Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
7.10.2014 22:34
Meneekö SMR:n takarattaan (428) tilalle 520 jaolla oleva hussen takaratas? Eroaako muuten SMR:n vanteet SM-mallista?
E: näköjään leveydet on erilaiset. Mahtaakohan mennä SMR:än vanteet 510 husseen, vai pitääkö ostaa sika säkissä?
7.10.2014 23:20
Nelarihussen vanteeseen menee suoraan muitten hussejen takarattaat kiinni. En kuitenkaan nää järkeväksi laittaa ainakaan nelarihussen vanteita 510 husseen. Näissä kun vanteet on kauheen kaposet. 2-tahtiversiossa sentään hieman leveämmät..
8.10.2014 17:01
Mistä ootte muuten hankkinu noita 510 smr takakatteita joissa ois molemmilla puolilla levennykset?
8.10.2014 23:40
mikäs on ku en millää saa tota hussen jäähdytysjärjestelmää ilmattua, tyhjensin sen järjestelmän sieltä sylinterissä olevasta pultista, tuli aika vähä sitä kautta ulos, laitoin sinne syyläriin nestettä. laitoin käyntii ja puristelin letkuja, mutta silti kone ja putki lämpesi tosi nopeesti ja vähä ajan kuluttua alko flektikin pyörii.
9.10.2014 12:36
muistitko avata syylärin korkin ilmauksen ajaksi? itsellä oli sama ongelma uutena
9.10.2014 15:47
Ite joskus kun WeeRaan vaihdoin jäähdytys nesteet, valutin systeemin läpitte ensin vettä ja sitten tyhjennys ruuvvi kiinni ja nesteet syyläriin. Korkki auki puristelin ensinsiksi letkuja pihdeillä ja sitten laitoin korkin kiinni ja kalliselin pyörää molemmille puolille ja viel kerran puristelin letkut korkki auki ja homma pelitti.
9.10.2014 22:05
Käykö hussen smr 510 koko katesarja sms 125?
10.10.2014 22:31
Mönki123, ainoastaan takakatteet käy.
Mites meneekö tuo kakstahtisen hussen valokatkasija/vilkku systeemi näihin vaikka onkin hieman erilainen?
11.10.2014 1:05
En tiedä tosta katkaisijasta voisin huomenn katsoa kun löytyy toi husse wr katkaisia. Epäilen tosin että liitännät on erilaiset ja johdotukset johtuen siitä, että siinä on mahdollisuus sammuttaa valot.
15.10.2014 0:19
Osaisiko joku valaista ja kertoa mikä voisi hussessa olla vikana. Eli ongelma on se että husse pätkii/tai siis ajaessa ihan kun ottais virrat pois ja laittais takasin päälle, Välillä ongelmaa ei ilmeenny melkein ollenkaan ja välillä taas ihan jatkuvasti että ajosta ei meinaa tulla mitään. Mietin että ongelma on tulpassa mutta en kerenny vielä hakeen uutta tulppaa.
18.10.2014 17:30
Mitenkä hussesta muuten irroitetaan tuo ketjujenkiristysruuvi?
Pitääkö taka-akseli ottaa irti vai tuleeko pelkällä ruuvaamisella? Pyöräytin sen kerran täysin sileäks ja nyt uusi olisi tuolla odottamassa asentajaansa
19.10.2014 13:20
Ketjunkiristysruuvi ja se päätypala tulee pois ilman että ottaa akselin pois. Se itse kiristin on akselissa kiinni.
19.10.2014 14:34
Okei kiitos. Vielä yks kysymys
Irrotin tuossa äänenvaimentimen ensimmäistä kertaa ja brake cleanerilla, sienellä ja paperilla sit putsasin änkkää kun tässä nyt on sitä aikaa puunata. Katsoin valolla änkän sisään sieltä kiinnityspäästä ja sieltähän paistoi se reikärautakurihärpäke.
Saako tämän kurin pois vetämällä tai jotenkin, vai täytyykö änkkä avata?
Mikäli pitää avata, niin pitääkö änkkää paljonkin purkaa ja onko se millaista sitte kasata?
19.10.2014 15:59
Kiinnityspäässä se "reikärautahärpäke" ei ole kuristus vaan katalysaattori. Vaikea irrottaa eikä siitä oikeastaan hyötyäkään ole. Purettavassa päädyssä on db killeri, joka on suht helppo irroittaa, ja kaasarin säädön kanssa vääntöä tulee ainakin keskelle hieman lisää.
Änkän purkamiseenhan ei tarvita muuta kuin porakone. Poraat popparit auki, ja sitten pääty pitää saada irti. Itse irroitin puukalikan avulla hakkaamalla. Sisällä sitten on villojen sisäsäpitolevy, jossa kiinni reikäputki ja tämä db killeri, jonka saa irti kun vähän kattelee. Helppo esim poran kanssa irroittaa kun avaa vain änkän.
19.10.2014 17:06
eikös tämä reikäputki kurista? db-killeriä en ota kokonaan pois, olen yhen hussen kuullu ilman db-killeriä ja kuulosti ihan hirveältä
vois vähän päästä lyhentää sitä ettei näy änkän päästä.
Katalysaattori ainaki näytti vievän 20-30% tilaa siitä putkesta, että ihmettelen jos sen poisto ei auta.
Mitä kannattaisi säädöille tehdä jos ottaisi katalysaattorin ja reikäputken(?) pois? Isompaa suutinta mutta kuinka paljon? Yksilöitähän nämä ovat mutta jotain suuntaa antavaa voisi heittää