Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
27.9.2015 23:33
Koropalaa koitin husseen metästää mutta en äkkiseltään löytänyt. Jos jollain on ylimääräisenä ni saa tarjota! Tai jos tietää paikan mistä nuita saa ni kertokaa.
11.10.2015 19:20
Mihinkä suuntaan tuo "bensavipu" pitää osottaa, että varatankki on käytössä, kun ohjekirjassakaan ei kunnolla kerrota?
11.10.2015 23:52
Ylöspäin kun osottaa vipu niin on varatankki.
18.10.2015 23:26
Holvaako muilla täydellä tankilla bensaa korkin välistä?
Pirun ärsyttävää kun kokoajan haisee vaatteet bensalle.
19.10.2015 19:45
Ei pitäis vuotaa. Sulla on se tiiviste mennyt siitä korkista joten sen uusimalla saat taas pitävän korkin.
16.11.2015 15:27
Meneeko minkään muun hussen katteet suoraan smr:ään?
17.11.2015 0:17
06-> sm katteet ja 06-08 wr katteet pitäisi mennä ainakin. Pienemmät takakatteet saat ainakin 2010 510 hussesta jossa levitykset molemmilla puolella (?)
20.11.2015 12:05
Minkälaisia tulppia on laitettu imukaulan ja pakoputken egr reijille?
24.11.2015 17:42
Paljon vois olettaa löyttvän tehoja jos iskis pelkän 183cc pytyn kiinni (tietty isompaa suutinta vaatii samalla)?
Entäs jos laittaiski 200cc? Tarviiko/onko kannattavaa laittaa vielä jotain muuta tollasen setin lisäks?
http://www.ee-speed.com/index.php?page= ... 09&target=(olettaen että tuo sopii)
http://automotivespartsshop.com/product ... P-KIT/?o=a(puuttuuko tuosta jotain olennaista, vai mikä on ku on noi halpa?)
25.11.2015 0:08
183 setin kanssa ehkä 2-3 hp lisää ja väännöt melkein tuplana jopa. (Vakiona 12.1 nm, joku aikanaan oli penkittänyt Yamaha wr + 183 + säädettynä 19.jotain nm) On oikeasti ihan järkevä virityskeino, huomaa hyvin ajossa vaikutukset.
Toi ee-speedin setti on oikeasti 183cc mun käsittääkseni, voit toki varmistaa viellä sieltä.
Ja tuo linkkaamasi 200cc setti on halpa juuri tuon takia mistä se tulee, siellähän 183 setitkin halvempia kun Malossin tai Athenan laadukkaammat setit.
200cc setin kanssa pitäisi alkaa alakertaa yms alkaa vahvistelemaan/muokkailemaan kun taas 183cc setti on "bolt on".
25.11.2015 8:17
Juu 183cc on vääntövehe, ei teho. Pelkkä 183cc pytty on jo ihan kiva lisä, suosittelen kyllä vielä sen lisäks virinokkaa
"tehoalue" jatkuu huomattavasti ylemmäksi joten jaksaa vetää kovemmissakin vauheissa mukavasti. Yli 25-30tkm ajettuun alakertaan en suosittele laittamaan isompaa pyttyä ilman alakertaremonttia. Itse laitoin reilu 30tkm ajettuun koneeseen 183cc+virinokka ja kaikkee muuta pientä niin kerkesin ajamaan 2500km niin meni kiertokangen alapään laakeri.
25.11.2015 8:23
EE-Speedin pyttysetin unohtisin, sikahintainen merkitön pytty. Varmaan ostettu parilla sadalla sisään, suuttimet vitosella, jouset kympillä ja hintalapuksi 500€. Bisnes on bisnestä mutta mielummin ostaa Athenan tai Malossin, niihin saa jatkossakin varaosia.
Alakerta kestää 200cc pytyn mutta ei niin pitkään kuin 183 pytyn kanssa. 183 pytyllä Hussesta tulee ihan eri pyörä ja sitä ei voi verrata millään tavalla 125:een. 183 on ehkä järkevin viritys moottorin keston ja tehojen nousun osalta, vääntöä tulee lisää ja kone kestää järkevällä käytöllä lähes saman kuin 125 pytyllä.
25.11.2015 9:38
Kiitos valaisevista ja asiapitoisista vastauksista!
Taitaa kuitenkin olla niin että senverta kallis homma tulossa (pytty, alakerta ehkä kytkin ja virinokkakin vielä) että jää varmaan tekemättä vielä ens ajokaudelle nuo. No ajellaan sitte vakiona sen mitä keretään ja tehään kesätöitä nii sitte on kaikki valmiina rassauskautta varten
25.11.2015 10:22
Pelkkä 183 pytty ja suuttimet riittää, jäykempiä kytkinjousia et tarvitse pelkän pytyn kanssa. Jos kytkin luistaa niin levyt on loppu, maksaa noin 30€ ja luisto loppuu siihen. Käytöstä riippuen 183 pytyllä kytkinlevyt kestää 5000-10000km.
25.11.2015 18:52
19jonsku kirjoitti: Yli 25-30tkm ajettuun alakertaan en suosittele laittamaan isompaa pyttyä ilman alakertaremonttia. Itse laitoin reilu 30tkm ajettuun koneeseen 183cc+virinokka ja kaikkee muuta pientä niin kerkesin ajamaan 2500km niin meni kiertokangen alapään laakeri.
Murska kirjoitti:Pelkkä 183 pytty ja suuttimet riittää, jäykempiä kytkinjousia et tarvitse pelkän pytyn kanssa. Jos kytkin luistaa niin levyt on loppu, maksaa noin 30€ ja luisto loppuu siihen. Käytöstä riippuen 183 pytyllä kytkinlevyt kestää 5000-10000km.
Eli tarviiko/kannattaako sitä alakertaa rempata jos reilu 30tkm ajettuun alkaa laittaa sitä 183cc settiä? Vai puhuitko murska pelkästään kytkinjousista?
19jonsku kirjoitti:Pelkkä 183cc pytty on jo ihan kiva lisä, suosittelen kyllä vielä sen lisäks virinokkaa
"tehoalue" jatkuu huomattavasti ylemmäksi joten jaksaa vetää kovemmissakin vauheissa mukavasti
Missäs hinnoissa ne virinokat suunnilleen liikkuu?