Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
3.7.2014 17:24
Kattelin tuossa, että joitakin kysymyksiä tuosta potikasta oli jo tullut tietopankkiin tekemäni lisäyksen jälkeen, mutta koska en foorumia kovin usein lue, niin en ole myöskään kerennyt pahemmin noihin kysymyksiin vastaamaan. Eli jos sinulla on jotain kysyttävää potikasta, etkä vastausta foorumiltaa saa, niin rohkeasti vain yv:tä tulemaan, ja minä pyrin vastaamaan parhaani mukaan
HOXHOX! OSTETAAN Arrow/Leovince katalysaattoriton käyrästö Weeraan!
3.7.2014 18:01
Minkälaista ääntä yleensä pitää entinen laakeri koneen sisällä? Kavereilla ainakin mopoissa kampuran laakerit rahisseet kovaäänisesti. Itsellä kuuluu kolisevaa ääntä? Voisikohan olla mahdollisesti neulalaakeri, jota en vaihtanut 180 setin laiton aikana? Tai mahdollisesti se fakta, että vielä ei ole kahta alapään tiivistettä kiinni jolloin kannen ja männän välissä liian vähän tilaa ---> venttiilit hakkaavat mäntään. Tosiaan ääni isompi kylmällä koneella, mutta muutaman sekunnin käydessään hiljenee ja kuulostaa venttiilien nakutukselta.
Tässä lähipäivinä haen pärräni huollosta, niin siellä olivat sanoneet että joutuu avata koko koneen mikäli jokin laakeri on mennyt koneesta. Ajattelin sitten että hoidan sen asian itse, ettei tule niin perkuleen kalliiksi. Mikäli sieltä nyt on mennyt kampiakselin tai kiertokangen laakeri niin miten tuon vauhtipyörän saa irti tuosta kampurasta kun ei ole mitään ulosvetäjää. Pulttipyssyyn pääsen käsiksi ja perus työkaluihin.
Aikasemminkin taisin jo tästä äänestä jotain mainita videon kera? Nyt vain utelen että mikä siellä mahdollisesti kolisee. Tuossa vielä tuo ääni (kone käynyt jo hetken joten on hiljaisempi ) https://www.youtube.com/watch?v=m8wgF-7u2Bo
3.7.2014 19:27
Tietääkö kukaan mistä semmosia pyöreitä alakauttasia pieniä peilejä saa? Oon ettiny semmosia ja oon löytäny vaan niitä stongan päihin tulevia. Kiitos jo etukäteen!
3.7.2014 19:31
Ne mitkä menee tangon päihin saa myös tankoon kiinni. Bilteman ainakin.
3.7.2014 19:52
MeRiejusta kirjoitti:Ne mitkä menee tangon päihin saa myös tankoon kiinni. Bilteman ainakin.
Pitääkö mun ostaa toi siihen sit kans?
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/M ... lli-82507/
3.7.2014 19:53
Ei tarvitse. löysytät niitä kiristys pultteja ja otat tangonpäähän menevän tapin pois. Täten saat sen tangon ympärille kiinnitettyä.
3.7.2014 20:13
MeRiejusta kirjoitti:Ei tarvitse. löysytät niitä kiristys pultteja ja otat tangonpäähän menevän tapin pois. Täten saat sen tangon ympärille kiinnitettyä.
No niinpä onki! Kiitos sulle!
4.7.2014 8:20
Mitenkäs tuota uuden weera projun kytkintä kannattais jäykistää, malossin 180 tulossa. Edellisessä wr:ssä jäykemmät jouset ja prikat auttoi suht hyvin, mutta enemmänkin pitoa vois löytyä... Tai no senhän näkee kun pääsee ajamaan tällä.
Ja jotta pyörä edistyis, niin myykäähän joku avara kokoputkisto tähän! Arrowit, Giannellit yms. Uutta en kehtais vielä ainakaan ostaa
Hintaa saapi tarjoilla!
4.7.2014 19:17
Mulla on riejussa 180cc pytty ja kireempi nokka-akseli. Ajoin 600km vakiokytkimellä ilman ongelmia, ja laitoin prikat varuiksi. Nyt ajettu 700km eikä oo luistanu.
AMPSilta saa 6-jousi kytkimen joka käy kun vähän laittaa prikkoja eri väleihin. Mulla tossa ois semmonen, mutten oo jaksanu sählätä sen kanssa kun kytkin on pitäny. Sitten viimeistään laitan jos tilaan isovenakannen.
Mistä muuten ostit jäykemmät jouset?
6.7.2014 19:44
Voisko joku selventää vähä siitä jos laittaa 180cc pytyn. Kumpi on parempi malossi vai athena ja kumpi on halvempi. Tuleeko mukana eimerkiksi isompaa ruiskua vai pitääkö sille tehdä erikseen jotain? Onko iso operaatio vaihtaa isompaan pyttyyn? Kuinka paljon tehoja tämä tuo lisää? Pitääkö ostaa jotain muuta sälää mukaan esim. Jos käy moposportista hakemassa tuollaisen 180cc malossin pytyn? Paljonko kulutus kasvaa? Käykö vakioputken alkukäyrä suoraan kiinni?
Enkä jaksa ettiä jos tuolla aikasemmin on keskusteltu samasta aiheesta!!
6.7.2014 20:36
Ei sinänsä väliä ostaako athenan vai malossin. Kummatkin on hyviä että osta kumman halvemmalla saat.
Mukaan ei tule isompaa ruiskua vaan ruiskunsäätö boksi jossa on valmiita seoskarttoja ruiskulle joilla saat seokset kohilleen sylinterisarjan kanssa.
Syltyn vaihto on suhteellisen helppo, lataat vaikkapa Yamaha wr 125 service manual:in niin siellä on ohjeet kannen ja sylinterin irroitukseen ja asennukseen. Tossa on vielä videokin pytyn vaihdosta
https://www.youtube.com/watch?v=rLEgc9ObwzQTehoja tulee pelkällä sylinterillä n 3hp mutta vääntöä taas rutkasti enemmän.
Kulutus nousee ehkä litran ja vakioalkukäyrä tietenkin käy koska se menee sylinterinkanteen kiinni.
6.7.2014 20:55
Juu kiitos!
Mutta onko kannattavaa edes vaihtaa pelkkää pyttyä jos ei osta uutta kantta tai nokkaa? Vääntääkö huomattavsti paremmin vai meneekö 500€ ihan hukkaan
6.7.2014 21:04
Kyllä siihen tulee selkeästi vääntöä lisää pelkällä pytyn vaihdolla.
7.7.2014 1:35
Onkos muilla käynyt näin? Tuolle puolelle en edes ole kaatunut joten on tärinästä irronnut. Noh täytyy viiä takuuseen ja uutta alkukäyrää tulille. Tuota ei aleta hitsaileen kun kerran on takuutakin jäljellä.
7.7.2014 1:58
^ Itselleni kävi samalla tavalla. En edes huomannut, mutta huollossa huomasivat ja vaihtoivat alkukäyrän. Etustefat meni samalla takuuseen.