Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
5.6.2015 11:35
Jaa käyttääkö hm sitä räsän suoraa kaulaa vai?
Ihan uus juttu mulle
, aina luullu et näissäki se räxän 28 mutkalla oleva
pahoitteluni aiemmasta mutuilusta
5.6.2015 16:58
Joo räsän suora imukaula näissä
6.6.2015 13:21
No sehän helpottaakin hommaa huomattavasti. Räsään imukaulaa 34mm kaasarille tuntuu olevan vähän helpompi saada ja taitaa olla halvempikin
Täriseekö muuten muilla pyörät aivan helvetisti kun ottaa kierroksia? Itselläni putoaa paikat hampaista kun menee piikille asti ja eilen pyöri puolan pultti auki tärinän voimasta ja tänään katkesi paisarin kiinnike. Aikaisemmin 2 kertaa tärissyt katki änkän kiinnike. Vähän alan epäillä tasapainoakselia, mutta toisaalta ei uskoisi että ne sitä liikkessä pistäisivät väärään asentoon, kun kerta edellinen omistaja antoi muovirattaidenkin vaihdosta kuitin.
7.6.2015 18:46
Cr3ator kirjoitti:No sehän helpottaakin hommaa huomattavasti. Räsään imukaulaa 34mm kaasarille tuntuu olevan vähän helpompi saada ja taitaa olla halvempikin
Täriseekö muuten muilla pyörät aivan helvetisti kun ottaa kierroksia? Itselläni putoaa paikat hampaista kun menee piikille asti ja eilen pyöri puolan pultti auki tärinän voimasta ja tänään katkesi paisarin kiinnike. Aikaisemmin 2 kertaa tärissyt katki änkän kiinnike. Vähän alan epäillä tasapainoakselia, mutta toisaalta ei uskoisi että ne sitä liikkessä pistäisivät väärään asentoon, kun kerta edellinen omistaja antoi muovirattaidenkin vaihdosta kuitin.
Kuinka paljon oot ajanut muovirattaiden vaihdon jälkeen? Voi olla, että tulee aika uusia ne taas.
Kantsii varmaan kattoa laakereitakin renkaista.
7.6.2015 20:37
Pyörällä ajettu vähän yli 13tkm ja vaihdettu muovirattaat kahteen kertaan liikkeessä edellisen omistajan toimesta. Tänään avattiin kytkinposki ja ilmeisesti liikkeessä laitettu väärin, koska ei menneet mitenkään ne merkit kohdakkain. No, rattaat irti, merkit kohdalleen ja taas toimii. Ajot tosin vähän viivästyy kun tärinän voimasta meni Scalvinin kiinnitysrauta paskaksi niin pitää se hitsata takaisin kiinni.
1.7.2015 21:57
Apuja tarttis
Eli pyörä sammui suoraan ajosta (sadekeli).Ei lähde käymään ja flekti pyörii aina kun on virrat päällä. Pikainen tutkiskelu ja sulake oli palanut mutta paloi heti uudestaan. Pyörä kotiin ja tutkimaan, ilmamassa-anturin(?) johto oli poikki, pistin kuntoon ja sulake ei enää palanut mutta flekti pyörii ja punainen ledi vilkkuu kun laittaa virrat päälle. Ecu, puola ja staattori vaihdettu, ei auta. Öljypumppu myös ohitettu.
Mitään vinkkejä? Onko kukaan saanut mittariin ecu-koodeja vai onko toi ledi ja tuuletin jotenkin siihen liittyvää? Alkaa ideat loppumaan
E: Oon miettiny myös Aprillia rs tai sx sähköjen laittamista, mitä mieltä?
2.7.2015 17:50
Itse sain Finnmotolta vikakoodit pari kuukautta sitten kun Motomarket ei niitä edes tiennyt. Noista voisi koittaa selvittää ongelmaa. Ongelmana vaan se että ne on italiaksi:
2 pitkää ja 2 lyhyttä on "sensore di temperatura ambiente in corto circuito" (lämpötila-anturin oikosulku?) tai "sensore di temperatura ambiente scollegato (oppure in corto verso la batteria)" (lämpötila-anturi irti?)
2 pitkää ja 1 lyhyt on "sensore di temperatura motore in corto circuito" (sama lämpötila-anturin oikosulku?) tai "sensore di temperatura motore scollegato (oppure in corto verso la batteria)" (ilmeisesti anturi irti?)
Nuo kaksi aiempaa liittyvät siis jotenkin siihen lämpötila-anturiin, muttei ole varmuttaa miten.
Sitten pelkkä lyhyt on "pompa elettronica olio miscelatore in corto circuito" (öljypumpun oikosulku?) tai "pompa elettronica olio miscelatore scollegata" (öljypumppu irti?)
