Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
20.1.2013 1:40
Joo eli kysytään nyt täältä sitten. Vähän tekisi mieli hommata tämmöinen piikkinen mana kevariksi, millanen peli tää on? Ja joo anteeksi, varmasti moni jo kysynyt mutta en nyt jaksanut selata montaa sivua, pahoittelen
. Vissiin ihan hauska peli ainakin jos ei muuta. Lähinnä olisi mielessä että kuinka paljon tarvitsee investoida että tän saa kulkemaan 110-120, vai uskaltaako tommosia vauhteja edes ajella?
Ja eihan tässä nyt mitään pidempiä matkoja tulekkaan ajettua. Paljonko saa tehoja ihan pelkällä putken, ilmanputsarin ja (jos fiksua?) kaasarin vaihdolla? Saako vakiokannen venat koneistettua isommiksi vai kannattaako hommata suoraan se 140cc kansi? Vai suoraan isompi kone, OORacingilla möivät isointa 28hp, vois olla jo vähän liikaa paukkua?
Ja kuinka yleinen vika tuo kolmannen vaihteen hajoaminen on? Tuntuu että kaikilla olisi samaa vikaa.
20.1.2013 2:14
Helpoin tapa saada vähän piristettyä noihin nopeuksiin ois varmaan valmis konepaketti. Joku 160cc ois varmaan aika sopiva. Itellä menee parhaimmillaan suunnilleen 110km/h tai vähän alle, 140cc sylkkä ja kansi, 24mm kaasari, avarampi putki.. Samalla sais tuon kolmosvaihteen hajoamisen uhan pois. Tällä ei oo todellakaan mitään herkkua paahtaa valtateitä yms pitempiä matkoja. Ei mun mielestä oo mitenkään kauheen pelottavan vaarallisen hutera noissa huippuvauhdeissa, mutta aika rimpula joka tapauksessa. Pikkuteillä ja kyläpyörittelyissä aivan mahtava laitos.
20.1.2013 17:08
Pikkupiristystä kun haluaa niin, 140cc setti + kansi (happymotorparts saksa), uusi 2-kerros vaahtomuovinen ilmanputsari (esim. unifilter suomesta minimotoracing:iltä), mutta ei mitään powerfilter tai pipercros paskaa!, mikuni vm24 kaasari (esim. minimotoracing), magneetti öljyproppu (esim. minimotoracing) paskaa keräämään pois ja parempi pakoputki (oma valinta teetkö ite, ostatko valmiin vai muokkaatko minicrossin putken sopimaan) niin se on siinä, kaikki osat löydät selaamalla topickia.
Mutta oikesti järkevintä on lyödä suoraan parempi kone kiinni kun ei tuo skyteam kone ole mikään laadunjättiläinen, muutehan se on ihan ok, mutta vaihteisto tuppaa lahoomaan.
Ooracing koneet on hyviä, mutta mieluiten sitten semmoinen kone jossa on oikea vaihdettava öljynsuodatin eikä vaan tavallista metallisihtiä + magneettiproppu uuteenkin koneeseen.
20.1.2013 20:20
Mikuni VM24:sen saa suht halvalla kans tuolta Happy-motorpartsilta. Musta tuntuu ton vaihteiston kanssa että kiinalaiset on sinne saman heittäny mitä noissa mopomankeissa on, tai sit siellä on joku perustavanlaatuinen suunnitteluvirhe ko itellä paukahti kolmesti tuo kolmosvaihde paskaksi. Muutenhan tuo Skyteamin kone on 125cc-luokassa hyvinkin laadukas (alusylkkää ja vakiokannessa decomppi), mutta rakennettu liian matalavireiseksi (pienet venat) ja nuo vaihteisto-ongelmat.
Prätkäjätkä, kuin et enää Monkynetissä pyöri?
20.1.2013 20:53
Mulla taas vierähti just vakiokoneella 6 tkm, eikä ole kertaakaan ollut mitään ongelmia. Paljon laatueroja tuntuu olevan.
23.1.2013 20:14
Niin ja jos joku on omaa silmäteräänsä myymässä tässä keväällä niin saa paiskata yv:llä
Jos kiinnostaa hyvittää moposta jotain niin vain plussaa
Anteeksi jos offtopic.
3.2.2013 13:57
Mietin jos ostais skyteam monkeyn ja siihen minimotoracingin 150cc daytonan nii onkos noi daytona moottorit hyviä ja eikös noi mee suoraan kiinni? Onko mitään huomioitavaa ku rupee väsäilee tollasta?joo ja sit viel et huomaakohan poliisit helposti et on eri kone
Tos viel se moottori->http://www.minimotoracing.fi/index.php?main_page=product_info&cPath=8_38&products_id=880
3.2.2013 18:33
Bolt on noi vaakakoneet yleensä on pientä hifistelyä johtojen kaasa voi olla.
