30.11.2009 19:09
30.11.2009 19:21
30.11.2009 19:44
Meet stormiin taikka allright liikkeesee nii löytyy öljyt: )nicke1234 kirjoitti:Moro, rupesin tossa miettiin ku tarvis omaa vaihtaa öljyt, sen verta uus etten oo sillä hirveesti vielä edes ajanu. Luin tuolta aikasemmasta sekä luin noi minor maintenance ohjeet missä ehdoteltiin tota bel ray 85 - 75 w öljyä. Siinä ohjeessa lukee että "change twice per year (with ATF oil)", pikasesti googlasin ja löyty että atf öljy on automaattivaihteistoon öljyä. Kuitenkin toi bel ray on mun käsityksen mukaan hypoidi öljy gl-5 luokituksella mikä tarkottaa sitä että sen pitää kestää ihan helvetin kova rasitus korkeissa lämpötiloissa. Kuitenkaan mitkään ATF öljyt ei täytä näitä standardeja, ainakaan noin yleisesti, koska ne on kevyitä ja laihoja seoksia. Eli mitäs öljyä tonne ny sitte kannattaa kaataa, ainakaan tuota bel rayta ei netistä tilaamatta saa, mieluiten ostaisin suoraa kaupan hyllyltä ainakun siihen on mahdollisuus.
Semmosta.
30.11.2009 20:59
nicke1234 kirjoitti:Moro, rupesin tossa miettiin ku tarvis omaa vaihtaa öljyt, sen verta uus etten oo sillä hirveesti vielä edes ajanu. Luin tuolta aikasemmasta sekä luin noi minor maintenance ohjeet missä ehdoteltiin tota bel ray 85 - 75 w öljyä. Siinä ohjeessa lukee että "change twice per year (with ATF oil)", pikasesti googlasin ja löyty että atf öljy on automaattivaihteistoon öljyä. Kuitenkin toi bel ray on mun käsityksen mukaan hypoidi öljy gl-5 luokituksella mikä tarkottaa sitä että sen pitää kestää ihan helvetin kova rasitus korkeissa lämpötiloissa. Kuitenkaan mitkään ATF öljyt ei täytä näitä standardeja, ainakaan noin yleisesti, koska ne on kevyitä ja laihoja seoksia. Eli mitäs öljyä tonne ny sitte kannattaa kaataa, ainakaan tuota bel rayta ei netistä tilaamatta saa, mieluiten ostaisin suoraa kaupan hyllyltä ainakun siihen on mahdollisuus.
Semmosta.
1.12.2009 9:33
1.12.2009 13:19
3.12.2009 14:55
Escalator kirjoitti:nicke1234 kirjoitti:Moro, rupesin tossa miettiin ku tarvis omaa vaihtaa öljyt, sen verta uus etten oo sillä hirveesti vielä edes ajanu. Luin tuolta aikasemmasta sekä luin noi minor maintenance ohjeet missä ehdoteltiin tota bel ray 85 - 75 w öljyä. Siinä ohjeessa lukee että "change twice per year (with ATF oil)", pikasesti googlasin ja löyty että atf öljy on automaattivaihteistoon öljyä. Kuitenkin toi bel ray on mun käsityksen mukaan hypoidi öljy gl-5 luokituksella mikä tarkottaa sitä että sen pitää kestää ihan helvetin kova rasitus korkeissa lämpötiloissa. Kuitenkaan mitkään ATF öljyt ei täytä näitä standardeja, ainakaan noin yleisesti, koska ne on kevyitä ja laihoja seoksia. Eli mitäs öljyä tonne ny sitte kannattaa kaataa, ainakaan tuota bel rayta ei netistä tilaamatta saa, mieluiten ostaisin suoraa kaupan hyllyltä ainakun siihen on mahdollisuus.
Semmosta.
Pelkkää Bel-rayta vaan koneeseen eikä mitään muuta liirumlaarumia. Puromotor ja R.M. Heino myy. Kallista mutta suojaa erittäin hyvin. Omassa puolikkaassakin käytetty pelkästään bel-rayta alusta saakka. Tehdas suosittelee ja kone tykkää. Laatikon öljyt kannattaa (aivan sama mitä kukaan spede sanoo) vaihtaa 500km välein. Mielummin usein kuin harvoin.
Vihdoinkin 5kk odotuksen jälkeen. Suoraan tehtaalta, Italiasta. Nyt kelpaa..
3.12.2009 19:19
4.12.2009 13:04
Paljon makso noi? on pirun siistit :D, nimittäin tommoset seuraavaks voi ostaa :D
4.12.2009 13:28
Kuulostaa epäilyttävästi vähän siltä ettei kaveri vaan halua että kukaan muu menee edes yrittämään ostoaEscalator kirjoitti:Paljon makso noi? on pirun siistit , nimittäin tommoset seuraavaks voi ostaa
Erittäin kalliit kun otetaan huomioon että puhutaan tarrasarjasta. Tota tarrasettiä ei ihan noin vaan osteta. Hyvä kun tehtaalta löyty yksikin setti. Tm racing kun ei enää valmista vanhemman polven kisatarroja.
4.12.2009 19:35
6.12.2009 12:43
|TgNox| kirjoitti:Tropicalll kirjoitti:Kuis usein tälläseen tarvii mäntä vaihtaa, ja paljon se mäntä maksaa? Ja miten nää on kuristettu (08-09)?
Mäntä kadulla 60-80h ja maksaa ~100-150€ paikasta riippuen. Kuristuksista en osaa sanoo mut veikkaisin et pakoputkesta, kaasukahvasta tai ilmanputsarista. Joku ketä tietää voi tarkentaa.
6.12.2009 13:03
6.12.2009 13:03
Tropicalll kirjoitti:|TgNox| kirjoitti:Tropicalll kirjoitti:Kuis usein tälläseen tarvii mäntä vaihtaa, ja paljon se mäntä maksaa? Ja miten nää on kuristettu (08-09)?
Mäntä kadulla 60-80h ja maksaa ~100-150€ paikasta riippuen. Kuristuksista en osaa sanoo mut veikkaisin et pakoputkesta, kaasukahvasta tai ilmanputsarista. Joku ketä tietää voi tarkentaa.
Niin usein? Kuinka moni muka vaihtaa niin usein edes? Ja siinähän täytyy sit jo porauttaa sylinterii ja kantta oikasta, eihän sinne voi loputtomasti niitä lyödä. Aika kalliiks tulee ajella tollasella.. Entäs sit laatikkoöljyt? Kuinka moni niitä muka vaihtaa 500-1000km välein?
6.12.2009 13:13