Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

4.1.2005 23:02

Tomppade kirjoitti:Jepo, tuohon on saanut 80-luvulla yliporaus sarjaa jolla ilm. vakiokansilla sai ulos 24hummaa/10500rpm ja siitä sitten jatketaan. ja kuutioita siis löytyi 175cc.

aika kova setti, ei sulla mitään tietoa paljon puristuksia??
noh, mulla ois tavoite saada n.23hevosta/9000-9500rpm ulos tosta hondan koneesta.muutoksia tulee olemaan ainakin:26 mikuni,poraus 171cc,takegawan nokka, kantta pikkasen avarammaksi,änkkä avarammaksi.samasta koneesta saa 247cc irti, tulee vaan sen verran kalliiksi että taidan jättää väliin :(

5.1.2005 13:23

Moukari kirjoitti:Not toi 160km/h...ylikokoon rankasti tai uudet syl.putket. Sen verran et daxin männät mahtuu, avaremmat putket(tai sit 2-1 versio), 2x22(tai 20,21jne..))mm kaasarit, imukaulat avaria ja niis sit vähä pyörrettä porattu/sorvattu et bensa "kiertää", kannesta ensiksi siistitään pois valujämät,epästasaisuudet yms. sitten kanavat avarretaan, puolipalloiksi muotoillut palotilat(jos pysytyy), just jokku fiiun tai vaikka toyotan venat. Nokka/nokat(jos on se twinimalli)kireemmiksi koneistuttaminen, paras kai ostaa valmis. Alakerta tasapainoitetaa jne... ja välit varmaankin mahollisimman pitkät, mutta ei niin et ei kumi palais enää alakierroksilla!! "häh?! menikös tuosta vanha cb? Juu..164km/h näytti tutka..:D"


uskallan veikata, ettei noilla muutoksilla cb:n tehot vielä tuplaannu, eikä aerodynamiikka niin paljon parane, että 160km/h ottaisi todellista...

5.1.2005 16:39

TmZ kirjoitti:uskallan veikata, ettei noilla muutoksilla cb:n tehot vielä tuplaannu, eikä aerodynamiikka niin paljon parane, että 160km/h ottaisi todellista...
no ei todellakaan ota yli 140km/h.

5.1.2005 20:49

Varmaan se 140 on aikalailla maksimi mitä ton hondan saa "perinteisillä" virityksillä ja <200 sylinteritilavuudella ottamaan huippuja. perinteisillä virityksillä tarkotan ilman ahtamista ja ilokaasuja. Jos siihen twincam kannen värkkäilis vaikka käyttäen aihiona jonkun uudemman honun kantta nii sillon saattas se tehojen tuplautuminen olla odotettavissa... Eikä tolla cb:llä kyllä uskalla rungonkaan puolesta hirveitä nopeuksia pitää, ei meinaan oo mistään jäykimmästä päästä... Mutta eihän sitä mopolla mahottomia niinku sanotaan ja ihan kiva sillä on vakionaki pöristellä mutkateitä ja toisekseen toi kone on aika idioottivarma jos sitä vaan pitää hyvin(niinku yleensäkin).

edit: näytti vähän liian halveksuvalta hondan pikkusta kohtaa nii piti muokata
:D

5.1.2005 21:43

ei kyllä tekisi mielikään ajelle millään cb:llä yli 140 :-D
eikä kyllä liioin millään piikkisellä supermotolla tai enskallakaan mitään 140km/h

Rojekti honta

6.1.2005 20:36

Nyt on honun kannessa jo venat paikallaan ja nokan ja uudet liukuholkit kävin eilen hakemassa koneistamolta. Kone odottelee nyt mäntiä ja ne tulee huomenna tai ens viikolla ja sit kone kasaan. Clip Onit on nyt hitsattu kasaan, hiekkapuhallettu ja pohjamaalattu, huomenna ruiskutan niihin kiiltävän mustan. Lasikuituosia on myös hiukkasen hiottu. Oli ihan pakko täällä kertoo vaikkei ketään kiinnostaskaan :D

6.1.2005 21:58

onko sulla 123aaa kuvia pyörästä missään??

6.1.2005 22:41

Sitten varmasti kiinnostaa moniakin kun vielä kuvat tulee kehiin..

6.1.2005 23:17

Nyt en oo kerenny kuvia ottamaan, mutta huomenissa voin muutamia projektikuvia tonne omaan galleriaan laittaa jos vaan muistan ottaa kameran mukaan ku lähen tonne talliin värkkäilemään.

6.1.2005 23:58

noh tuota sääli tuottaa pettymys, tunnen tyypin jolla on classic kilpuri cb, noi virit ja tilavuus tais olla 140cctai136cc...et silleen

7.1.2005 0:27

eiköhän tuohon cb sais 250cc sylinterin ja kannen 250cc rebelistä. sit käyttäs kannen työstettävänä avara putki ja isot kaasarit jyrkkä nokka jostai japanin kung-fu virittäjältä.. :S

7.1.2005 0:51

noh tuota sääli tuottaa pettymys, tunnen tyypin jolla on classic kilpuri cb, noi virit ja tilavuus tais olla 140cctai136cc...et silleen


hmm... Mitkä virit ja kenelle tuo on pettymys? kiinnostais tietää lisää kyseisestä pyörästä. Ulkomaisilla webbisivuilla olen noihin classic race cb:ihin törmännyt, mutta ei ikävä kyllä oo yhtään suomalaista tullu vastaan, eikä edes englanninkielistä sivustoa josta ois voinu lukee aiheesta.

eiköhän tuohon cb sais 250cc sylinterin ja kannen 250cc rebelistä. sit käyttäs kannen työstettävänä avara putki ja isot kaasarit jyrkkä nokka jostai japanin kung-fu virittäjältä..


Itelläki on käyny mielessä että tommosen 250 rebelin koko koneen jos sais ostettua jostai pyöräpurkaamolta vaikka ja sen sit virittäis, mutta ei oo sit nii paljoo ollu innostusta ku kuitenki saa jo vuoden päästä ajaa isommalla pyörällä ja siks toisekseen ei huvita ajella laittomilla pyörillä. Pitää sit alkaa kattelemaan jos tossa vähän "isompana" ihan harrastelumielessä kokeilis paljoko saa tosta koneesta tehoja irti, ku tuskin tota pyörää oon kuitenkaa myymässä pois, ku ei siitä kukaan kuitenkaa maksa nii paljoo, että sitä viittis myyä.

7.1.2005 10:21

mutta sopiiko daxin ylikokomännät cb:hen?? mikä on cb:n porausXisku?

7.1.2005 11:04

http://www.bikez.com/bike/index.php?bike=17083

tuolla on tietoa -84 ja mun pyörän kuvaki :D näyttää olevan 44mmx41mm

ja sit jossain oli puhetta kampuran tasapainottamisesta.. onhan se tietysti hyvä tehä jos rupeaa virittelemään mutta kone kestää vajaat 20000rpm sen jälkeen kiertokanki pyrkii lohkosta läpi nimim. brandtin asentajalta kuultua legendaa :D

7.1.2005 11:33

Moukari kirjoitti:noh tuota sääli tuottaa pettymys, tunnen tyypin jolla on classic kilpuri cb, noi virit ja tilavuus tais olla 140cctai136cc...et silleen


kiva tietää. mitenkä tää nyt liittyy ja mihin? voitko täsmentää...