Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

10.5.2007 19:53

juu-joa kirjoitti:
dr.gyro kirjoitti:jm voikko tehä mulle putken, amiskalla eivät suostu tekemään "laittomia" osia
Mäki kysyin, ei se tee


Miksette vaa ite väännä, ei se oikeesti ole niin vaikeeta. Kyllä varmaan joku tuttu osaa tehdä teille. Itelläni on monta kaveria jotka vois tommosen mulle vääntää.

11.5.2007 0:18

onko tässä pyörässä kone kopio hondan koneestä jotan käytettiin >04vm 125 derbeissä?

11.5.2007 10:51

Miksette vaa ite väännä, ei se oikeesti ole niin vaikeeta.
En itse ainakaan ole mitään teeseitse -miehiä. Ei minulla kyllä ole hajuakaan miten putki väännetään. Ja vaikka se jotenkin onnistuisi niin homma kaatuu siihen etten osaa hitsata kunnolla ja sitä vissiin tarvitaan kiinnikkeissä.

Enkä muutenkaan satu tuntemaan ketään joka osaisi taivuttaa putken :(

onko tässä pyörässä kone kopio hondan koneestä jotan käytettiin >04vm 125 derbeissä?
Joku on jo tota mun mielestä joskus kysynykki, eikä mun mielestä ole.

11.5.2007 15:41

mukavaahan tuolla on joka paikassa muualla paitsi moottoritiellä ja yli 100:n rajotuksella ajaa.. jääpi motarilla ja nopeemmilla tieosuuksilla koko ajan jalkoihin vakiona. mikä nyt taitaa olla jokasen piikkisen nelarin ongelma..

11.5.2007 16:06

Joo ei voi vaatia nelari kevarilta (125cc) niin paljoa tehoja. Jos hauat pysyä nopeemman liikenteen mukana ostakaa 2t.

12.5.2007 9:06

Pego kirjoitti:Joo ei voi vaatia nelari kevarilta (125cc) niin paljoa tehoja. Jos hauat pysyä nopeemman liikenteen mukana ostakaa 2t.

2t on vain niiin karut äänet. :S

Mutta kurejahan tässä ei oo? Eli noin niinku tiivistettynä
- kaasari
- putki
- pidemmät välit
- ja joku sylinteri
Noilla siis alettais varmaan olla jo lähellä? :)

12.5.2007 12:26

Mutta kurejahan tässä ei oo?
Nooh. Ei tässä varsinaisia ole, mutta ainakin tuo vakioputki tuntuisi ahistavan aika pahasti. Lisäksi ilmanotossa on joku outo tötsä putsarin sisällä, jonka saa ihan vaan otettua pois ilman mitään kummempia toimenpiteitä. En sitten tiedä onko tuo tehty huonontamaan ilmanottoa vai parantamaan filtterin toimintaa.

Pakokaasunkiertokin kannattaa tukkia, se on tosi helppo homma myös. Selaa vaikka sivuja taaksepäin niin löydät ohjeet siihen. Itse en käyttänyt ruuvia kuten ohjeissa neuvottiin, vaan tukin aika amatöörimäisesti kierron sinitarralla :D

12.5.2007 13:57

juu-joa kirjoitti:
Mutta kurejahan tässä ei oo?
Nooh. Ei tässä varsinaisia ole, mutta ainakin tuo vakioputki tuntuisi ahistavan aika pahasti. Lisäksi ilmanotossa on joku outo tötsä putsarin sisällä, jonka saa ihan vaan otettua pois ilman mitään kummempia toimenpiteitä. En sitten tiedä onko tuo tehty huonontamaan ilmanottoa vai parantamaan filtterin toimintaa.

Pakokaasunkiertokin kannattaa tukkia, se on tosi helppo homma myös. Selaa vaikka sivuja taaksepäin niin löydät ohjeet siihen. Itse en käyttänyt ruuvia kuten ohjeissa neuvottiin, vaan tukin aika amatöörimäisesti kierron sinitarralla :D

Hmm, no kiitos. :D
Sitten jos(kun) tälläinen tulee niin tuun taas ilmoittamaan itsestäni. :)

12.5.2007 16:25

kyllä kannattaa varmaa harkita sitä ruuvia :D
Eikös se sinitarra sula sinne?

13.5.2007 12:20

Pego kirjoitti:kyllä kannattaa varmaa harkita sitä ruuvia :D
Eikös se sinitarra sula sinne?
Ei sen pitäisi kun on tarpeeksi hyvin tukittu ja ei pääse niitä pakokaasuja sinne pienen putken sisään vaan ne pysähtyy ennen sitä. Pitäs kyllä avata se ja kattoo että mikä on tilanne :D

14.5.2007 20:51

itelläni on nyt vahvasti harkinnassa kyseinen pyörä, ja tältä foorumilta onki aika kivasti tietoo irronnu :).. Mutta onks tääl porukalla tietoo mahdollisista tyyppivioista? ja sit ois kiva tietää et kuinka paljon vääntöö pyöräst löytyy, ku sitä lukemaa ei oikee ees googlettamalla löydy :D

14.5.2007 20:53

vääntöö o enit3! mun isona murheena oli kauan aikaan tankinkorin tiiviste:D mut ei muuta

15.5.2007 10:13

Arzkaa kirjoitti:itelläni on nyt vahvasti harkinnassa kyseinen pyörä, ja tältä foorumilta onki aika kivasti tietoo irronnu :).. Mutta onks tääl porukalla tietoo mahdollisista tyyppivioista? ja sit ois kiva tietää et kuinka paljon vääntöö pyöräst löytyy, ku sitä lukemaa ei oikee ees googlettamalla löydy :D


Vilkun rele oli mulla ongelma alkuun, vaihdettiin räsän releeseen ja sen jälkeen ei ol travinnu vaihtaa. Meni takuuseen.

15.5.2007 11:28

mulla ei oo ollu mitään ongelmia, aika laiska tää vaan on.

JM. mites se putki?

eiku joo, vaihdepolkimen pultti putos itestään. ne ja muut mutterit kannattaa kiristää enenne ku alat sillä vehkeellä ajamaan(siis ennen ensimmäistä ajokertaa eikä joka ajokerralla)

15.5.2007 22:03

en ala vääntään niitä ajanpuutteen vuoksi (työssäoppimisjakso sekä WoW nyt siihe asti ko saan kortin takas:D)