Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

4.7.2005 23:21

no en jaksa oikeen uskoa väljään koneeseen kun remontista (porautus+männät ja hilppeet) on vasta vajaat 20tkm.
pyörä käy nyt hieman rikkaallaa joten ajattelin että laitan luistin neuloja huomenna pykälän alemmaksi jotta seos muuttuu laihemmalle jos sitten kulkisi helpommin edes sen 100

4.7.2005 23:37

Mittailes silti puristuspaineet mittarilla.

Minun hondan ei ainakaan väljä pitäis olla kun puristuspaineet 12,5 :).
Se saattaa se neulojen laskeminen jo auttaa, ite kun vähän säätelin alakierroksille tehoa neulasäädöillä niin kävi että ei kulkenu ku sata ja kiihty hikiseen, sitten laskin yhen pykälän neuloja ja pelitti kuin unelma.

6.7.2005 17:27

Voitteko laittaa linkkii kaupoist jos ois ilmanputsarit?? Ite en löytäny mistään..

6.7.2005 20:40

PItää nyt alkaa hehkuttaa et tuli sit cb hankittua...vm. -77...

7.7.2005 20:04

stormilta ainaki löytyy ilmanputsareita.

prkll.. tänää se cb sitte meni kyljellee :( liikaa kanttasin yhtee mutkaa ja tappi käänty ylös ja tökkäs ja kone kosketti maata sit lähettii :( ei onneks menny mitää rikki muutaku et keula väänty ihan solmuun sai kyl heti käännettyy suoraks :D ja sitte vilkun polttimo hajos. on muute ihme homma et aina vaan hajoo polttimot eikä koko vilkku :D

7.7.2005 22:34

hmm..eilen kun menin töihin niin cb kulki semmosta 100 kaasu pohjas, pääsin kaupunkiin ja jarruttelin moottorilla liikenne valoihin..
no sit pysähyin siihen, vihree valo ei ku menoks nii mitäs vittua cb muuttu entistä mopommaksi, 1 kaasu pohjas vedättelin 40 ja äkkii 2 sit 3 ja hikiseen 60 ja booas niin perkeleesti......
ny sammuu heti kun kaasun päästää vapaaks ja työntämällä käyntiin....

Mikähän tohon japanin ihmeeseen tuli. Huomenna ehtis selvittänää. Kaasares voi olla paskaa, mut kone kumminkin kierti samalla lailla kuin edellis päivänä....
voi olla et kärjet on tullu tiensä päähän, sähkö vialta vaikuttasi ku ei &kone kilkata ei mitään muutakaan ylimäärästä kuulu...

7.7.2005 22:43

Tulpat tarkasteleppas, mulla teki saman ku toisen puolen pytty simahti, kiertää kyllä mutta todella hitaasti ja booaa rankasti kun ei pyöri kuin 1-pytty, tulpan vaihdoilla vika korjaantui, nytten tosin tekee joskus harvoin että kun kiihdyttää ja sitten hiljentelee ja lähtee kiihdyttämään niin röpöttää perhanasti 6000 asti ja sitten tempasee kunnolla kierroksia jonnekin 9000, sitten kun on vähän aikaa ajellu yli 6k kierroksilla niin toimii taas, varmaan kaasari (taas!) täynnä paskaa, no eihän tuosta oo vasta kuin 450km kun viimeks kaasarit putsasin :D.

Nyt on muutes tasan 5600km tullu ajettua, tuostakin määrästä sellanen 200-300km ilman kytkintä kun vaijerin perkele katkes toissapäivänä, no kakkosella työntää käyntiin ja vaihdella vitoselle ja ajellaan sitten viitosella. Ja nykyään on alkanu potkia kakkosta vapaalle nopeasti kiihdytettäessä, varmaan alkaa loota olemaan aika kulunu ku 60664km koneella takana ja kuulemma kerran on kone aukastu.

Mites, käytättekö muutes cb:issänne venttiilien suojalisäainetta jos ajatte 95-bensalla? Ja onko KUKAAN suomen cb-kuskeista menossa kalajoelle piikkimiittiin?

8.7.2005 14:01

tulpat on ihan brand nyy----no yks puute lisää vika lsitaan on varmasti se et akkun + kaapeli oli katkennut, ja se oli kiinni enään sellasesta 1mm leveesta kulmasta..

9.7.2005 11:08

jossai vanhas TM:ssä suositeltiin käyttämään venttiilien suoja-ainetta-> kaytän 98-bensaa ja lisään sit viel venttiilien suoja-ainetta..
hyvin on muuten pyörä pelittänyt.. mitä nyt pikkuvikoja ollut.. viime kesän tulppien kostumisestaki päästy eroon ;D ite oon ajellu cb:llä kohta sellaset 13tuhatta.

10.7.2005 16:25

no niin nyt on uus akku, + kaapeli...
no ny meni oikeen 65-70km/h 3-vaihteella...4 en kehannu vaihtaa kun ois varmaan sammunnu...
koko ajan nyki ja hyyty aina ku pisti isompaa...ja otti laiskasti kierroksia vastaan, en tiedä plajo kiertaa ku mittari on paskana, vissiin se vaijerin pää nyskääntyn..

pitää vaihtaa viä kärjet..ja jos ei auta nii kaasarit ja bensaletkut pitää putsata..

10.7.2005 16:41

huh nyt on 2200km lomamatka :D ceebeellä takana. nyt ois kolme viikkoa töitä ja ajattelin jos ajais sitte iron butt ajon sillä (hulluutta)

kannatttaa tarkastaa kärjet ja niiden säätö

10.7.2005 17:03

Ja putsailla kaasarit.

10.7.2005 18:37

Kohta ratkee pää..miten mä säärän noita kärkväliä tai muutenkin sytysytä, ei oo mitään erillistä vipua eikä tota levya voi sillee pyöritellää..aarggh...

10.7.2005 20:57

Eikö niitä kärkiä voi mitenkään säätää, niitähän pitäis pystyä liikuttelemaan? Koitas muuten saada kuvia siitä sinun cb:stä.

Alkaa olemaan kohta eturengas vaihtokunnossa, samoin etujarrupalat ja takarissa, rahaa palaa..

11.7.2005 18:42

offtopic-eilen yönä kuvia laitoin...ei oo viä näkyvis...