Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
30.7.2010 11:40
Tocardo kirjoitti:Masuli- kirjoitti:Voi se hetken aikaa kestää, mutta itse ainakin avaisin lohkot ja vaihtaisin tiivisteen. On ainakin varmempi niin ja samalla saa tarkastettua männän, pytyn ja kytkimen kunnon.
miten saa samalla tarkastettua pytyn ja männän jos ottaa lohkon auki???? kerrokko mullekki? vois olla jotai tosi näppärää
Voi elämä...Tarkottaa varmaan sitä että ottaa sylinterin pois ennen ku lohkon avaa. Siinähän sen samalla näkee????
Elzen kirjoitti:ja vielä et jos joku täl sivul osas kertoo et minkä kokost vastusta joudun heittää välii et saan ledi vilkut toimimaa 12volttia ja 1.5wattia?
Ledeille on olemassa ihan omat vastukset, tai sit hommaat elektronisen vilkkureleen. Se säätää automaattisesti.
1.8.2010 13:28
Minkä kokoset laakerit on tetsarissa takapyörässä?
Ja mistä niitä vois ostaa?
Kun on jo hieman välystä tällähetkellä olevissa.
15.8.2010 23:31
mikäköhän vois olla pielessä, kun ei lataa akkua ajon aikana? kestää aina muutaman päivän toi akku ja sitten loppuu. sen jälkeen saa kumminkii ladattuu akun oikeel laturilla
19.8.2010 20:30
Olisi ilmeisesti heti pitänyt postia tänne uuden topikin sijasta. Mutta, pitemmittä puheitta:
Probleemi on nyt sitten tällainen, että ostin vähäsen aikaa sitten TZR:n vm. -90, akku oli paskana(vaihdettu jo) mutta muuten hyväkuntoinen. Nyt kuitenkin huomasin(kortti on vielä saamatta joten ajeltu vain lyhyitä testiajoja), että noin kymmenen minuutin ajelun jälkeen mittariston alapuolella sijaitseva motin lämpömittari on pompannut lähes ääripäähänsä. En ole siitäkään tosin aivan varma, että mittaako tämä lämpömittari sitä, milloin motti on lämmennyt tarpeeksi(mittari ääripäässä), vai yleisesti lämpötilaa eli moottori olisi liian kuuma. Mittarissa on kuitenkin ääripäät merkattu C ja H, mutta mitään 'punaista aluetta' ei ole. Jos joku jolla on laajempi tietämys osaisi valaista asiaa olisin vallan kiitollinen.
Niin kauan kuin tämä ongelma pysyy avoimena, en viitsi lähteä pidemmälle ajolle leipomisen pelossa.
Oletetaan kuitenkin (kuten asia todennäköisesti on), että motti ylikuumenee. Tässä tapauksessa olen oman osaamiseni nojalla melko neuvoton. Jäähdytysjärjestelmän(nestejäähdytys) tarkistamista ja moottoriöljyn vaihtamista olisin duunaamassa näin alkuun.
Jos osaavampi porukka osaisi neuvoa mitä tehdä?
19.8.2010 20:47
ite koittaisin ainakii ilmata jäähytysjärjestelmän ihan ekana. onko nesteitä kadonnu? ja oman käsityksen mukaan yleistä lämpötilaa se mittari taitaa mitata, kun itse en oo ikinä saanu lähellekkään oikeaa reunaa.
19.8.2010 23:00
Eilen sain koottua tetsarin ja nyt on heti ongelma. Yhden päivän pyörä toimi kuin unelma mutta sitten ilmeni ongelma. kesken ajon se yhtäkkiä hyytyi ja sammui. Koitin käynnistää sitä noin 10min ja se ei antanut minkäänlaisia elon merkkejä. jatkoin polkemista ja yhtäkkiä se lähti käyntiin ja toimi normaalisti, ja sain ajettua kotitielle asti jolloin taas kävi sama ja työnsin sen lopulta kotiin. koitin käynnistää ja pienen polkemisen jälkeen se lähti käyntiin. kävin ajamassa mutkan ja silloinkin se toimi moitteettomasti kunnes sama kävi taas. Katsoin että jäähdytysnesteet olivat vuotaneet. Olin remontin aikana poistanut termostaatin, voiko tämä vaikuttaa? Kipinä tulee ja bensaakin oli.
19.8.2010 23:54
mitä kaikkee muuta olit purkanu? sammuko se siis silleen et tuli et booo... ja sit sammu?
20.8.2010 0:19
Peraa_ kirjoitti:mitä kaikkee muuta olit purkanu? sammuko se siis silleen et tuli et booo... ja sit sammu?
Joo, booas ja sammahti. Se booaus ei ollu samanlainen ku bensa esimerkiksi loppuu, se oli "lievempi". Kaasarin puhistin.
20.8.2010 11:27
kannentiiviste voi vuotaa.
20.8.2010 13:40
WaDe- kirjoitti:kannentiiviste voi vuotaa.
Miten se sitten aluksi toimii normaalisti ja noin 200m ajon jälkeen hyytyy eikä meinaa millään lähteä käyntiin?
23.8.2010 16:23
Mullakin vuosi kannentiiviste ja teki just tollasta. Kun käytät pyörää paikallaan niin katoppa että tuleeko syyläriin tai paisuntasäiliöön kuplia.
26.8.2010 23:47
Noniin, kannentiiviste vaihettu ja vähän muitaki tiivisteitä. Nyt kuitenkin jäähdytysnesteet on sekasin ja putkesta tulee valkeeta savua/vesihöyryä. Muuten toimii normisti. Missäs kohtaa ne voi mennä sekaisin ja miten päin ne jäähdytysnesteletkut jotka tulevat sylinterin kannelta menevät kaasariin?
27.8.2010 15:19
Katoitko ettei kansi vaan ole halki?
28.8.2010 2:17
tanskude kirjoitti:Katoitko ettei kansi vaan ole halki?
Eipä taida olla. Nyt huomasin ettei enää tule valkosta savua, totta tuolla kestää ajaa.
28.8.2010 12:09
Miten pitkä on tetsarin takajousi? Kun vanha on jo hieman kulahtanut ja uusi maksaa hieman liikaa niin jos kehittelis jostain toisesta pyörästä jousen siihen?