Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Husqvarna WR

21.6.2013 22:44

Mitä veikkaatte viaksi,kun ei kierrä loppuun vaan jää pätkimään ja nykimään,on kokeiltu suuttimilla 470,460 ja 450 eikä vaikutusta. Mahtaisiko vika olla puolassa tai staattorissa kenties? Pystyykö niitä irrallaan testaamaan jotenkin? On tosin ilmeisesti tehnyt tuota että voisiko olla syttysäädöistä?

Re: Husqvarna WR

22.6.2013 10:21

Eikös se vakio suutin ollut näissä 400? Varmaan tällaisille keleille ihan ok, niin saattais sulla käydä turhan paksulla. Mulla on omasta hussesta huuhteluita viilattu ja suuttimena toimii 460. Mutta tosta staattorista kannatta kysellä kotari topikista, kun taisi olla jopa kolmella saman kaltainen ongelma kuin sulla. Ei kotkat kestä ei :D

Re: Husqvarna WR

22.6.2013 12:07

Juu muuten,mutta näihin tuli 2009 jotain muutosta kaasariin että tarvii isomman suuttimen :) Kotaripuolelta sen ajatuksen sainkin että voisko olla sähköissä vika :D Ukko epäili puolaa,milläs semmosen vois testata?
E:Jaa sullakin on tämmönen uus wr :D nomutta ei ton kauheen rikkaalla katuajoon pitäs käydä :s kun nää kait säädetään puunkiertoon paljon laihemmalle,manuaalissa wr 380,cr 460 vakiosuuttimet :D

Re: Husqvarna WR

22.6.2013 13:45

Helpoin se on kuitenkin kokeilla tolla pienemmällä suuttimella. Ootko tulppaa yhtään kattonu? Jos ei tolla reilusti pienemmällä suuttimella oo mitään vaikutusta, niin sit kattomaan noita sähköjä. Tulppaa jos et oo vaihtanut vielä, niin sitä nyt ainakin kannattaa kokeilla.

Re: Husqvarna WR

22.6.2013 17:56

Iiiso kiitos sulle kun tulppaa käsit kahtoon! :) Olikin nimittäin niinkin alkeellisesta jutusta kun kärkiväli :lol: säädin sen yli millistä 0,6mm,ja nyt höllii ja kiertää niin perkeleesti :P Tää on niin tätä kun pitää aina alkaa miettiin monimutkasesti ja sit se syy on ihan yksinkertanen :lol:

Re: Husqvarna WR

23.6.2013 16:41

Ei kellään ois tietoa, saako -07 125 WR sovitettua uudemmanmallin katteet (-09 ylöspäin) helposti? Sinimustaa tarrasarjaa kuolasin, eikä noille vanhoille katteille semmosta enään löydy, vaan uusille :/ Takakatteissa ainakin näyttäs olevan kiinnike erikohdassa(?) ja etukatteissa ton pikkukatteen kanssa tulee varmaan ongelma, kun tankki on erimallinen uudemmissa?

Toinen kysymys ois (moneen kertaan jo kysytty), että miten porukka on WR ratkassu ton mittariongelman smotojen kanssa? Saako SM:än mittarin suoraan kiinni kun ei vissiin tota WR mittaria saa kalibroitua uusiksi?

Ja mitä välityksiä muut käyttää? Itse tilasin 48 takarattaan ton 13 eturattaan kaveriksi, 49 takalätkällä pääs lähemmäs 130km/h.

EDIT: Ja samaan kysymystulvaan, onkos muut patentoinu H4 vanhanmalliin maskiin? Ite pistin ja sulattaa umpiota. :D

Re: Husqvarna WR

23.6.2013 18:34

Miten pääset 13-49 väleillä noin kovaa, kun oma kulkee 13-42 väleillä n. 125kmh ja sitten loppuu välit kesken :0 onko näissä vanhemmissa eri laatikkovälit?

Re: Husqvarna WR

23.6.2013 19:17

enpä tiedä, itekki ihmettelin :o smotojen takia mittari näyttää 147, en siis tosta 130 ihan varma oo. :D pienemmissä nopeuksissa ainakin on se kympin heitto

Re: Husqvarna WR

23.6.2013 19:46

Itteekin kiinnostais että onko mahdollista muuttaa toi orggis mittari sm säätöihin vai paljonko mahtaa sms4 mittari maksaa kun on kai samanlainen.. :) Ittellä vähä reilumpi mittarivirhe,164 huiput mulla mittariin ja oikeeta 135 :lol: Välejä en muista. Sitten tää mun kysymys: Mistä ihmeestä saa niitä Asso werken mäntiä,taitaa olla vakiona hussessa ja perkeleen kestäviksi todettu vai onko wössner ainakin lähes yhtä pitkäikäinen? (ajavat Asso werkellä ihan enskaakin kunnolla leipää antaen jotain 100h :) Ja mitäs nuita 2-rengas mäntiä olikaa? Wössner,toi Asso,mahtaako vertexiä olla kahdella m-renkaalla?

