Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Beta RR 125 4T LC

15.6.2013 0:35

Itellä ainakin musta putki,vm. 2012.. :eek: :eek: Ja niin on kyllä ollut kaikissa muissakin mitä on galleriassa tullut kateltua :D :D

Re: Beta RR 125 4T LC

15.6.2013 4:40

mullaki on musta putki ja onko se sähklkuri samas paikas ilmaajäähytteisessä betassa?

Re: Beta RR 125 4T LC

15.6.2013 22:23

veikkaappa kirjoitti:
Ei ilmanputsarissa oo mitää tuketta? Missä kohtaa putkessa muuten on joku ritilä mistä kaikki puhuu? :D


Voi hyvin pitää paikkaansa, että ei ole mitään kuristuksia, kuulin vaan jostain että siellä olisi jokin levy/tms joka ahdistaisi imua.. :roll:
Ei koskaa tullu katottua kuulopuheita vaa :nolo:

Re: Beta RR 125 4T LC

15.6.2013 23:28

siinä on sellanen levy missä on 4 reikää mutta kyllä se ihan tarpeeksi ilmaa saa

Re: Beta RR 125 4T LC

16.6.2013 0:55

veikkaappa kirjoitti:siinä on sellanen levy missä on 4 reikää mutta kyllä se ihan tarpeeksi ilmaa saa

ootko ottanu sen pois? vaihtanu isompaa suutint sen jälkee?

Re: Beta RR 125 4T LC

16.6.2013 6:28

Lukekaa ihan oikeesti viestiketjun aiempia viestejä ajatuksella läpi, siitä reikälevystä ja sen tarkoituksesta on juttua aiemmissa viesteissä. Ei tehdä tästä samanlaista kysymysten toisintoa mitä on Yamaha ja Husse topiceissa, se kun ei palvele ketään.

Maahantuojan kanssa juttelin niin johtokuri pois ja muuta ei tarvii heidän mukaan tehdä, eikä oikein pystykkään tekemään. Eiköhän muutamien viikkojen sisällä selviä onko pyörään järkevä tehdä mitään muuta kun B5 johdon irroitus, kun nyt saadaan ensin pyörä alle ja vähän ajettua sillä.

Onko joku löytänyt korvaavaa 428 tai 520 takaratasta? JT-Sprocketin sivuja kattelin ja YZ85 ratas kävisi mutta suurin oli 52 joka on aivan liian pieni, ainakin enskaan missä pitäisi olla 63 ratas.

Re: Beta RR 125 4T LC

16.6.2013 12:43

itekki oon vähän katellu sitä takaratasta kun rattaiden vaihto on siinä 3-4 tonnin päästä niin ei oikee sitä 100e viittis maksaa, ebayst oon katellu mutta en sitten tiiä että kannattaisko vaan siirtyä 520 jaollisiin.

Re: Beta RR 125 4T LC

16.6.2013 17:18

Ei taida löytyä 520 takaratasta, ei osu lähellekkään Betan takanavan mitoitusta.

Supermoton vakiovälit on 14-56 ja siihen löytyy JT-Sprocketin rattaat 13-52 välityksellä, laskennallisesti välitys in sama eli 4.

Eturatas, joutuu vaihtamaan tai viilaamaan lukkolevyä: JTF1263.13

Takaratas: JTR798.52

Ketjuiksi DID 428VX niin kestää ja toimii, ei halvin mutta ei tarvii ihan heti olla vaihtamassa.

Re: Beta RR 125 4T LC

16.6.2013 21:41

Mistä kyseisiä rattaita saapi? :D

Re: Beta RR 125 4T LC

16.6.2013 23:56

http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=4538
takaratas ainakin tuolta
& http://www.mc-scatter.com/moottoripyori ... -5432.html
meniskö tollaset stefat kiinni? ja kuinka paljon sitä öljyy kannattaa laittaa iskareihi?

Re: Beta RR 125 4T LC

17.6.2013 6:41

Keulan öljymäärää en muista nähneeni missään mutta öljypinnan taso on muistaakseni mainittu ohjekirjassa, olisko ollut 110mm. Taso mitataan jousi paikallaan ja teleskooppi kokoon puristettuna ja öljypinta pitää olla 110mm korkeudella teleskoopin yläreunasta mitattuna. Biltemasta on saatavana näppärää laitetta tähän tarkoitukseen eikä maksa paljoa: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/M ... ari-82399/

Ennen kun alat vaihtamaan stefoja, ota ohut nippuside ja työnnä se pölyrenkaan väliin (se näkyvä stefa) ja pyöräytä sillä lika pois pölyrenkaan sisältä. Monesti vuoto loppuu siihen kun pölyrenkaan sisältä saa likaa pois.

Re: Beta RR 125 4T LC

17.6.2013 11:33

Murska Arska kirjoitti:Keulan öljymäärää en muista nähneeni missään mutta öljypinnan taso on muistaakseni mainittu ohjekirjassa, olisko ollut 110mm. Taso mitataan jousi paikallaan ja teleskooppi kokoon puristettuna ja öljypinta pitää olla 110mm korkeudella teleskoopin yläreunasta mitattuna. Biltemasta on saatavana näppärää laitetta tähän tarkoitukseen eikä maksa paljoa: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/M ... ari-82399/

Ennen kun alat vaihtamaan stefoja, ota ohut nippuside ja työnnä se pölyrenkaan väliin (se näkyvä stefa) ja pyöräytä sillä lika pois pölyrenkaan sisältä. Monesti vuoto loppuu siihen kun pölyrenkaan sisältä saa likaa pois.

en oo tota tiennykkää, pitää mennä kokeilee jos vaikka auttais :D

Re: Beta RR 125 4T LC

17.6.2013 16:38

Aika usein vuotamisen alku syy on likaantunut pölyrengas ja siitä kun pääsee pari murusta stefan huulen väliin niin vuoto alkaa, 90% stefan vuodoista johtuu tästä syystä.

Likaantumista pystyy ennaltaehkäisemään neopreenisukalla joka pitää pölysuojan puhtaana: http://makinaparts.com/790-1264-large/7 ... set-en.jpg

Sukkaa löytyy aika monesta rätkäkaupasta ja niitä on eri mittaisia, voi vaikka porukalla ostaa pussin ja siitä pätkäisee sukat 2-3 pyörään.

Re: Beta RR 125 4T LC

18.6.2013 22:32

Mihin mahtaa kyseinen osa kuulua, avasin ilmanputsarin kopan ja otin putsarin pois niin huomasin pohjalla irrallisen 1,5cm halkasijaltaan olevan metallisen esineen. Tarkotus oli pestä putsarin koppaa sisältäpäin ja ei ollut kunnollista valoa joten en tarkalleen muista missä ja miten esine siellä oli mutta putsarin pohjalla oli jokin reikä josta menee jokin pilli ulos mikä oli märkä. voisiko se kuulua siihen reijän päälle jotenkin? esineen halkasija kuitenkin suurempi kuin reijän joten ei mene mitenkään järkevästi siihen. Nopeita vastauksia kiire!! :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Beta RR 125 4T LC

19.6.2013 0:02

siellä pohjassa on kyllä irrotettava kumitulppa, mutta tuo ei taida kyllä ilmanputsarikoppaan kuulua : D