Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Honda NSR 125

6.6.2012 15:55

En jaksa koko topikkia selata eikä pikasella haulla löytyny paljookaa.. mutta, eilen hain näsärin (vm. 2002) pihaan ja matkalla oli sit ongelmia ku ei ollu tyhjäkäyntiä eli sammu joka kerta ku pysähtys. ja nyt ku koitin sitä tyhjäkäyntiä säätää ni joko ei pysy käynnis tai sit ku se pysyy käynnis ni sammuu heti ku antaa kierroksia. ei lähe ikinä käymää ilma ryyppyä ja pysyy ryypyllä käynnissä.ja ohjekirjan vastasesti mulla on noi ruuvit pyörän oikealla puolella vaikka ohjekirjan mukaan vissii vasemmalla puolella? :D no eipä sen väliä, ei toimi, auttakaa. : :s ja pyörä on kuristettu (vielä) ja ilmaruuvi 2,5 kierrosta auki.

Re: Honda NSR 125

6.6.2012 16:53

Kumman mötikän alla on startin hiilet, siellähän on 2?
E: käytin sitte pakoaukon säätimen hammastushomman " servomoottorin" irti, kävin koe ajamassa eikä pyörä ennäään nappaa piikkiä... neuvokaapas vähän. Niin joo eikä se vaijeri pyöri siinä ympyrää niinkuin normaalisti vaan pysyy paikallaan :nolo:

Re: Honda NSR 125

6.6.2012 18:29

Sain sen pellaamaan mutta ei se vaijeri systeemi kyllä pyöri kun sen laittaa käymään. vai pitääkö sen edes pyöriä tyhjäkäynti kierroksilla

Re: Honda NSR 125

6.6.2012 21:42

Sen pitäis liikkua n. 2-3t rpm. Sit taas 7-8t rpm uudestaan. Onhan sulla liittimet kaikki kiinni kun käytit irti?

Marcc, putsaa kaasari ja kato onko ilmanputsari hyvässä kunnossa.

Re: Honda NSR 125

6.6.2012 21:51

Jaaaaahas, eli siirytään nyt sitten cebarin luota näsäriin, eli onko mitään kummempia asioita mitä pitäis kattoo tämmöstä haettaessa? Tutulta ostan, 39tkm ajettu '00 NSR. N. 1000-1500km sitten vaihdettu mäntä, eli siltä kantilta pitäis olla kunnossa. Hinnathan näissä ei oo hirveen korkeita, kun tuppaavat tän ikäset pyörät oleen jo aika paljon rullailtuja. :nörtti:

Re: Honda NSR 125

6.6.2012 22:44

Mikki_32 kirjoitti:Jos joku haluaa myydä tai tietää mistä saa ostettua sen kuusiokolopultin joka lukitsee tankin kunnolla kiinni runkoon niin vinkatkaa ;) .

Re: Honda NSR 125

7.6.2012 0:11

Taitaapi sittenkii johtua siitä että siellä taitaa olla liian iso suutin.. tämä on siis ollut tt-pyörä joskus, edellinen omistaja laittanut vakioksi, ei taida olla kaikki suuttimet vaihdettu oikeiksi, booaa nii että sammuu jos vääntää äkkii kaasua tyhjäkäynniltä, ja sitte ku pääsee siitä ohi ni rupee booaa tuossa 6tonnin paikkeilla, ja tulppa musta. :roll:
Pakoputken kuri helvettiin ja nurkissa lojuva powerfilter paikallee ni eiköhä tuo suutin sitte ala olee oikeen kokone :)

E: joo sehän siellä mättäs. imukaulan kuri paikallaan, pakoputken kuri paikallaan ja TT suuttimet kiinni.. ei ihmekkää ettei toiminu kunnol. nyt otin imukaulan kurin irti ja vaihdoin sen powerfiltterin sinne. imuäänet o kivat :) eise nyt merkittävästi parantanu menoa vaikka sen imukaulan kurin ottiki poies, ku pakoputki ahistaa vielä. Ja mites teillä, mulla on nasse rekisteröity näköjää vaan yhelle.. :s
Viimeksi muokannut marcc päivämäärä 7.6.2012 22:18, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Honda NSR 125

7.6.2012 14:14

Miten saan säädettyä sen niin että alkaa pyörimään siinä 2000-3000 rpm paikkeilla?
E: Eikö kellään olisi kuvaa miten sen "nuolen" pitäisi olla siinä L;n ja H:n välissä kun ei minulla ala pyörimään se vaijerisysteemi ... Ja olisko kellään kuvaa miten niitten hammasrattaitten pitäisi olla siellä sisällä?

Re: Honda NSR 125

8.6.2012 15:53

Osaisko joku sanoo mikä vikana TT nassessa?

Toimii muuten täysin mutta joskus kun kierrokset laskee ja jos koittaa antaa kaasua kuuluu"oooooo" jos kaasua koitaa antaa kauemmin pyörä sammuu. Pysyy kyllä tyhjäkäynnillä. Kun antaa ryyppyä se toimii täysin ja kun ryypyn ottaa pois sen jälkeen toimii aivan täysin. ilman ryyppyä ei lähe käyntiin

Kaasari putsattu, bensansuodatin putsattu, kaasarin sihti putsattu, imukaula ehjä

Re: Honda NSR 125

8.6.2012 16:19

Missä asennossa neula ja seosruuvi.
Mulla on nyt se että kun on tt-suuttimet ja pakoputkessa kuri ni mulla on neula ihan alhaalla, ja jotenki toimintakuntoon saatu säätämällä ryyppyä, seosta ja tyhjäkäyntiä, nyt ku kierrättää ni kierrokset laskee johonki 2500 ja on siin n. minuuutin ja sit laskee sinne ~1500rpm.
Mutta onkos joku laittanu nasseen halogenei/xenonei? saisko jostain suoraa muutossarjan?

Re: Honda NSR 125

9.6.2012 17:20

uusi näsärin omisraja ilmottautuu joukkoon! Pikku fixausta kaipaz, mutta ei se kallis ollut, 850 ja tankki täynnä.. Putki siinä on vissiin vaihdettu, ottaa 7000rpm piikin... Mites muilla / millä putkilla?

Re: Honda NSR 125

9.6.2012 18:28

Taitaa olla joku matalavääntöputki siinä, mulla alkaa vakioputkella noin 8000rpm piikki ja 9000rpm nykäsee vielä vähän lisää ;)

Re: Honda NSR 125

11.6.2012 0:47

Heittäkääs jotai kikkakakkosia kytkimen mutterin avaamisee, ku jonkunnäkösen hylsyn oon värkänny mut ei vaan tahdo aueta ei sitten millään ees pulttipyssyllä. Millä kiinni tukevasti jne.?

Re: Honda NSR 125

11.6.2012 12:19

Lanekit muistaakseni hakkasi jonkun hylsyn siihen ja sai sen sit sillä, mut mahtaa olla tiukassa jos ei pulttipyssylläkään lähe :eek:

Re: Honda NSR 125

11.6.2012 13:16

Tuurnalla oon avaissut ja normikierteet on.