Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
14.12.2008 20:21
Nyt joku voisi äkäseen käydä mittaamassa minkä kokoinen on tzr:n pakoaukon tiiviste. Itsellä ei ole mahdollisuutta mitata kun pyörä on muualla.
22.12.2008 6:02
Oisko jossain kuvaa HIENOSTA tzr:rrästä?
25.12.2008 2:52
Hienosta?.. Mielipiteistä ei voi kuin kiistellä, mutta kyllähän noita TZRien kuvia on mototnetti täynnä, käytä vain kuvahakua
27.12.2008 15:08
-jokke- kirjoitti:Oisko jossain kuvaa HIENOSTA tzr:rrästä?
Kaikkihan ne on hienoja?
8.1.2009 17:32
toi semmost juttuu oon kuullu et itsarin sylinteri on viilattavissa, kantta voi laskea jos korottaa alapäästä,ja boyesenin läpät antais vähän potkua, nii mikä noist asioist pitää paikkansa ja jos sylinteriä voi viilata niin voisiko joku selostaa mistä sitä viilataan ja kuinka paljon, kysymys heräsi kun katsoin sylinterin sisään ettei ole ihan samanlainen kuin suiza PVeen pytty
8.1.2009 19:39
vesku-R125 kirjoitti:toi semmost juttuu oon kuullu et itsarin sylinteri on viilattavissa, kantta voi laskea jos korottaa alapäästä,ja boyesenin läpät antais vähän potkua, nii mikä noist asioist pitää paikkansa ja jos sylinteriä voi viilata niin voisiko joku selostaa mistä sitä viilataan ja kuinka paljon, kysymys heräsi kun katsoin sylinterin sisään ettei ole ihan samanlainen kuin suiza PVeen pytty
Sylenteriä voi viilata, kantta voi laskea (ja ei tarvitse korottaa alapäästä), boikkarit antaa vähän lisää vääntöjä (kaittiisa?).
Sylinteriä viilataan oman maun mukaan ja totta, se ei ole ihan samanlainen kun pevukan pytty.. Jos ei ole mitään hajua viilaamisesta niin turhaan menee tunkemaan mitään terävempää pyttyyn. Ensin harjoitellaan niihin pevukan pyttyihin, sitten samankaltaisesti
8.1.2009 22:20
|rixu| kirjoitti:vesku-R125 kirjoitti:toi semmost juttuu oon kuullu et itsarin sylinteri on viilattavissa, kantta voi laskea jos korottaa alapäästä,ja boyesenin läpät antais vähän potkua, nii mikä noist asioist pitää paikkansa ja jos sylinteriä voi viilata niin voisiko joku selostaa mistä sitä viilataan ja kuinka paljon, kysymys heräsi kun katsoin sylinterin sisään ettei ole ihan samanlainen kuin suiza PVeen pytty
Sylenteriä voi viilata, kantta voi laskea (ja ei tarvitse korottaa alapäästä), boikkarit antaa vähän lisää vääntöjä (kaittiisa?).
Sylinteriä viilataan oman maun mukaan ja totta, se ei ole ihan samanlainen kun pevukan pytty.. Jos ei ole mitään hajua viilaamisesta niin turhaan menee tunkemaan mitään terävempää pyttyyn. Ensin harjoitellaan niihin pevukan pyttyihin, sitten samankaltaisesti
on pevun pytystä hyvä kokemus, noin 5 pv pyttyä olen perus viilannut vain paosta ja imusta, noilla viilauksilla on ihan mukavat piikit ja tehot saavutettu. niinkuin vähä aamostelin että mitä niistä tetsarin aukoista voi viilata ja mihin suuntaan ?
9.1.2009 17:36
vesku-R125 kirjoitti:on pevun pytystä hyvä kokemus, noin 5 pv pyttyä olen perus viilannut vain paosta ja imusta, noilla viilauksilla on ihan mukavat piikit ja tehot saavutettu. niinkuin vähä aamostelin että mitä niistä tetsarin aukoista voi viilata ja mihin suuntaan ?
No sitten samaan tyyliin kun pv:n pyttyä. Imu oman mielen mukaan sopivaksi ja varovasti pakoaukon kanssa ettei ypvs:n kanssa mene säheltämiseks.