Re: Husqvarna WR

23.6.2013 20:12

Saattaa se munkin mittavirhe sitte isompi olla tuol huipuissa. :D

Re: Husqvarna WR

24.6.2013 9:37

Itellä on 13-42 välit smotoilla ja hönkii just jotain 130 ja sit ei enää kehtaa huuattaa.
Elikkäs mullakin alkais tulemaan männänvaihto ajankohtaiseksi kohtapuoliin. Minkä merkkiset männät on hyviä ja mitkä taas täys paskoja? Ainakin tuo orkkis mäntä tuntuu kestävän. Ajettu nyt 60h, joten kurkkasin pakoaukosta, ja mäntä oli kuin uusi. Ainoa ongelma on, että mulla ei ole mitään hajua mikä se orkkis mäntä on.
Toinen kysymys, onko kenelläkään antaa jotain vinkkejä tähän wr:n männän vaihtoon? Onko mitään erityistä, mitä pitäisi muistaa, varoa tai tarkistaa?

Re: Husqvarna WR

24.6.2013 10:17

Wisecon ja Wössnerin männät kuulemma hyviä, orkkismännästä varmaan selviää soittamalla maahantuojalle, tai johonkin hussen merkkihuoltoon, joka saa maahantuojaan yhteyden. Voi olla perätöntäkin, mut Proxin männistä oon huonoa kuullut.

Ei kait siinä männänvaihdossa mitään kummallista, WR:ssä männänvaihto on pirun yksinkertasta. Eihän tartte edes kantta aukasta, vaan koko paketti tulee kokonaisena. Ite kyllä vaihdoin kannen O-renkaatkin varmuuden vuoks samalla. Tietty niinku aina, männäntapin sokat on pahat, paperia tai rätti alakertaan niin ei sokat tipu.

Ja männänvaihdon yhteydessä tietty veivin yläpään neulalaakeri ja yläpään tiivisteet vaihtoon! :D Eikä pahaa tee pakoaukonsäädinkin samalla kattoo läpi

Re: Husqvarna WR

24.6.2013 11:46

Ihan vaan tiedoksi taas kaikille että mittarivirhe kasvaa mitä enemmän vauhtia tulee. Jos on jo pienemmissä vauheissa 10kmh niin aika iso on kyllä päälle satasen vauheissa.

Re: Husqvarna WR

24.6.2013 12:04

Tiedossahan toi on, iteltä jäi vaan sanomatta, että lumia 820 gps pääsin jonkun 128 muistaakseni huippuja, kun mittari näytti 147. Eihän noi puhelimen gps kyllä mitään luotettavia oo, mutta antaa ees vähän suuntaa.

Re: Husqvarna WR

24.6.2013 15:18

Noniin! Päivän kuumotukset hankittu. Eli, tänään lähdin ajamaan Stormille hakemaan haarukkaan stefat ja samalla mukaan tarttui öljyjä, ilmanputsaria, yms. perushilpettä. Matkaahan on noin. 30km suuntaansa. Kun poispäin aloin painelemaan, niin noin puolessa välissä matkaa sammui yhtäkkiä keskelle tietä. No, heti ensimmäinen reaktio oli aikamoinen vitutus. Siinä tien sivussa heti puristukset katoin. Kunnossa oli. Sen jälkeen lämpöjä kokeilin, aika lämmin tuo oli kytkinkopan kohdalta, mutta kuitenkin kättä pystyi pitämään koppaa vasten huoletta. Samalla tuli jäähdytinnestet katsottua ja olivat normaalitasolla. No, bensahanan katoin ja samalla kääntelin sitä. Tämän jälkeen polkaisu, ja ekalla käyntiin. Siitä sitten varovaisesti tielle, kun noin minuutin jälkeen heitin välikaasua, jolloin kiekat alkoi leijua ja sammui lähes heti. Tämän ongelman ratkaisin kääntämällä varatankille ja siitä varovaisesti pöristellen kävelyteitä pitkin himaan.
Kotona tulpan vaihdoin, hiukan tumma oli, mutta ihmekös tuo, kun käy tasakaasulla reilusti paksulla ja kotiin ajo oli aikamoista mummoilua. Tankin otin samalla irti ja oli lähestulkoon tyhjä. Eli tuo toinen sammuminen oli lähes 100% varmuudella bensan loppuminen päätankista.
Nyt mietityttää tuo ensimmäinen sammuminen. Olisikohan voinut olla vain bensan loppuminen päätankista? Sitten bensahanan rämpyttelyn seuraksena olisi saanut kaasariin hiukka bensaa, mutta taas päätankille pistämisen jälkeen bensa loppunut kohokammiosta, josta seurasi toinen sammuminen. Lämpöt taas selittäisi lämmin ilma plus n. 40 kilometrin ajo ilman pitempiä taukoja, lukuunottamatta n. 15 minuutin stormissa asiointia.
Kertokaas omia mielipiteitä tälle stoorille :lol: Uskaltaako nyt lähtee ihan normaalisti vetelemään vai pitäisköhän huolestua? :s
Nopeita vastauksia kaivataan ainakin mielenrauhan vuoksi :D