TT:ksi. Mito on vm06. Hämmähdyksenä huomasin että putkesta on kurit otettu pois alkukäyrästä, eihän niitä muualla ole? Kaasarissakin oli valmiina 140 suutin. Mikä mättää kun kulkee 140 km/h mittariin vaikka luulisi olevan ''TT'' kun tyhjä putki sun muut hilppeet. Ja en usko että väleissä vikaa kun tuntuu aika pitkiltä eikä lähössäkään potki ku sillontällön jonkun DT:n ohitse? Mitä kannatisi tehdä että lisää tehoa saisi?

Re: Cagiva Mito

3.9.2011 19:26

ppeetu kirjoitti:Elikkäs kattelin tänään miton putkeen ajatuksena laittaa TT:ksi. Mito on vm06. Hämmähdyksenä huomasin että putkesta on kurit otettu pois alkukäyrästä, eihän niitä muualla ole? Kaasarissakin oli valmiina 140 suutin. Mikä mättää kun kulkee 140 km/h mittariin vaikka luulisi olevan ''TT'' kun tyhjä putki sun muut hilppeet. Ja en usko että väleissä vikaa kun tuntuu aika pitkiltä eikä lähössäkään potki ku sillontällön jonkun DT:n ohitse? Mitä kannatisi tehdä että lisää tehoa saisi?

Ensimmäisenä suosittelisin kokeilemaan, ettei CTS:n laippa ole jumiutunut ala-asentoon, vaan että se aukeaa kokonaan.

Re: Cagiva Mito

3.9.2011 20:09

Kannattaa myös tarkistaa, että CTS tosiaan aukeaa kun kierrättää yli 8000 rpm. Jos CDI:ltä CTS tietokoneelle menevä johto ei ole kytketty CTS tekee tarkistuksen, mutta ei aukea ajossa.

Re: Cagiva Mito

3.9.2011 21:32

Onko tt-imuputket vaihdettu?

E: Jaa, näköjään -06 eteenpäin on valmiiksi noi kuristamattomat imuputket.
Viimeksi muokannut Pasikiainen päivämäärä 3.9.2011 22:34, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Cagiva Mito

3.9.2011 22:23

Missäs lämpötiloissa teillä pyörii noi mitot ihan normaalissa ajossa? Itselläni on siinä 40-60, todella harvoin yli 60. Onko tää ihan ok vai pitääkö tehä jotain?

Re: Cagiva Mito

3.9.2011 22:33

tsirbula kirjoitti:Missäs lämpötiloissa teillä pyörii noi mitot ihan normaalissa ajossa? Itselläni on siinä 40-60, todella harvoin yli 60. Onko tää ihan ok vai pitääkö tehä jotain?

Ei nouse mullakaan lämmöt yli 60:in.

Re: Cagiva Mito

4.9.2011 2:03

tsirbula kirjoitti:Missäs lämpötiloissa teillä pyörii noi mitot ihan normaalissa ajossa? Itselläni on siinä 40-60, todella harvoin yli 60. Onko tää ihan ok vai pitääkö tehä jotain?

Vähän kylmänähän tuo käy. Syyläriä peittämällä saa lämpöjä ylemmäksi, jostain joskus muistelen lukeneeni että kylmillä keleillä voisi peittää ainakin 20%.

Re: Cagiva Mito

4.9.2011 12:09

Hei,
Olisi tuossa cagiva huollossa ja pitäis tietää kuinka paljon vaihteisto öljyä laitetaan 08 vaihteistoon?