Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

5.6.2008 15:12

Tossä yöllä välähti mieleen toi af kytkimen narina on pakko olla kiinni kytkin jousista eli jotkut on löysempiä ja jotkut kireämpiä niin puristaa silloin levyt epätasaisesti kiinni... itellä ei auttanut uudet levyt,painelaakeri,kruunu... jousia en sitte tajunnu uusia.. no seuraavana listalla se homma.

5.6.2008 16:21

Itellä samat jouset ja ei narina ollut niistä kiinni. Jos haluat oikein syyn tietää ilman mitään oivalluksia niin kytkin levyjen vaihdon yhteydessä on myös syytä vaihtaa välilevyt, koska ne ovat afin nariseva osa. Ne ovat siis hieman käyrät. Tästä syystä uudet levyt eivät kulu tasaisesti. Eli narina ongelmissa suosittelen molempien, niin massa kuin välilevyjen vaihtoa SAMALLA kertaa.

5.6.2008 21:54

Heitettiin uudet vaihteistoöljyt,Motul 10w30 sisään Affiin.Kunnolla lämmettyään vaihteet tuntuvat jäykiltä,ja vapaa on vaikea löytää käynnissä.
Öljyhän pitäis olla hyvä,vaan eikö sitten ole kuitenkaan sopivaa?Vanhat öljyt oli ties miten pitkään olleet edelliseltä omistajalta... :-/

5.6.2008 23:15

Kysynpä vaihteeksi täältä AF1-topicista, kun on kerran sama moottori:
Onko kellään myydä rotax 123:n vauhtipyörää? YV:tä jos on!

6.6.2008 3:22

jaaman kirjoitti:Heitettiin uudet vaihteistoöljyt,Motul 10w30 sisään Affiin.Kunnolla lämmettyään vaihteet tuntuvat jäykiltä,ja vapaa on vaikea löytää käynnissä.
Öljyhän pitäis olla hyvä,vaan eikö sitten ole kuitenkaan sopivaa?Vanhat öljyt oli ties miten pitkään olleet edelliseltä omistajalta... :-/


taitaa olla "pikkasen" liian jäykät öljyt nuo 10w30 märkäkytkimelle...

6.6.2008 12:31

Mitä öljyä muuten kannattaa laittaa lootaan?

E: Eilen sain AF1'sen takasi huollosta. Oli magneton puoleinen petari napannu kiinni. 200km oli ajettu sillä laakerilla. No nyt on uudet petarit molemmilla puolilla :)

6.6.2008 17:41

jaaman kirjoitti:Heitettiin uudet vaihteistoöljyt,Motul 10w30 sisään Affiin.Kunnolla lämmettyään vaihteet tuntuvat jäykiltä,ja vapaa on vaikea löytää käynnissä.
Öljyhän pitäis olla hyvä,vaan eikö sitten ole kuitenkaan sopivaa?Vanhat öljyt oli ties miten pitkään olleet edelliseltä omistajalta... :-/

Mul sama juttu et ei löyä vapaata kunnol käynnissä, Mutta tarviiko sen käynnissä löytää vapaata? :D

6.6.2008 18:32

Pitkään kun on paikallaan niin ei kannata olla kytkin pohjassa vaan laittaa vapaalle. Eli jos tulee valoihin ja juuri vaihtuu punaseks, niin kannattaa vaihtaa vapaalle.

6.6.2008 20:42

Viimeksi muokannut soup päivämäärä 8.6.2008 19:15, muokattu yhteensä 1 kerran

6.6.2008 21:02

Ekana kannattaa tsekata johdot ja että virtaa tulee RAVElle asti, jos virtaa ei tule ja johdot on kunnossa, niin vika on jossakin välillä olevista bokseista. En tiedä mitä bokseja siinä välillä on, joten tarkista ne boksit mihin johtoja menee, mitkä on akun ja RAVEn välillä.

7.6.2008 19:57

Leikkas aprilia kiinni sitten... En kerinnyt viela tutkia syyta, mutta epailisin vesipumppua.

Mika manta on paras? Sylinterina toimii mitaka.

7.6.2008 21:13

soup kirjoitti:Leikkas aprilia kiinni sitten... En kerinnyt viela tutkia syyta, mutta epailisin vesipumppua.

Mulla leipo kerran kun termostaatti jumitti. Kannattaa tarkistaa sekin.

8.6.2008 15:04

Jos Apikka leipasee vaikka lämmönnousun takia, niin sylinteri ei taida mennä mikskään? Siis näin yleensä.

8.6.2008 16:04

Joo, elikka purin koneen.

Manta lampoleikannut, sylinterissa pienet jaljet, mutta ei syvia naarmuja.

Termostaatin tarkistin kiehuvassa vedessa. Se tappi nousee hiukan sielta. Pitaisiko siina tapahtua jotain huomattavampaa?

Miten saa selvitettya etta toimiiko vesipumppu?
Ei jaksaisi turhanpaiten alkaa purkamaan moottoria.

Mita mantaa suosittelette tilalle?

8.6.2008 17:05

mä oon ajellu tarvikemännällä, meteoriitti toistaiseksi pysynyt vielä putkessaan :)