Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
7.10.2015 17:29
morjesta, kyselisin vaan että meneekö esim 2012 ktm putki vuoden 2012 husaan suoraan. Kun oon kattellu husabegin putkuloita mutta ei oikee toho piikkiseen meinaa löytyy mistään
7.10.2015 18:30
Millasia lisävaloja ootte käyttäny kotarissa numerokilven kanssa? Tekis mieli laittaa numerokilpi ja lisävalo, kunhan vaa löytäs mielellää e-hyväksytyn valon ettei poliiseilta tulis kauheemmi huomauttamista.
7.10.2015 20:07
Vaikka tämä:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/382861/ ... rivalo-LEDTeet pienen L-mallisen palan kilven yläpuolelle ja kilpivalo siihen kiinni, näin mulla oli kilpivalo tehtynä 690:ssä.
7.10.2015 20:34
Kyse oli varmaan etuvalosta, ainakin olettasin että kyse on etunumerokilvestä.
8.10.2015 6:22
Niinpä näyttää, luetun ymmärtäminen on joskus yllättävän haastavaa
12.10.2015 15:30
Elikkäs -12 kotkottimen vetoakselin stefa alkanut sylkemään öljyä... Mikäs on paras tapa sitä lähteä sieltä repimään? Ja kuinka helposti sen ulkoapäin saa? Vinkkiä ja ohjeita otetaan vastaan!
12.10.2015 17:21
Mielestäni paras työkalu sen stefan irroitukseen on jousikoukku. Ei koululla stefan sisäreunasta vetää suoraan ulospäin. Toinen on sitten että terävän talttapäämeisselin ja vasaran kanssa rikkoo stefan varovasti lyömällä jostain kohtaa reunan lyttyyn. Pääasia on se että varoo kolhimasta muuta kuin sitä itse vaihtoon menevää stefaa.
En välttämättä pelkästään tuon homman takia lähtisi tollasta ostamaan vaan menisin jälkimmäisellä taktiikalla, mutta on tuolle ollut muissakin hommissa välillä tarvetta.
12.10.2015 20:35
Poraa stefan runkoon 3mm reiän, ruuvaa reikään peltiruuvin, peltiruuviin lukkopihdit kiinni ja nyppää stefan pois.
14.10.2015 21:09
Kiitän!
22.10.2015 15:34
Mitenkä vois lyhentää tota jalkaa supermotolle hyväks? oma hituse liia pitkä ja kaataa pyörän sen takia..
22.10.2015 18:57
Ota alapäästä se muoviosa irti, sahaa pätkä pois, laita muoviosa takas.
1.11.2015 13:19
Kertokaa ny et mikä kotkassa on ku kytkin luistaa vaikka on vaihdettu kytkinlevyt ja kytkin ilmattu hyvin.
Millasia kytkinnesteitä käytätte omissa pyörissänne?
1.11.2015 23:08
Vaihdoitko myös välilevyt etkä pelkkiä massalevyjä? Entä vaihdoitko kytkimen jouset samalla? Suosittelen nekin uusimaan kun eivät paljoa maksa. Onko kytkinkahvan mäntä ja tiivisteet kunnossa, etteivät pääse jumittamaan? Itellä on käynyt joskus niin että mäntä liikkui huonosti kahvassa eikä palautunut kunnolla, jonka takia kytkin luisti. Tuo kahvan "korjaussarja" maksaa muutaman kympin, eli siinä tulee uusi jousi ja mäntä o-renkaineen. Ja lisäksi vielä, mitä öljyä käytät vaihteistossa, onhan se märkäkytkimelle soveltuvaa?
Nyt kun kytkimesi kerta luistaa, niin älä ajele pyörällä kunnes vika selviää. Uudet levyt kuluu nopeasti kytkimen luistaessa kovilla kierroksilla.
E: Nesteestä sen verran että maguran kytkimeenhän saa ihan sinne tarkoitettua ainetta esim motokeitaalta, mutta sinne sopii mineraalinen hydrauliikkaöljy. Bremboon sitten jarrunestettä. En muista kumpi piikkisessä on vai vaihtuuko jossain vuosimallissa.
2.11.2015 8:53
Pari lisäkysymystä. Laitoitko uudet levyt kuivana paikalleen vai liotitko niitä ensin öljyssä? Jälkimmäinen on oikea vaihtoehto.
Onko kytkimen nestesäiliössä liikaa nestettä? Jos on niin kytkin ei palaudu ja jää kantamaan -> kytkin luistaa.
2.11.2015 15:06
Tuo liika neste säiliössä on muuten käynyt itellekin mutta unohtu tosiaan mainita. Siitä kannattaa ihan ensimmäisenä lähtee kun se on kuitenkin helpoin tarkistaa.