Ei siinä mitään kummempaa ongelmaa ole ollut
Tuo vaihteistohomma on nyt mulla vähän paussilla kun ei löydy oikein haluja ruveta koko konetta purkamaan päivittäisestä ajosta. Täähän on vähän kuin vanha pappatunturi kun pärjää pelkästään 2. ja 4. vaihteilla
Unohtu tossa vioissa mainita, että mulla on nyt tästä ja edellisestä Skyteam mankista hajonnut virtalukko, elikkä on-asennossa päästää sammutusjohdon virtaa läpi. En tiedä onko miten yleinen vika näissä? Eräänä aamuna sammu parisataa metriä ennen koulua (pääs työntämään ekaa kertaa) ja iltapäivällä jäi sitten tielle 3-4km kotoa. Huomasin sitten, että kun avainta vemputtaa koko ajan on- ja off-asentojen välillä niin pysyy käynnissä (pätkien). Korjasin (=patentoin) sen nyt samalla tavalla kuin edellisenkin, eli laitoin virtalukon kautta menevät sähköt (vilkut+vapaavalo) toimimaan jatkuvasti kun ei akkua ole kiinni, ja sitten vedin sytytysvirran virtalukon on-asennolle. Ja ei, en katkonut tai pilannut alkuperäisiä johtoja
Virtalukon saisi ehkä korjattua pelkällä putsauksella, jos sen saisi jotenkin järkevästi auki. Itselle vaan luonnistuu tuo aikaisempi tapa paremmin
Takavalo on myös polttanut jostain syystä muutaman polttimon, mutta se nyt ei ole iso ongelma. Vanteiden pulteista olen onnistunut tähän mennessä katkaisemaan 3kpl kolmen renkaanvaihdon yhteydessä (rannekiristyksellä
), elikkä näiden "metallien" kanssa saa varoa voimiaan.