Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
27.5.2015 11:06
Joo kirjotusvirhe pääs käymää
Pistin dropboxin kautta nyt. Ei tullut itelle lainkaan mieleen pistää sitä kautta
https://www.dropbox.com/s/guzes0hn47mo6 ... o.pvm?dl=0
28.5.2015 0:56
Joo,hienoa että jaksoit tämän tehdä auttaa varmasti todella montaa ihmistä kun saa aika lähelle säätöihin tuolla setillä olevan pyörän.
30.5.2015 23:35
Juputin kirjoitti:
Ootko tehtaan korjausopasta selannu? Sieltä luulis ohjeet löytyvän tuohonkin hommaan.
Mistä voin esim ladata tai selata sitä?
31.5.2015 14:58
Karggainen kirjoitti:http://www.yamahar125.com/threads/download-yamaha-wr125r-wr125x-service-repair-manual.2900/
Teet käyttäjän, niin voit ladata.
Ei onnistu käyttäjän vahvistus koska en saa vahvistusmailia sähköpostiin jolla tein tunnuksen?
1.6.2015 17:35
kiitos! Tosin en ole varma pitääköhän koko kytkin purkaa oppaan perusteella. s. 228 oli kuva palautusjousesta yms. mutta ei tuo laitos tunnu lähtevän millään, (lieneekö sit niin lujasti laakerissa kiinni?) ei viitsi väkisinkään repiä kun jos neulalaakeri hajoaa sisälle niin paskempi juttu
ei tuo nyt ainakaan kierteilläkään näytä olevan. Kuulostaa kyllä ainaki hullulta että jos kytkimen palautusjousen vaihtoon tarvitaan koko kytkimen purkamista.
1.6.2015 17:52
Joutuu avaamaan kytkimen että saat vedettyä kytkimen vivun ylös lohkosta, vivun ja kytkimen välillä oleva tanko lukitsee kytkinvivun paikalleen. Kun irroitat kytkinkorin niin huolehdi ettei akselin sisällä oleva n.4mm kuula pääse tippumaan ja katoamaan.
2.6.2015 10:13
Mites kuinka luotettavaa on kun olisin vaihtamassa hussee weeraan ja weeraan vaihdettu mäntä ja sylinteri 18tkm kohdall. Eli mun käsityksen mukaan näihin ei sylinteriä tarvi missään nimessä vaihtaa ja siitä kun häneltä kysyin niin sanoi että alkoi syömään öljyä joten piti vaihtaa ainakin mäntä ja sitten sano et vaihtoi sylinterinkin siinä "varman päälle". Eli mitä mieltä ootte kuinka luotettavaa tää olis?
2.6.2015 10:22
Melko varmaan ajettu ilman öljyjä tai keulittu niin paljon että kone on leikannut kiinni. Jos näin on käynyt niin koneeseen voi tulla muutakin yllättävää esille. Jos pytty on vaihdettu niin mikä pytty siinä on? Jos on laitettu se halpa pytty mikä ei ole Nicasil pinnoitteella vaan teräksisellä sylinteriputkella niin mä jättäisin ostamatta.
3.6.2015 17:23
Millasia välityksiä suosittelette smoto weeärrään, jotta jaksais vetää viimesenki vaihteen loppuun..
Tietopankin puolellaki kerrottu et vakiosta pienempi eturatas syö ketjunlaaharin nopeesti, eli takaratasta isommaks, mutta miten iso?
3.6.2015 17:45
Ei ole mitään järkeä laittaa välityksiä millä pääsee 6 vaihteella rajoittimelle, siitä kun ei ole mitään hyötyä vaan pelkästään haittaa koneelle kun sitä vingutetaan ihan turhaan. Huipputeho tulee ulos 9000rpm tuntumassa ja sen jälkeen alkaa tehoissa jyrkkä lasku ennen kun rajoitin menee päälle, tästä syystä välityksiä ei kannata tehdä rajoitinrallia silmällä pitäen. Muutenkin nelarin kanssa pelataan enemmän väännön kun kierrosten kanssa.
Beta on välitetty niin että 5 vaihteella menee vinguttamalla rajoittimelle, kuutosella ei. Välityksissä on haettu kompromissia kiihtyvyyden ja järkevien kierrosten kanssa matka ajossa.
7.6.2015 12:58
naksu007 kirjoitti:Kyllähän tuola projupuolella on OziBo_ nimimerkkisellä kaverilla tälläinen setti:
SRP 205cc Sylinterisarja
Sylinterinkansi 18-19/22-23 venttiileillä
Kireämpi nokka (AMPS:ltä kai)
Koso imukurkku, -torvi ja 32mm kaasuläppä
10-porttinen suutin
Koso säätöpotikka
BMC ilmansuodatin
Arrow kokoputkisto
Ei oo penkissä käyny kun en saa sitä käyntiin kannentiivarin ja männänrenkaiden vaihdon jälkeen. Ei jaksa pyörittää yhtäjaksoisesti startilla. Järeämpi akkukin jo paikallaan.. Onko ideoita?
7.6.2015 16:05
Mikä mahtaa olla weerassa vikana? Eilen kesken normaalin ajon syttyi öljyn merkki näyttöön. Öljyt vaihdettu n.400 Km sitten merkki huollossa. Kilometrejä mittarissa on 6300. Voisiko öljyn anturi olla hajalla? Öljyä on koneessa hiukan yli maximi rajan, mutta siitä se tuskin johtuu, koska näillä öljyillä on ajettu jo melkein kuukausi eikä ole ennen herjannut mitään. Olisiko ongelmaan mitään yksinkertaista ratkaisua
? Kiitos vastauksista jo etukäteen.
7.6.2015 21:27
Se on vaan sellainen muistutusmerkki, joka muistuttaa siitä että olisi hyvä vaihtaa öljyt. Eli toimii siten että öljynvaihdon yhteydessä tämä pitäisi mittarissa nollata ja sitten kun on kulunut näille laitteille tietty aikaväli milloin pitäisi öljyt vaihtaa niin tuo muistuttaa siitä. Eli sun tapauksessa ilmeisesti huollossa ovat jättäneet öljynvaihdon yhteydessä nollaamatta tämän, joten ei mitään hätää ole. Tuon saa pois mittarista/nollattua siis painamalla mittarin nappia tarpeeksi pitkään pohjassa.
Sitten omaan kysymykseen.. Eli WR rupesi tuntumaan jotenkin pesun jälkeen tehottomammalta kuin ennen.. Ja myös ainakin kylmänä (taisi myös lämpimänäkin) booaa kun laittaa tyhjäkäynnillä kaasun nopeasti pohjaan. Putkeen taisi vähän päästä vettä mutta empä usko että se niin haittaa. Missä vika?