Kysele vielä semmosilta jotka on enemmänkin viilaillu moisia.
13.1.2009 14:54
no entäs sitte ku kataoin taka jarru rumpua ku se jarrutti päi persettä ku oli ajossa kesäl NIIIN kun katoin sinne ni rumpu ehjä ja palat oli miltein uudet :O ja jarru teho aivan olematon. sama etujarrussa, kun avasin neste säiliön se oli täynnä jotai saatana paska kokkareita, ei tietenkää sitä itteäs mut paskaa kumminki juu sen sain puhtaaks ni jarrun ala pää oli katastrofi, kun annoin vähän paine ilmaa neste kanavoille ni seinään purskahti jotai helvetin kikkareita ja se neste haisi aivan mädäntyneeltä elukalta. mikä ihme voi olla vikana että pääsee tohon kuntoon ?
13.1.2009 15:13
Siellä on kato piperisuoadatin imassu oravan sisään ja jotai ihmeellistä keinoa myöten pyörä on kuljettanu sen jarruletkuihin...
Joo ehheh...
13.1.2009 18:16
|rixu| kirjoitti:vesku-R125 kirjoitti:on pevun pytystä hyvä kokemus, noin 5 pv pyttyä olen perus viilannut vain paosta ja imusta, noilla viilauksilla on ihan mukavat piikit ja tehot saavutettu. niinkuin vähä aamostelin että mitä niistä tetsarin aukoista voi viilata ja mihin suuntaan ?
No sitten samaan tyyliin kun pv:n pyttyä. Imu oman mielen mukaan sopivaksi ja varovasti pakoaukon kanssa ettei ypvs:n kanssa mene säheltämiseks.
Kysele vielä semmosilta jotka on enemmänkin viilaillu moisia.
Ongelma vain on, ettei tetzarin pytyssä ole imuaukkoa. Tetzarin pytty on muutenkin hieman kehittyneempi, kuin pv:n. Siitä ei oteta tehoja, niinkuin pv:n pytystä pakoaukkoa viilaamalla milli sinne, toinen tänne tyylillä. Huuhteluiden suuntaus vaikuttaa ratkasevasti pytyn luonteeseen, niiden muokkaus ei oo se helpoin homma.
Anna jonkun osaavan kaverin tehä se/ jätä tekemättä.
14.1.2009 21:57
TDN kirjoitti:Ongelma vain on, ettei tetzarin pytyssä ole imuaukkoa. Tetzarin pytty on muutenkin hieman kehittyneempi, kuin pv:n. Siitä ei oteta tehoja, niinkuin pv:n pytystä pakoaukkoa viilaamalla milli sinne, toinen tänne tyylillä. Huuhteluiden suuntaus vaikuttaa ratkasevasti pytyn luonteeseen, niiden muokkaus ei oo se helpoin homma.
Anna jonkun osaavan kaverin tehä se/ jätä tekemättä.
Aij sorisori
Juu mutta kuitenkin niin tarvitseeko sitä mennä viilaamaan koska kyllä moisesta pytystä irtoo tarpeeks paukkuja sille koneelle. Kuulemani mukaan isommillakin pytyillä kytkin kulahtaa nopiaan yms.
En tiedä moisesta systeemistä mutta jos joku haluaa kertova?
14.1.2009 22:38
DT:ssä on hieman erilaiset kanavat, vertaa niihin ja sen pyörän tehoihin, miten koot vaikuttavat. Totaalisen turhaa verrata pevukkaan... hieman meinaa edistyksellisempi kone.
16.1.2009 12:06
no entäs sitte kun katoin kytkin levyt sun muut kytkin osat ni mahtaako kytkimen luisto johtua siitä kun kytkimen työntö tappien välistä puuttui se teräs kuula ?tilalle laitoin kaksi pientä laakerin kuulaa ja nyt irrottaa noin vajaan sentin verran
20.1.2009 19:48
auttakaa!
ostin tossa tommosen projekti belgardan.. avasin sitte kytkinkopan niin kappas.. siellähän ei ollukkaa kaikkia rattaita. Elikkäs käykö tohon normi tzr:n vaihteiston rattaat vaiko dt:n? Kaupitelkaas jos jollain ois täydellistä alakertaa myynnissä ois tarvetta