Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
9.6.2014 2:33
Ei mullakaan mitään ääntä kuulu
Kaverilla palo lämpövalo melko tiheään ja valutti vettä ulos paisuntasäiliön yläreunasta lähtevästä letkusta ja vettä piti lisätä syylariin 100km välein. Vei huoltoon ja siellä tutkivat vikaa ja kansi kuulemma rikki, mielenkiintoista on se että ei mene nesteet sekaisin, öljyssä/suodattimessa ei mitään ylimääräistä sekä puristukset ja tehot jäljellä eikä muuta ongelmaa ole paitsi se että ei pysy vedet koneessa. 9tkm rullattu kone
Näin aluks tulee mieleen että syylarinkorkin jousi viallinen...
9.6.2014 2:39
Tiedoksi kaikille joitan on askaruttanu potikka asia, sekä tietopankin potikka ohjeiden puutteellisuus, niin asia on nyt korjattu! Parantelin tuossa juuri potikan asennus ohjeita ja lisäsin sinne linkin esimerkki potikasta jonka olen itse kokeillut ja todennut toimivaksi.
9.6.2014 7:17
Mihin kohtaan toi ajotusjuttu tost konee vasemmalt pistetään ku säädetää venoja ja mitää välii mihi suuntaa sitä pyörittää? Jos joku vaik viittis ottaa kuva siit millai se kuuluu olla?
9.6.2014 15:17
Jos noin 20-30min keulii putkeen nii lämpöanturin valo syttyy ja kyllä se flekti rupee huutamaan. En sitte tiiä tuleeko sieltä säiliöstä sitä jähytys nestettä ku ainaki yhellä kerralla ku oon kattonu nii näytti ihan siltä niinku se ois tippassu sieltä säiliöstä jotai
Ja sitäki piti vielä kysyä että onko normaalia että 0,5km ajon jälkeen putkesta tulee jo niin kuumaa ilmaa että ei pysty pitään kättä änkän edessä ku vähä antaa kaasua? :O Putkesta tai koneesta mistä nyt tuleeki kuulu mulla semonnen nakutus (just semmonen ku se käyn nii helevetin kuumana) nii ihan parin kilometrin jälkeen. Onko jähytys puolessa jotaki häikkää vai onko normaalia nelarille? :O Ainaki kaverit sanoo että nelarit käy tosi kuumana.
9.6.2014 15:35
Nakutus kuuluu kyllä yleensä näistä weeroista melkee heti, vaikka ei olis ajanu kun tien päästä päähän, kuitenkin suurin osa näistä käy tosi laihalla, joka lisää vielä sitä kuumenemista. Onko sulla mikä putkisto tossa sun wr:ssä? Kandee varmuuden vuoks tsekkaa jäähärinesteet ja vaikka vaihtaakkin.
9.6.2014 15:57
Tohon ''ulinaan'' ajon jälkeen vielä palatakseni, kattokaapa ettei se ulise tankinkorkin välistä. Itellä ainaki lähes aina ajon jälkeen alkoi kuulumaan just sellanen ''ulina'' ja kun käytin tankin korkkia auki niin se loppui
9.6.2014 16:18
WR täysin vakio tekniikalta jos takahammasratasta ei lasketa (ei luulis vaikuttavan). Kohta 14tkm ajettu. Pitääpä tarkistaa ne nesteet!
9.6.2014 18:00
Joo, kannattaa tarkistaa. Ja Juxeyy, mulla oli siis ihan sama juttu, eli tankinkorkin kun otti pois ja laittoi takasin nii ulina loppu! En tiiä mikä siinä on, kai se jotai ilmaa päästää pois sieltä
9.6.2014 18:26
Tankki ottaa korvausilmaa ja siitä venttiilistä kuuluu se ulina.
10.6.2014 7:25
aatteleppa ite kirjoitti:Mihin kohtaan toi ajotusjuttu tost konee vasemmalt pistetään ku säädetää venoja ja mitää välii mihi suuntaa sitä pyörittää? Jos joku vaik viittis ottaa kuva siit millai se kuuluu olla?
Olis mukava saada vastaus ku toi kuva tuol tietopankis o nii huono et
10.6.2014 10:57
Ite oon noita sen verran räplänny, etten merkkiä jaksa katsoa. Itse teen sen niin, että ekaks venakopat auki ja tulppa irti ja tulpanreiästä joku ohut tikku (vaikka pitkä ruuvari, kuusiokoloavain tms) sisään. Sitten pyörittää konetta ja etsii puristustahdin (tulee imuventtiilien aukeamisen jälkeen). Sitten katsoo tikusta, milloin mäntä on yläkuolokohdassa, eli milloin tikku on korkeimmillaan. Sen jälkeen vain venttiilit oikeisiin toleransseihin ja pyörä kasaan.
10.6.2014 12:19
Bilteman ledilippa käy varmaan hyvin leken kilventelineen ahjoksi? sSitten saako vakiokilventelineen takavalon johtoja irti muuten kuin katkaisemalla?
10.6.2014 12:44
Juu luulis käyvän. Takavalon johdot on kiinni liittimillä, joten ei tarvi katkoa. Ite kyllä otin takavalosta liittimen uuteen valoon, jolloin joutuu katkomaan. Tai sitten voi ostaa uuden liittimen.
10.6.2014 13:10
Itse kun äskön tutkiskelin niin johdot vaikuttivat menevän suoraan umpion kotelon sisälle, että onko liitin sitten siellä?
10.6.2014 18:35
Itsellä ainakin on semmoisessa muovisuojassa siinä penkin alla.
Nyt tarvis jälleen apua tuon Forcemaster 2 "kaasun asennon kalibrointi" kanssa... Löytyiskö ketään joka olisi tehnyt tuon homman ja jaksaisi neuvoa?
Elikkä ohjeissa kun lukee että "Turn the throttle to the fully open position" Eli käännä kaasu pohjaan. Niin mietityttää että pidetäänkö sitä kaasua pohjassa siihen asti että loput ohjeet on suoritettu, vai käytetäänkö sitä vaan siellä pohjassa?