Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

27.3.2015 14:42

Mikähä mahtais olla pyörässä vikana ku ei lähe talven jälkeen käyntiin. Muutamien käynnistys yritysten jälkeen mittariin tulee virhekoodi 103 ja tuntuu et akku rupee simahtaa. (Suuttimet+twinair ja äänenvaimennin vaihettu ja akku ladattu)

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

27.3.2015 15:00

Akku saattanut kuoleentua, kokeile nyt ekana jollain varmasti ehjällä akulla että tuleeko viellä virheitä.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

27.3.2015 18:01

Edit : Odotin kirjettä postista että saa maksaa velat, pytty saapuikin jo 2 viikon odotusajan jälkeen :D oli merkattu lahjaksi, niin ei varmaan siksi pitänyt maksaa veroja :P

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

3.4.2015 1:01

Mimmoi kokemuksii porukal on tämmösest http://automotivespartsshop.com/product ... ?o=terbaru
Kannattaako ostaa ja huomaako eroo vakioon helposti? Paljonko enemmän huippujao ottaa ja kestääks kytkin normi jousil vai tarviiks jäykemmät?

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

3.4.2015 1:35

Juuri tuli itsellä postissa varmaan vastaavanlainen 150cc ilman tuota nokka-akselia, jos maltat odottaa viikon että saan sen toivottavasti kasaan ja sisäänajettua niin pohditaan sitten luistaako kytkin ja miltä tuntuu :lol:

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

3.4.2015 6:48

Jos kytkin ei luista 183 pytyllä niin ei se luista pienemmälläkään.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

9.4.2015 15:53

Vissiin jäähdytysnestettä pääsee öljyjen sekaan kun öljyt muuttuu vaihtamisen jälkeen semmoseks ruskeaksi litkuksi? Mistä mahtas päästä nesteet vuotamaan sinne?

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

9.4.2015 17:41

Kannentiiviste tai vesipumppu.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

10.4.2015 22:08

Joku joskus kysyi Akrapovicista ääninäytettä, niin nyt sain viimein sellaisen aikaiseksi. :D Pyörä tosin vaihtoi pari viikkoa sitten omistajaa. Ainakin huomasi, että putkella sai paljon kiinnostuneita ostajaehdokkaita.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

13.4.2015 20:43

Mitä välejä ootte 183cc pytyn kans käyttäny ? Mulla on aiemmin ollu vakion pytyn kans 12-47 520 jaolla tietysti. Viime syksynä asensin athenan pytyn ja välit on nyt turhan lyhyet, eli minkäkokoinen takaratas kannattaa vaihtaa ? Matka-ajossa olis mukavampi ettei kone huutas turhan kovilla kierroksilla. Toinen kysymys liittyy ilmanputsariin. Käykö tämmöinen putsari vakion tilalle: https://www.storm-motor.fi/osat/crossit/husqvarna/wr125/2006/kn-ilmansuodatin-knf-hu-1200/. Vakiosuodatin on siitä huono että ei voi pestä. :roll:

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

16.4.2015 22:07

nonii elikkä mistä porukka on ostanu nelari husseen kytki- ja jarruvipuja ku en ite oikeen löydä? :roll: tai onko sitten tietoa sopisko tälläset vivut?
http://www.24mx.fi/twenty-flex-kytkinkahva-punainen
http://www.24mx.fi/twenty-flex-jarru-punainen

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

21.4.2015 21:31

Olisiko kellään tiedossa mitään purkupyörää/kauppaa josta voisi saada eturattaan lukkolevyn?

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

22.4.2015 7:06

Jos et muualta löydä niin Yamaha jälleenmyyjältä niitä ainakin saa.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

26.4.2015 1:54

Elikkäs pyörässähän (SMR malli) on kaksi syyläria jotka toimivat oman järjen mukaan yhdessä? Kysymyksenä olis se että onko normaalia että toisen puolen syyläri on ajon jälkeen paljon vieleämpi kuin toisen puolen. Oikean puolen korkilliseen jäähyyn voi tuskin koskea, kun taas vasemman puolen syylärissä voi kättä pitää hyvin? Jos sama neste kiertää kummassakin niin eikö niitten pitäisi kummankin olla yhtä kuumia, vai onko jossain välissä termostaatti :s ? Paisuntasäiliössä hyvin nestettä ja korkista kattoo jäähdyttimeen niin sielläkin on hyvin tavaraa..

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

26.4.2015 7:35

Ihan normaali ilmiö, lämpimämpi jäähdytin on tulopuoli ja viileämpi paluu. Ihan vastaava tilanne on himassa olevissa nestekiertoisissa lämpöpattereissa, termostaatin läheltä ne on kuumia ja paluupuolelta viileitä.

Vaikka jäähdyttimet on viileät niin moottori on kuitenkin normaalissa käyntilämmössä, huomaa kun ajon jälkeen koskettelee sylinteriä joka on kuuma. Ihan normi juttu, termostaatti pitää huolen että moottori pysyy oikeassa käyntilämmössä ja kierrättää nestettä jäähdyttimien kautta vain tarvittaessa.