1 pitkä ja 2 lyhyttä on "Errore TPS" (Kaasun asennontunnistimessa häikkää)
3.7.2015 11:44
Joo motomarketilta koitin itsekin saada noita mutta eivät tienneet
Kiitos paljon!! Lämpötila-anturi sitten ton mukaan. No ei muutakun ihmettelemään
3.7.2015 18:08
Pistin lämpöantureiden johdot kunnolla kiinni, nyt flekti pyörii ja punainen ledi palaa muutaman sekunnin kun laittaa virrat päälle, mutta sitten lopettaa. Pari sekuntia käynnissä mutta sitten alkaa vilkkua öljypumpun vikakoodi, vaikka liittimessä 100ohm vastus. Mistähän johtuu?
3.7.2015 23:21
Sen punaisen valon kuuluu palaa aina kun laittaa virrat päälle "tarkistukseksi". Katso onko se vastus kunnolla kiinni ja onko ne johdot kunnossa, voi olla jotain kosketushäikkää.
Kun uusit cdi:n niin ostitko alkuperäisen? Vaikka hussen liitin taitaa olla samanlainen niin ei kuulopuheiden (ja oman epäonnistuneen testin
) mukaan ihan toimi niinkuin pitää.
E: Itselläni muuten jäi flekti pyörimään kun cdi oli huonosti liittimessä kiinni
6.7.2015 19:25
Hussen boksin ostin, ei tullut ees mieleen ettei se toimis
Millaisia ongelmia teillä on ollu? Johdot on hyvin kiinni ja vieläkin vilkkuu
7.7.2015 0:39
Noniis pojjaat oisko kellään tieto mitä tota mun hooämmää vaivaa ku vilkuttaa et öljypumppu ois paskana mut ku eioo
.
lähtee käyntiin sekunniks ja sammuu, sähöt pos sähköt päälle nii lähtee taas sekunniks käymään.
Oon jostain kuullu et cdin porauksella saa ohitettua kaasutunnistimen ja öljypumpun ja samalla siirtyis tt-ohjelmaan onko tämä totta ja jos on joku ystallinen vois linkata ohjeet poraukseen?
25.7.2015 19:48
Maahantuojan mukaan ei ole olemassa mitään tt-ohjelmaa. Voit kuitenkin ohittaa kaasun asennontunnistimen ja öljypumpun vastuksilla. Itse laitoin öljypumpun johtoon 100 ohmin vastukseen ja öljypumpun muistaakseni ohitin laittamalla 100 ohmin vastuksen keskimmäiseen johtoon ja kolvaamalla 2 muuta johtoa siihen kiinni.
27.7.2015 12:57
Tervehdys, tuli hommattua klopille HM CRM ja sen sielunelämään perehtyminen on alkanut ( siis pyörän ). Kysyisin, onko alkuperäisen äänenvaimentimen pääty irroitettavissa pop-niitit poistamalla vai onko rakenne sellainen, että molemmista päistä tulee niitit poistaa ja liuttaa alumiinen ulkokuori pois päältä?
28.7.2015 22:57
Jatkampa kyselyä, ollaan tuumailtu mikä mahtaa aiheuttaa sellaisen "yskäisyn" kiihdytettäessä. Tämä 1/2 - 2 sekunnin mittainen tehottomuus hetki osuu mielestäni aina samoille kierroksille hieman ennen tehopiikin alkamista. Tehottomuus hetken pituus riippuu vaihteesta, 1-vaihteella se on vain yksi 1/2 sekunnin "yskäisy" ja kutos vaihteella ehkä 2 sekunnin mittaista röpöttämistä. Rave 2 toiminta on tarkastettu ja sen säätö ei tunnu vaikuttavan tähän? Aiemmin tuo "yskiminen oli paljon voimakkaampaa, mutta lieveni lähes kosmeettiseksi seikaksi kun laskin neulaa ( oli aiemmin ylimmässä asennossa ja röpelsi ikävästi ?) Nyt neula toiseksi alimmassa asennossaan ja ehkä pitäisi testata miten käyttäytyy jos lasken vielä sen viimeisenkin loven verran. Suutin on 115 putkena Scalvin. Samoin röpeltämistä esiintyy tasakaasulla ajettaessa mutta ennen tuota neulan laskua se oli niin voimakasta että tuntui nykimisenä, nyt enää lähinnä ääni kysymys, tosin senkin haluaisin pois häiritsemästä...
Toinen kyssäri: Sylinterin kannessa on termostaatti. Irroitin siitä liittimen ja oikosuljin sen nähdäkseni mihin syttyy varoitusmerkki lämpötilan noususta?
Mittariin ei tullut mitään merkkiä / valoa mutta kaasukahvan punainen vikavalo alkoi vilkuttaa lämpötila-anturi vikaa??? Myöskään flekti ei käynnistynyt vaikka niin oletin. Onko jollain tietoa miten tuon pitäisi reagoida vai onko vika valon vilkkuminen ainut merkki lämpöjen noususta ( oudoksuttaa jos on, koska vika valo ilmoittaa anturi viasta, ei lämpötilan noususta ).
Niin, että mites on...