Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
27.6.2014 18:49
Paljos musta katesarja (etukatteet, takakatteet ja takalippa) mutta ei niitä ihmeen polvienkatteita missä semmone jännä pinta maksaa suomessa? Britanniasta vissiin 250e + postit joten kannattaako ees suomesta alkaa ostamaan?
27.6.2014 19:43
Suomesta jos Yamaha-centteristä ostat ne katteet, niin hinta on satavarmasti kaksinkertainen tohon verrattuna.
28.6.2014 16:03
Onko puolipuristimen kanssa ollut ongelmia? Tuossa on yksi peli missä tuntuu puolipuristin lähtevän turhan herkästi pois päältä, startti ei jaksa pyöräyttää vaan tulee takapotku ja karmee kolaus.
28.6.2014 16:24
Itsellä on startin kanssa ollut tuollaista aina välillä :c Startatessa jos startti pyörähtää ja simmahtaa niin kuuluu julmetun kova kolahdus. Erään kolahduksen jälkeen alkoi myös rahista ^^ Vein huoltoon sen takia jos sen vaikka takuuseen saisi.
28.6.2014 18:05
HOX HOX! Tartteis nopeita vastauksia elikkä ongelmana on semmonen että wärrä kuumuu ihan helevetisti suoraan sanottuna. Ajoin noin 3km matkan täyskaasu kiihdytyksiä tehden ja muutenkin aika rivakasti nii lämpöanturin valo syttyi ja flekti rupesi pyörimään. Ei ole ikinä ennen tehnyt nuin pienestä sitä. Sitte ruettiin vikaa etsimään aateltiin että nesteet ei kierrä ja koitettiin puristella letkuja 10-15min seiso wr tyhjäkäynnillä, no lämpöanturin valo sytty ja flekti rupes huutaan. Vaikka oli ihan tyhjäkäynnillä. Eikös nestejäähyn kuitenki pitäs kestää tyhjäkäyntiä? Jäähdytysnestettä on ihan tarpeeksi ja öljyjä koneessakin on tarpeeksi. Tuo vasemmalla puolella oleva nesteletku joka menee syylärin alaosasta vesipumpulle(?) ei lämmennyt yhtään eikä ollut lämmin mutta oikean puolen nesteletku oli oikeastaan kuuma. Mistä voi johtua? Kiitos!
29.6.2014 10:45
WR katteita ei suomesta kannata todellakaan ostaa, muuta kun käytettynä.
Yamaha center pyytää takalipasta 67e, etukatteista 84e/kpl ja takakatteista 77e/kpl.. ja jos vakio tarrasarjan yamaha centeriltä ostais niin pelkkiin etukatteisiin 210e
29.6.2014 18:23
Olisko kellään ideoita miks wrrä lämpimänä tupruttaa valkosta savua? 200km sitte vaihdoin sylinterin ja männän. Olisko kannentiiviste ottanu itteensä kun kerran laitoin kannen paikoilleen ja kiristin kannenpultit mutta jouduin avaamaan koska nokkaketju ei ollut kampiakselin päässä hampaillaan?
29.6.2014 19:25
Valkoinen savu tulee glygolista. En usko että kannentiiviste on ottanut itteensä koska kone ei ole välillä käynyt ollenkaan, lämpö on ratkaiseva tekijä.
Aika paljon tulee näitä kannentiivisteen korkkaamisia pytyn/männän vaihdon jälkeen.
Miksi?
Onko kansi oikeasti kiristetty momenttiavaimella oikeaan momenttiin ja pultit oikeassa järjestyksessä? Onko tiivistepinnat puhdistettu kunnolla ennen asennusta? Onko tarkistettu että tiivistepinnat on suorat? Pitääkö momentti paikkansa vai kapaako kalibrointia?
29.6.2014 19:45
Oikeassa järjestyksessä kiristin muttenn kyllä momenttiavainta käyttäny
Pienellä räikällä väänsin niin tiukalle kun jaksoin. Eli auttaako asiaan pelkästään kannen kiristäminen?
29.6.2014 20:25
Ei auta enää, kannentiivisteen vaihto on edessä. Toki voit kokeilla mutta epäilen ettei tule pitämään.
Se ei riitä että kansi kiristetään näppituntumalla, se on sellainen paikka mikä täytyy vetää oikeaan momenttiin tai homma kusee hyvin nopeasti. Pahimmassa tapauksessa saa taiteiltua kannen kieroksi ja sylinterin soikeaksi jos kaikkia pultteja ei kiristetä oikeaan momenttiin.
Minarellin kannenpultit on erittäin epäkiitollisia kiristää ilman momenttia, venyy, venyy ja venyy. Momentillakin alkaa usko loppumaan koska käy momentti naksahtaa, tasaista vetoa saa vetää yllättävän pitkään.
29.6.2014 21:09
Riittäisikö joku hyvä tiivistemassa? Vai pitääkö kunnon tiiviste ostaa. Ja ei sitä alempaa varmaan tarvi vaihtaa?
29.6.2014 21:41
Nyt pitäis ruveta keksimään tuolle weeralle jotain sylinterisarjaa/koko yläkertaa, onko kellään täältä kokemuksia tosta ampsin 200cc sarjasta?
http://www.automotivespartsshop.com/product/0/144/ULTIMATE-200cc-YAMAHA-YZF-R125-R15-WR125-BORE-UP-KIT Mites kun tossa kuvassa ei näyttäisi olevan venttiilejä paikallaan, tuleehan ne mukaan? Ja millanen homma tommosen säätäminen on? olis hauska, mutta vähän monimutkasempi ku perus sylinterisarja setti
mielipiteitä/kokemuksia??? voihan se olla et tulee toinen malossi...
29.6.2014 21:46
^DeeTee^ kirjoitti:Riittäisikö joku hyvä tiivistemassa? Vai pitääkö kunnon tiiviste ostaa. Ja ei sitä alempaa varmaan tarvi vaihtaa?
Tiivistemassaa ei saa laittaa kannentiivisteeseen. Metallisille tiivisteille ja tasopinnoille on oma liima ja niitäkin on erilaisia joista osa toimii ja osa ei. Käytännössä hyvällä tiivisteliimalla metallisen kannentiivisteen voi käyttää uudestaan jos se on ehjä, mutta ei sekään loputtomia irroituksia/kiinnityksiä kestä.
Alempaa tiivistettä ei välttämättä tarvii vaihtaa.
29.6.2014 22:23
Noista alimmainen on ihan toimivaa, annosteluksi riittää ohut kerros molempiin pintoihin.