Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
30.5.2016 10:26
HexboFIN kirjoitti:Minex kirjoitti:Hupsurr kirjoitti:Mitä porukka on tehnyt sylinterille kun on leikannut hellästi kiinni?
Hoonaa kevyesti jos ei pahoja jälkiä. Poraamaan ei vakiopyttyä pysty.
Ja oma kysymys: Minkä vuosimallin wr hussen imukaula ja ilmanputsarin kumikurkku sopii 2010 vuoden sm:ään? (paikoilleen tulossa 36mm kaasari)
¨
En suosittele hoonauttamaan. Itsellä leipo hellästi, eikä tehty muutaku uus mäntä sisään ja kiinni. Hyvin toiminu nyt vähän päälle 2tkm.
Itsellä on 35 mikunin kanssa Honda Cr:n imukaula, vuosimallia en muista ja Husse cr imukurkku. Tiukkaa tekee että mahtuu, mutta mahtuu kuitenkin.
Wr hussessahan on 38mm kaasari eikä itsellä ainakaan sopinu wr imukaula ton 35 kanssa.
Jos ei hoonia suositella niin onko jotain muita keinoja saada männänpalaset pois sylinterist?
30.5.2016 13:21
Jollain hapolla liuottaa pois
30.5.2016 19:45
Itsellä oikeastaan sama tilanne, enimmäkseen "lasittumia" mutta pienet naarmut juuri tunnettavissa sormella pakoaukon puolella. Hoonaustako ette suosittele vai hyvin kevyesti ottamalla?
30.5.2016 21:55
Nicasil sylinteriä ei yleensä pysty normi hoonilla hoonaamaan, tai jälki on huonoa. Vaatii niin kovaan aineeseen timanttihoonin jotta varmasti onnistuu
31.5.2016 8:57
Nicasilin voi hoonata, ja eiköhän jokaisel koneistamolla suurinpiirtein ole välineet siihen. Normi hoonilla nicasiliin saa tehtyä uuden ristikon jolla saadaan parannettuu öljykalvopysyvyyttä, timantti hoonilla saadaan hyvinpienet naarmut pois. Paras kun pytty käteen ja hyvälle koneistajalle näytille mitä on mieltä. Jos JKL läheltä olet niin hiomokantanen on ainakin hyvä.
Itse annoin vanhan sylinterin OWR:lle ja heiltä sain sit uudelleen pinnoitetun kun väliin laitoin 200 vai 300€? Toine vaihtoehto on et lähettää jonkun liikkeen kautta pinnoitettavaks, vähä halvempi mut menee väh. 2viikkoa, yleensä kauemmin.
2.6.2016 7:17
Hei! Tarvitsen pikaisesti apua!! Mikäköhän mahtaisi olla vikana hussessa kun yhtäkkiä ajosta sammui ( kuin olisi bensaloppunut ) eikä enään sen jälkeen lähtenyt käyntiin
ecuvaloja ei näy, kipinän saa, bensaa saa, akussa on virtaa, uusia tulppia kokeiltu, kaasutin putsattu, läpät katsottu. Kun polkee hussea niin se aina lopussa yskäsee? Tuorevoitelu ohitettu jne.. Tps anturi nakuttaa virrat päällä? Onko se normaalia??
8.6.2016 15:18
Ongelmaksi tuli yht äkkiä, että vaihteet eivät meinaa mennä alaspäin. Ensin vaihteet parin painamisen jälkeen menivät alas mutta nykyään hyvä kun 2 minuuttia riittää vaihteiden latomiseen 6---->1 . Vaihteet menevät ylös mukavasti, öljyä on tarpeeksi(500km sitten vaihdettu). Ei ole eroa onko pyörä käynnissä vai ei, kytkin toimii ( ainakin vaihde on kokonaan pois päältä kun painaa).
VM: 2010 2T
Nyt niitä apuja, kun vastaavaa aihetta en löytänyt.
16.6.2016 23:33
Meneekö depin 2011 sm hussessa ollut putki 08 sm husseen kiinni ilman mitään ongelmia??
17.6.2016 6:05
Onko porukka ostanu 2010 sm husseen keulastefat mistä? Ymmäryksen mukaan on Paiolin keula vm. 10->, keulaa en viitti purkaa ku joudun päivittäin ajamaan ja vuotaa aika hyvin öljyt pihalle. Turun alueella kun asun, ni stormista löytyi vain 40x52x10/10.5 ja 48x57x9.5/10.3.
2.7.2016 4:14
Jaahas hussen mittari elää omaa elämäänsä. Kierrosten noustessa nopeusmittarin luku nousee. Myös lämpövalo alkaa vilkkumaan/palamaan kaasuttaessa mutta lopettaa palamisen tyhjäkäynnillä. Öljyvalokin vilkkuu joskus.
Mistähän mahtaa johtua? Mietin jos johtuis vaikka jännitteensäätimestä ku kierrosten mukaan oireilee, ja yleismitarilla yritin jännitteitä mittailla mutta eihän se paska mittari toiminu kunnolla.
Vähän kuumottaa ajaa kun ei tiedä ylikuumeneeko moottori oikeasti vai pelleileekö mittari
2.7.2016 15:39
Kokeile kattoo et akus on riittävästi virtaa ja et sulakkeet on kunnos.
7.7.2016 10:16
Onko kellään kokemusta wössnerin kiertokangesta?
12.7.2016 20:50
Kannataako ostaa H-one mäntäsarja,kun vertexejä ei tahdo löytyä kun ebaysta?
14.7.2016 19:02
Osaisko joku sanoo miks hussen pakoaukon säätimen se akseli joka tulee kytkimen puolen lohkon sisältä ei liiku ollenkaan? Puuttuuks tuolta sit joku osa? Ja siis pyörähän on paskasti rakennettu -07 johon laitettu entisen omistajan (säheltäjän) puolesta mekaaninen säädin.
Ja mihin asentoon toi kannattais laittaa et toimis ilman et se säädin liikkuu? Ylimmässä se ei itestään pysyny, vaan tärinästä valahti alas. KIIRE
17.7.2016 23:52
Onko mahollista vaihtaa mittariston asetuksia smotovanteille, jos on menny vaihtamaan enskapyörän mittariston smotopyörän hajonneen vakion tilalle? Menin ostamaan mototista "SM" hussen mittariston, mutta yllätys yllätys se olikin enskapyörän. Jos ainut mahollisuus on ostaa uus niin sitten ei haittaa ylimääräset kilsat mittaristossa, mutta jos tähän on mahollista tehä jonkunlainen hard reset tms niin kertokaapa ihmeessä. Jostain luin, että liikkeessä osaavat, mutta viittiikö siitäkään sitten 100€ maksaa?