Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
29.12.2014 23:21
Prätkä jätkä kirjoitti:Aina kaasarilla, aprilian vastaava nelari on sit ruiskulla (rs4 125 ie tai jotain sinnepäin se malli).
Nyt taitaa vm 2014 olla ruiskulla, ainakin siltä näytti kun mp maailman sivuilla kävin vilkaisemassa.
31.3.2015 22:21
http://www.nettimoto.com/derbi/gpr/1798091 No huhhuh, onko ne kaikki kepardit tämmösiä
26.4.2015 13:13
Pitääkös tämmöiseen vehkeeseen vaihtaa suutin jos vaihtaa slipari änkän elikkä sitte käykö liian laihalla.
10.10.2015 16:53
Nostetaanhan tätäkin aihetta, kun tämmöstä pyörää oon miettiny kanssa yhtenä vaihtoehtona.
Mitä tästä noin suurpiirteisesti kannattaisi tietää ja onko mimmoinen verrattuna vaikka Suomessa erittäin yleiseen yzäriin? Moottori kai tässä on ainakin Minarellia luotettavampi, mutta oon lukenut kanssa, että muuten on laadultaan hieman "italialainen". Onko näissä vehkeissä jotain erityisiä tyyppivikoja, joihin pitäisi kiinnittää huomiota pyörää hankkiessa?
Tehot käsittääkseni aikalailla samoissa, mitä Yamaha ja muutkin vesijäähynelarit?
Onhan tuo ainakin Yamahaa ja Hondaa nätimpi, jos sillä perustelee hankinnan.
Ja suhteellisen halpoja kilometreihin nähden, joka varmaan toisaalta johtuu siitä, että ovat aika harvinaisia Suomessa.
11.10.2015 12:56
Moottorin luotettavuus menee Minarellin ja Hondan koneen väliin. Tehot samassa Minarellin kanssa, vähän enemmän tehoa kun hondassa.
Laadusta en tarkemmin tiedä mutta jos jotain vikaa tälläsessä aattelisin olevan niin varmaan sähköt ensimmäisenä, tuskimpa nekään iso ongelma?
Halvalla jos haluat kestävän niin CBR on varma valinta, mutta onhan GPR kuitenkin paljon hienompi ja jos itse noiden välillä pyörittelisin päätöstä niin kyllä GPR:rän varmaan ostaisin.
11.10.2015 14:41
Kiitoksia vastauksesta!
Täytyy varmaan käydä ihan paikanpäällä ihmettelemässä näitä, niin saa sitten jonkinmoista kuvaa.
Hondahan olisi tekniikan puolesta aika mahtava valinta, mutta tuppaavat nuo uudemman mallin pyörät maksamaan jo suht. paljon, eikä kyllä ne vanhemmat kapeat cebarit nappaa sitten yhtään.
10.2.2016 23:11
Onko ihan paskapuhetta että nelari geepeeärrän koneessa ei ois rajotinta, jos ei ole ni pitää varmaa vähä varoa ettei mee venttiilit solmuun
20.2.2016 0:57
Kyllä siellä rajotin on.
18.5.2016 21:37
minkäs kokosia suuttimia ootte derbiin vaihtanu, laitoin arrowin putken kiinni ja tarkotus oli isompaa pääsuutinta vaihtaa, onko 125 liian iso?
25.5.2016 7:55
Oliko paljon hyötyä teharin laitosta? Huiput?
12.6.2016 21:58
no omaan 125 drd:seen oon putken kanssa laitoin 110 suuttimen ja hyvin on ainaki tähän asti pelannu
22.4.2018 21:35
Mistähän tähän saisi putkia tähän järkevään hintaan? Suomessa npm taitaa olla ainoa, joka myy ja hinta on aika suolainen? Jos täällä olis jollan ylimääräisenä niin pistä yv.tä. Mitkähän on oikeat venttiilien välykset?
7.6.2018 15:18
Nyt ois sellane tilanne että tarviisin jonku osaavan apua tässä, sillä musta tuntuu että mun 2016 vuoden derbissä on jonkinlaine sähkövika. Oon tehny vähän havaintoja niin, ajossa saattaa yhtäkkiä alkaa mittaristo sekoilemaan ihan huolella: sammuilee, näyttää epäluotettavia lukemia, öljyvalo alkaa palamaan, vapaan valo alkaa myös palamaan ja myös kuvake joka vilkkuu kun jalka on maassa. Tänään kävi jopa niin että laitoin avaimen pyörään ja käänsin virrat päälle niin mitään ei tapahtunut. Noin minuutin päästä toimi moitteettomasti. Jos joku tietää mitä voisin itse tehdä ennen kuin vien korjaamolle oisin enemmän kun kiitollinen.
9.6.2018 21:01
Tarkasta akun napojen kiinnitys, maadotusvialta kuullostaa.
Yhdessä ER6:sessa vastaavaa ongelmaa kierroksien kanssa, akulle menevät piuhat erittäin löysällä.
Katso sulakkeet ja akun varaustila myös + latausjännite / akku yleisesti.
7.5.2019 9:20
Mihin tuon GPR:n bensavalon toiminta perustuu? Nimittäin -10 GPR bensavalo ei toimi, johdot kiinni, polttimo OK. Resistanssipohjainen vai yksinkertainen kytkin? Viitearvot bensasensorin resistanssille?