Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
3.9.2012 22:32
Jos putkeen pääsee bensaa nii sit paukkuu
kaasari vehkeellä onnistuis paremmi ku se imee sielt bensaa koko aja mut ruisku ei välttämät ruiski sitä bensaa sen enempää ku o tarve ennenku käynnistyy
3.9.2012 23:28
joo ton et miks se paukkuu sillo ku se onnistuu ni tiiän kyl, mut et miks se ei onnistu aina?:D ku esim syksyl onnistu joka kerta ainaki vähä aikaa kunha vaa oli vähän lämmenny putki ja kone, talven jälkee ei. johtuneeko sit et ulkon on liia "lämmin"
3.9.2012 23:59
jaa vaikee sanoo tohon mitään täyttä faktaa olevaa juttua, kun kovinmoni ei varmaan ole perehtynyt siihen että miten bensapalaa putkessa
koita sitä että hetiku se o lähteny käyntii ja jonkuverra saanu kierroksia nii hetkeks viel virrat pois ja kaasu edellee pohjas nii voi alkaa paukkuu
siis sillee ettei se kerkee kuitenkaa sammumaan
4.9.2012 0:03
kokeiltu on ei toimi koska katkaisee ruiskulta virrat= ei syötä
muuten saa kyllä ilman mitää kikkailuja eli ihan kaasua venkslaamalla paukkumaan mutta liekkiä ei näy
4.9.2012 0:05
mulla ei lähe paukkumaa wr pelkällä kaasun antamisella mut sitku lähtee virtoja katkomaa nii sit saattaa alkaa paukahtelemaa
ei oo kyllä vaa hirveesti tullu harrastettua tota kun se paukkuu ajossa muutenki iha hyvi
4.9.2012 0:20
itel joko toi kikka et pitää kaasuu kokoaja käynnistäes pohjassa tai sit et isoil kiekoil iha minimaaline määrä kaasuu
mutjoo pitää kattoo ton käynnistyskikan kaa jos se kylmemmil palais et toimii paremmi
jos ei muuta ni palataa sillo joko tässä tai YV:llä?
4.9.2012 3:43
Noniin elikkäs semmosta tulin kyselemään että onko näiden bensamittareissa ollut jotain häikkää kun sekoilee aikas raakasti ? Vai pääseekö johonki liittimeen kosteutta ?
4.9.2012 7:01
Todennäköisesti on päässyt kosteutta. Ensinnä alkasin tutkiin varmaan anturia, siitä lähtisin sitten johtoja seuraamaan niin pitkälle, ko tarve vaatii.
4.9.2012 16:01
Miten saan ton öljyn tyhjennys aukon auki onks siihen jotai temppuja vai onko vaa ni saatanan tiukassa
4.9.2012 16:04
Tiukassahan se, lämmität jollain ni aukee vähän herkemmin, elikkä älä nyt väkisin vääntämällä mene kantaa paskomaan.
4.9.2012 16:19
Prätkä jätkä kirjoitti:Tiukassahan se, lämmität jollain ni aukee vähän herkemmin, elikkä älä nyt väkisin vääntämällä mene kantaa paskomaan.
Ai jos lämmitän koneen kunnolla lähteekö se helpommin?
4.9.2012 16:22
laita työkalus siihe paikallee ja hakkaa vaikka kädellä sitä työkalua, itellä auennu öljyproppu iskuja antamalla aina jos on tiukassa. jos jotai isompaa kuten kumivasaraa joudut käyttää nii kohtuudella ettei hajoa kanta
4.9.2012 19:37
Ja kyllä se koneen lämmityskin auttaa, tai ainakin aina suositellaan koneen lämmittämistä ennen öljynvaihtoa.
4.9.2012 21:32
Toi johtuu siitä että öljyt tulee huomattavasti helpommi veke ku ovat lämpimät.
Mut on toi teorias mahollista et lämpimänä roppuki tulis helpommi, sehän on terästä niiku laakeritki ja laakerit ainaki lähtee kuumasta lohkosta helpommi, vaik neki ois yhtä kuumat, koska eri lämpölaajenemiskerroin. Just my 2 cents
4.9.2012 21:37
Brembon alkuperäset kyllä kuulostaa aika kalliilta.. Hintoja en kyllä tiedä. Mä ostin taakse paikalliselta mp-liikkeeltä jotku ihan ihme merkkiset palat 25€ ja ne vinkuu joskus kun jarruttaa.. Saatanan ilkee ääni kyllä