Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
2.11.2015 20:01
JL- kirjoitti:Vaihdoitko myös välilevyt etkä pelkkiä massalevyjä? Entä vaihdoitko kytkimen jouset samalla? Suosittelen nekin uusimaan kun eivät paljoa maksa. Onko kytkinkahvan mäntä ja tiivisteet kunnossa, etteivät pääse jumittamaan? Itellä on käynyt joskus niin että mäntä liikkui huonosti kahvassa eikä palautunut kunnolla, jonka takia kytkin luisti. Tuo kahvan "korjaussarja" maksaa muutaman kympin, eli siinä tulee uusi jousi ja mäntä o-renkaineen. Ja lisäksi vielä, mitä öljyä käytät vaihteistossa, onhan se märkäkytkimelle soveltuvaa?
Nyt kun kytkimesi kerta luistaa, niin älä ajele pyörällä kunnes vika selviää. Uudet levyt kuluu nopeasti kytkimen luistaessa kovilla kierroksilla.
E: Nesteestä sen verran että maguran kytkimeenhän saa ihan sinne tarkoitettua ainetta esim motokeitaalta, mutta sinne sopii mineraalinen hydrauliikkaöljy. Bremboon sitten jarrunestettä. En muista kumpi piikkisessä on vai vaihtuuko jossain vuosimallissa.
Massalevyt vaihdoin samalla. tänään hain keitaalta uudet jouset, kahvan korjaussarjan ja magura blood kytkinnestettä. vaihteistossa käytän castrollin mtx:ää. ei oikeen tuntunut nämä auttavan, kun pyörä ottaa piikin niin kytkin alkaa edelleenkin huutamaan
yhessä vaiheessa laitoin nestesäiliön täyteen, mutta nyt oon laittanu vaan puoleen välii..
2.11.2015 22:00
Vipinä kirjoitti:JL- kirjoitti:neuvoja ja kokemuksia
Nyt löytyi vika, kiitos vinkeistä
Ei oo pakko niitä lainauksia aina kokonaisina laittaa.... ^^
Haamu
2.11.2015 23:01
Eipä mittään, hyvä et selkis. Mutta kerro ny ihmeessä mikä oli syynä
4.11.2015 17:16
Osaaks kukaan sanoa et käykö tommoseen 2008-2011 malliseen exc:hen "uudemman mallin" exc:n tai sx:n muovit jos vaihtaa sen uudemman mallisen tankin vai onko runko/takahäkki muuttunut?
11.11.2015 22:28
Mikä vois olla vikana kun pa-säätimen säätöpalikka pyörii mukana kun sitä isoo 30mm mutteria koittaa pistää siihen päähän? Kierteet voi olla vähän mennyt mut eihän sen pitäis pyöriä kun se pieni 8mm ruuvi alaoikeella on kiinni(?)
15.11.2015 2:43
Kotemipoju kirjoitti:Osaaks kukaan sanoa et käykö tommoseen 2008-2011 malliseen exc:hen "uudemman mallin" exc:n tai sx:n muovit jos vaihtaa sen uudemman mallisen tankin vai onko runko/takahäkki muuttunut?
Pitäs mennä:D ei näytä ainakaa muuttuneen? 100 varma en ole, mutta uskoisin ettei runko/takahäkki muuttunu.
16.11.2015 0:32
En tästä tai edellisestä löytänny aikasemmin kysyttynä, niin kysympä ite. Eli onko exc:ssä "katulaillisena" jonkinlaiset heijastimet. Ja miten testaavat tehot katsastaessa, lähti kilvet tehojen ja puutteiden takia niin joudun rekisteröintikatsastuksessa käymää.
16.11.2015 8:36
Kannattaa soittaa katsastuskonttorille mitä tarvii tehdä niin on varmaa tietoa.
29.11.2015 16:39
Nonnii, elikkäs meikäläinenkin liitty tähän kotari kerhoon eilen aamusta, nii mistähän sais 03 exc mittarin ja FmF fatty putken halvimmalla ja sylinteri on 08.
29.11.2015 20:12
Onko 08 kotarissa paljon eroa muutakun katteet 07 verrattuna?
Onko tehot samaa luokkaa molemmissa kun eikö näissä sama sylinteri ole?
29.11.2015 21:18
Ihan samat tehot on. Oisko snadisti paremmin alavääntöä kun läppärunko tais tossa vaihtua, mutta tuskin edes huomaa ajaessa.
29.11.2015 21:36
Oisko v-forcet tullu sillo vakioiks kotarii? Huomaa kierrosherkkyydes vähä eroo ja just väännössä mutta niit läppärunkojahan voi ostaa erikseen myöski ja ne sopii vanhempiinki vehkeisiin niin pystyy niitäki viel niil piristää
7.12.2015 0:12
Oiskos kellään tietoa miten helposti sais -08 kotarin katteet modailtuu -05 kotkaa?
19.12.2015 20:24
Kertokaas miten sais 2012 vm husan takaiskarin purettua? Vissiin sama keppi välimallin kotkassa ainaki. Ja sitte miten perkeleessä saa ne jäähärinletkut rungon sisästä poies?
19.12.2015 20:41
Takakeppi kannattaa käyttää huollossa, ellei sulla ole tarvittavia erikoistyökaluja, alipainepumppua ja typpi laitteita. Takakepin huolto maksaa paikasta riippuen 80-120€.