Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
4.7.2011 23:45
Pöh, kai se uus bendix on pakko ostaa, vanha pitää mekkalaa ja pyörii välillä tyhjää. Tänään kun oli vähän kylmempää, +16 kuitenkin niin hyvä että edes lähti käyntiin ja pyöri tyhjää... En tiedä onko pelkästään siinä se vika, koska saattaa olla starttimoottorissakin jos pyörii liian hitaasti...
Harmillista, ei sinänsä se homma mikä siihen pitää tehä kunhan pelittää, mutta on kuitenkin parin sadan paukku taas...
5.7.2011 19:58
Mitoon pitäs eka mäntä vaihtaa ajettu 10k minkäs kokosta wosneria?
55.95 mm
55.96 mm
55.97 mm
6.7.2011 7:45
Sinne kuuluu laittaa sopivan kokoinen. Vastaus siihen, mikä noista on sopiva löytyy pyöräsi sylinteristä.
6.7.2011 16:00
Uus bendix ei auttanut. Nyt on hiilet vaihossa.
Jännä nähä pelittääkö.
Ammattilainen sano että lähtee ihan hyvin, mutta on vähän hidas. Eli just sano et kylmemmällä ei ehkä taho lähtee. Toivottavasti nyt toi hiilien vaihto auttaa.
Muuten, noista männistä. Milloin tietää että pitää vaihtaa vaikka 55.95->55.96, kuinka usein?
6.7.2011 16:07
Pasikiainen kirjoitti:Uus bendix ei auttanut. Nyt on hiilet vaihossa.
Jännä nähä pelittääkö.
Ammattilainen sano että lähtee ihan hyvin, mutta on vähän hidas. Eli just sano et kylmemmällä ei ehkä taho lähtee. Toivottavasti nyt toi hiilien vaihto auttaa.
Muuten, noista männistä. Milloin tietää että pitää vaihtaa vaikka 55.95->55.96, kuinka usein?
Mittaamalla sylinterin halkaisijan.
6.7.2011 17:16
Niin, eli se pitää periaattessa mittauttaa jossain ellei ole sellaista elektroonista mittaria?
Mitähän tähän männät maksaa MP-Racingiltä, en jaksa tutkia enkä viitti kysyä noin pientä asiaa, joten jos joku sattuu muistaa niin olisi kiva tietää.
Muuten, totesivat MP-Racingillä että startti on kuin uusi, sinänsä ihan hyvä koska se on kuitenkin se kallein komponentti tossa starttijärjestelmässä.
Eli siellä on varmaan kosketushäiriö jossain tai starttirele paskana.
6.7.2011 22:04
Perkele taitaa sittenkin olla laturissa jotain. Uusi akku nimittäin, ollut joka päiväisessä ajossa ja nyt tippuneet 11.96, eihän sen pitäisi noin tippua? Eikai muut nyt ajelun jälkeen heitä akkua lataukseen?
Kuvittelisin että vika on laturissa, muita arvailuja? Ei taida olla ihan halpa se laturi... Missähän mahtaa olla laturi?
7.7.2011 0:51
Pasikiainen kirjoitti:Perkele taitaa sittenkin olla laturissa jotain. Uusi akku nimittäin, ollut joka päiväisessä ajossa ja nyt tippuneet 11.96, eihän sen pitäisi noin tippua? Eikai muut nyt ajelun jälkeen heitä akkua lataukseen?
Kuvittelisin että vika on laturissa, muita arvailuja? Ei taida olla ihan halpa se laturi... Missähän mahtaa olla laturi?
Monet on puhunut että Miton laturi ei olisi tarpeeksi tehokas, että jos matalilla kierroksilla ajelee ajovalot ym päällä niin akku ei lataudu tarpeeksi, ja sillä verukkeella monet ovat ajovaloja vaihtaneet xenon-sarjoihin.
7.7.2011 11:29
Ahaa. Itse kyllä ajelen ajovalot päällä ja yritän ajaa myös aika isolla vaihteella.
Mitähän tollanen xenoniin vaihto maksaa ja onko vaikeaa?
7.7.2011 12:05
kannattaa ensin vaihtaa ledi parkkipolttimo, sekin voi auttaa vähän. Xenonit maksaa n.50-70e
7.7.2011 12:22
Mut emmä aja koskaan parkit päällä.
7.7.2011 12:23
En tiiä miten mitossa mutta hussessa on ainaski aina parkit päällä.
7.7.2011 12:34
Aaaa... Olenpa todella tyhmä
Eikös sinne joku vastus pidä laittaa? Näin muistelisin, eli voisiko joku vähän jelpata, minkälainen ledi sinne pitää laittaa, ja mites toi vastus, tarviiko sitä? Ja onko parkkipolttimo siis siinä etuvalossa kiinni? Ja mistä sen tunnistan...
7.7.2011 13:10
Parkkipolttimo nyt ei kuluta virtaa juuri nimeksikään, joten turha kuvitella, että sen vaihto lediin säästäisi jotain, ainoastaan saa kirkkaamaan polttimon. Ja ne lediparkkipolttimon on ihan sillä T10 kannalla, millä normaalitkin parkkipolttimot, eli ei tarvii muutakun heittää paikkaan vaan.
Kokeile piruuttaas vaikka viikon verran, että käynnistäisit aina niin, että valot on pois päältä, ja hetken lämmitettyä konetta kun oot lähdössä liikkeelle niin sit vasta valot päälle, samaten itellä ainakin ollu tapana käyttää hetken tyhjäkäynnillä kun tulen ajelemasta, ennenku sammutan moottorin, niin sillonkin voi ottaa ne valot pois. Ja ajaessa tietysti ajovalot aina päällä.
Xenonien asentamisesta löytyy ohjeita netistä, melko simppeli homma.
Itellä ei oo ollu latausongelmia, enkä oo akun jännitettä mitannu.
7.7.2011 13:57
Joo, starttaan aina silleen et valot päällä. Pitää pidellä pari minaa päällä ilman valoa ennenkuin lähtee ja ajelun jälkeen. Pitää kattoo minkä wattinen siellä on, sanoivat MP-Racingillä että ei yli 35w:ia...
E; oho, tarkotin siis että starttaan silleen et valot ei oo päällä
Viimeksi muokannut Pasikiainen päivämäärä 7.7.2011 16:35, muokattu yhteensä 1 kerran