Tuskin huomaa ellei cc merkintää näe tai ole sitten tietoa näistä vaakakoneista ja tunnista myllyjä päältä päin.
3.2.2013 22:31
Joo kyllähän toi ulkonäöltään poikkeaa aika huomattavasti, mutta tuskinpa poliisit osaa sitä kattoa jos niitä edes kiinnostaa. Daytonathan on japsikoneita niin pitäisi olla laatua. Noi on vaan aika kalliita, mutta mikäs siinä jos rahaa on. Mm. ooracing (britit) tai happymotorparts (saksa) löytyy halvemmalla vastaavia koneita, mutta laatu ei välttämättä ole yhtä hyvä?
4.2.2013 19:37
ede97 kirjoitti:Mietin jos ostais skyteam monkeyn ja siihen minimotoracingin 150cc daytonan nii onkos noi daytona moottorit hyviä ja eikös noi mee suoraan kiinni? Onko mitään huomioitavaa ku rupee väsäilee tollasta?joo ja sit viel et huomaakohan poliisit helposti et on eri kone
Tos viel se moottori->http://www.minimotoracing.fi/index.php?main_page=product_info&cPath=8_38&products_id=880
Menee suoraan ja on hyviä koneita (mitänyt lyhkäset huoltovälit ja venatiivisteet yms. saattaa mennä paskaks samoinkun kinkki koneissa), paitsi cdi-boksilla on eri liitin kuin vakiokoneessa, mutta tuolta saa
adapteria väliin.
Juu, oikea käyntiinpotkaisu tapa pitää osata tai opetella,
tähän tapaan ja jarrujalka + refleksit pitää olla todella hyvät (keulii hyvin herkästi) + tietty kunnollisen pakoputken (vapaastivirtaavan) ja kaasarin vaatii esim. mikuni vm 28 tai keihin pe 28.
Ja poliisit tuskin mitään ymmärtävät noista koneista, mutta varovainen kannattaa olla kun tyhmäkin kyllä huomaa et tuo on pirun äkänen jos kierrättelet paljon ja muutenkin pommittelet menemään.
4.2.2013 22:19
Saako tähän vehkeeseen mitenkään helposti levytakajarrua? Tai saatteko te säädettyä tota rumpujarrua niin, että se ottaisi melkein heti kiinni, muttei kuitenkaan laahaa? Nyt sellaset säädöt, että tarvii eka painaa reilu 5 cm, kunnes ottaa kiinni.
4.2.2013 23:30
Kallista, mutta sopii suoraan:
http://www.mbfmoto.com/shop/fi/verkkoka ... gory_id=63Minicrossin jarruja porukka on tuolla, monkey.net sivustolla laitelleet et kannattaa sieltä katsoa.
5.2.2013 1:21
Onko tohon ooracingin koneen starttaamisen monimutkaisuuteen jokin syy? Kiinnostaa vaan kun keväällä laitan ton koneen kiinni.
5.2.2013 3:05
Ei siinä mitään salaisuutta ole, koneesta puuttuu puolipuristin ja kun on helvetin korkeat puristukset niin joku paikka antautuu jos poljet väkisin puristusta vasten ja kone potkasee takaisin, eli konetta ja nilkkoja säästävä tyyli kun turha sitä on tahallaan itteä tai mottia rikkoa, ideana siis on ensin saada moottori yläkuolonkohdan yli jolloin on vähiten vastusta ja sitten vaan kova potkaisu niin kone lähtee mukisematta käymään jos säädöt on kunnossa.
Mm. vanhoja crossipyöriä joutuu samallailla polkemaan, ja on kuultu myös tapauksista joissa on murtunut nilkka kun on poljettu väärin.
Ja hieman hitaampi tapahan tuo on kuin joku 50cc mopon polkeminen, mutta äkkiä tuohon tottuu ja ei se todellisuudessa niin kauaa vie kun osaa hakea sen yläkuolonkohdan.
5.2.2013 18:54
Harrikkamiehiltä voi käyä kysymässä tekniikkavinkkejä, eräs isäntä sano että kolmannen jalkapöydän murtuman jälkeen oppi polkemaan isoa vinkkeliä oikein käyntiin. Oorillakin on opetusvideo tuosta oikeaoppisesta käynnistämisestä mutta eihän siitä tieten sitä tuntumaa opi.